ایجاد شده توسط superadmin در تاریخ
نکات کنکور ۱۴۰۳

کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی هر داوطلبی است که می‌تواند مسیر آینده او را رقم بزند. قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر، نیازمند تلاش و پشتکار فراوان در دوران تحصیل و آمادگی کامل برای روز آزمون است.

در کنار مطالعه و آمادگی علمی، توجه به نکات مهم مربوط به روز کنکور و لوازمی که باید به همراه داشته باشید، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این نکات و ارائه لیستی از لوازم ضروری برای سر جلسه کنکور 1403 بپردازیم.

نکات مهم برای تست زنی و مطالعه در روزهای نزدیک به کنکور

کنکور سراسری هر ساله برگزار می‌شود و داوطلبان زیادی در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت می‌کنند. در روزهای نزدیک به کنکور، داوطلبان با اضطراب و استرس زیادی روبرو می‌شوند و ممکن است در برنامه‌ریزی و مطالعه خود دچار مشکل شوند. به همین خاطر نکات مربوط به درس خواندن در شب و تست زنی را در این قسمت بیان می‌کنیم تا برنامه ریزی مناسبی برای روزهای نزدیک به کنکور داشته باشید.

تست‌زنی

  • تمرکز بر روی تست‌های سال‌های گذشته: در این روزها، بهترین کار تمرکز بر روی انواع تست زنی کنکور سال‌های گذشته کنکور و آزمون‌های آزمایشی معتبر است. با بررسی این تست‌ها، می‌توانید با سبک و سیاق سوالات کنکور آشنا شده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

  • استفاده از روش‌های تست‌زنی: برای هر درس، روش‌های تست‌زنی مخصوصی وجود دارد که می‌توانید با یادگیری و استفاده از آنها، سرعت و دقت خود را در تست‌زنی افزایش دهید. حتی می‌توانید آموزش تست زنی بدون معلومات را یاد بگیرید.

  • تمرین زمان‌بندی: مدیریت زمان در کنکور بسیار مهم است. در روزهای نزدیک به کنکور، حتما چندین بار با زمان واقعی کنکور تست بزنید تا بتوانید در جلسه کنکور به بهترین نحو از زمان خود استفاده کنید.

  • تحلیل تست‌های اشتباه: اشتباه در تست‌ها اجتناب‌ناپذیر است، اما مهم این است که از آنها درس بگیرید. پس از هر بار تست‌زنی، حتما به سراغ تست‌هایی که اشتباه زده‌اید بروید و علت اشتباه خود را پیدا کنید.

مطالعه

  • مرور مطالب مهم: در این روزها، به جای خواندن دوباره کل مطالب، به مرور نکات کلیدی و فرمول‌های مهم هر درس در کتاب درسی بپردازید.

  • استفاده از منابع جمع‌بندی: منابع جمع‌بندی کمک درسی و بهترین کتاب‌های کمک درسی که توسط ناشران معتبر منتشر شده‌اند، می‌توانند در این روزها بسیار مفید باشند. این منابع، خلاصه‌ای از مطالب مهم هر درس را ارائه می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا در زمان کم، مطالب را مرور کنید.

  • حل نمونه سوالات کنکور: حل نمونه سوالات کنکور کتاب دانشگاهی در سال‌های گذشته، می‌تواند به شما در یادآوری مطالب و آشنایی با سبک و سیاق سوالات کنکور کمک کند.

  • حفظ آرامش و تمرکز: استرس و اضطراب در روزهای نزدیک به کنکور می‌تواند مضر باشد. سعی کنید با تکنیک‌های آرامش‌بخش مانند مدیتیشن و یوگا، استرس خود را کنترل کنید. از درس خواندن آن هم شب کنکور و به صورت فشرده جلوگیری کنید. 

  • خواب کافی و تغذیه مناسب: در این روزها، بیش از هر زمان دیگری به خواب کافی و تغذیه مناسب نیاز دارید. از مصرف غذاهای سنگین و چرب خودداری کنید و به جای آن، از میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای سالم استفاده کنید.

  • انتخاب بهترین کتاب‌های کمک درسی: قبل از رسیدن به روزهای نزدیک به کنکور سعی کنید خرید کتاب کنکور از نوع مناسب را برای درس خواندن را انتخاب کنید. کتاب‌های کمک درسی در انواع مختلف برای کنکور موجود هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های مختلف بوده و نیاز است تا به خوبی درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید. اهمیت کتاب‌های کمک درسی و انتخاب مناسب آن‌ها بسیار مهم است.

راهنمای وسایل مورد نیاز برای جلسه کنکور

 بعد از آشنایی با نکات مهم درباره مطالعه و تست زنی برای روزهای نزدیک به کنکور که یکی از دغدغه‌های اصلی دانش آموزان است، باید بررسی کنیم که چه لوازمی برای جلسه کنکور نیاز است. به همین دلیل یک چک لیست را برای شما در این جا آماده کرده‌ایم تا از طریق آن وسایل خود را شب کنکور آماده کنید. این ممکن است کلید قبولی در کنکور نباشد اما استرس و نگرانی را برای شما تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

  • کارت شناسایی

به همراه داشتن کارت شناسایی عکس‌دار (شناسنامه یا کارت ملی) در جلسه کنکور ضروری است. عکس روی کارت شناسایی شما باید با عکسی که بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است مطابقت داشته باشد.

  • سنجاق یا سوزن ته گرد

از این وسیله برای الصاق کارت ورود به جلسه به لباس خود استفاده می‌شود. مراقبین جلسه قبل از شروع آزمون، کارت شما را بررسی می‌کنند و در صورت عدم الصاق آن، از شما می‌خواهند که این کار را انجام دهید.

  • کارت ورود به جلسه

این کارت که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است، حاوی اطلاعات مهمی مانند زمان و مکان برگزاری آزمون، سالن و صندلی شما و عکس شما است. ارائه این کارت در بدو ورود به جلسه الزامی بوده و بدون آن به شما اجازه ورود داده نخواهد شد.

  • مداد نرم و پاک کن

در طول برگزاری کنکور، شما باید از مداد نرم برای پاسخگویی به سوالات و علامت‌گذاری پاسخ‌های خود استفاده کنید. مداد HB یا 2B انتخاب مناسبی برای این کار است. همچنین، به همراه داشتن یک پاک کن تمیز و باکیفیت برای پاک کردن اشتباهات احتمالی ضروری است.

  • دستمال کاغذی

استفاده از دستمال کاغذی برای نظافت دست و صورت، به ویژه در فصل‌های گرم سال، می‌تواند به حفظ تمرکز و آرامش شما در حین آزمون کمک کند.

  • ساعت مچی راحت

با توجه به اینکه در جلسه کنکور ساعت دیواری وجود ندارد، داشتن یک ساعت مچی دقیق برای مدیریت زمان و پاسخگویی به سوالات در چارچوب زمانی تعیین شده ضروری است. انتخاب ساعتی که استفاده از آن برای شما راحت باشد و بند آن اذیت‌کننده نباشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • آب آشامیدنی

نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز، به خصوص قبل و حین کنکور، برای حفظ تمرکز و سلامتی شما ضروری است. به همراه داشتن یک بطری آب آشامیدنی خنک می‌تواند به رفع عطش و شادابی شما در طول آزمون کمک کند. (توجه داشته باشید که قوانین مربوط به  مجاز بودن یا نبودن بطری آب در جلسه کنکور ممکن است هرساله تغییر کند. برای اطلاع دقیق از این موضوع، به اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.)

  • مواد قندی (اختیاری)

برخی از داوطلبان ترجیح می‌دهند که در طول جلسه کنکور از مواد قندی مانند خرما یا شکلات برای تامین انرژی و قند مورد نیاز مغز خود استفاده کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید مقدار کمی از این مواد را به همراه داشته باشید. (توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد مواد قندی می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و شما را دچار افت قند خون و ضعف کند.)

سخن پایانی

کنکور همیشه برای تمامی دانش آموزانی که قصد شرکت در آن را دارند، یک آزمون سرونوشت ساز است که نگرانی و استرس زیادی را به همراه دارد. برای از بین بردن استرس کنکور آن هم در روزهای نزدیک به آن بهتر است تا هم نکاتی در این زمینه را رعایت کرده و هم از وسایل مورد نیاز سر جلسه کنکور آگاه باشید. 

در این صورت بخاطر نظم موجود در کارهای شما، نیمی از نگرانی از بین خواهد رفت و با تمرکز بیشتری سرجلسه کنکور حاضر خواهید شد. برای خرید کتاب درسی مناسب برای کنکور می‌توانید به وب سایت تلکتاب مراجعه کنید.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML