ایجاد شده توسط webmaster در تاریخ
آموزش تست زنی بدون معلومات

آموزش تست زنی بدون معلومات برای آن دسته از دانش آموزانی که اطلاعات چندانی درباره تست زنی ندارند، مناسب است. هرچند که تمام دانش اموزانی که خود را برای شرکت در آزمون سراسری آماده می‌کنند، بدون شک از انواع مختلف منابع و کتاب کنکور بهره مند می‌شوند. خرید کتاب کنکور فواید بسیاری برای کنکوری‌ها دارد که شامل درسنامه‌های آموزشی، نکات تکنیکی و مهارت در تست زنی می‌شود. در این میان بسیاری از مؤسسات و آموزشگاه‌های کنکور برای بازار گرمی کردن تبلیغاتی نظیر آموزش تست زنی بدون معلومات می‌دهند. اینگونه تبلیغات کاذب نه تنها مبنای واقعیت ندارد، بلکه باعث پسرفت دانش آموزان می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود که به این‌گونه تبلیغات توجه نکنید. حتی اگر تمایلی به شرکت در مؤسسات آموزشی ندارید، حتماً کتاب‌های کمک درسی معتبر تهیه کنید و با یک برنامه‌ریزی مستمر، اطلاعات خود را افزایش دهید.در ادامه مطلب بیشتر به آموزش تست زنی بدون معلومات می‌پردازیم.

چگونگی آموزش تست زنی بدون معلومات

با توجه به توضیحاتی که در مقدمه عنوان شد، پرسش اینجاست که آیا واقعاً تست زنی بدون معلومات امکان‌پذیر است؟ قاعدتاً پاسخ خیر است. مادامی که شما اطلاع چندانی درباره مفاهیم و مطالب درسی نداشته باشید، چطور می‌خواهید به پرسش‌های چهار گزینه‌ای پاسخ دهید! یا چه نوع تکنیکی را می‌خواهید برای پاسخ دهی صحیح به کار ببرید! حتی با توجه به اطلاعات بالای دانش آموزان همچنان برای پاسخ به سؤالات چهار گزینه‌ای شک و شبهاتی وجود دارد. علاوه بر آن امکان پاسخ نادرست به سؤالات هم وجود دارد. در نتیجه به آموزش تست زنی بدون معلومات امیدوار نباشید چون شدنی نیست. در‌واقع منظور از آموزش تست زنی بدون معلومات، به معنای عدم آگاهی از مهارت تست زنی باشد. به دلیل آنکه اطلاعات درسی در یک طرف ماجراست و از طرف دیگر  موضوع مهارت تست زنی است. اغلب آموزش‌های ویژه کنکور بیشتر روی چگونگی تست زنی، مهارت در تست زنی، افزایش سرعت تست زنی، مدیریت زمان و حتی شیوه‌های مطالعه برای کنکور است. به همین دلیل در ادامه به آموزش تست زنی بدون معلومات و مهارت در تست زنی به طور مختصر اشاره می‌کنیم.

مهارت تست زنی سریع بدون معلومات

طبقه گفته بسیاری از کارشناسانی که به تست زنی سریع بدون معلومات معتقد هستند، اگر چنانچه برای پنج سؤال پشت سرهم فقط گزینه سوم را برای پاسخ انتخاب کرده باشید. ۹۹ درصد پاسخ‌ها را اشتباه زدید. پس باید مجدد برگردید و یک به یک سؤالات را با دقت بخوانید.

انتخاب پاسخ‌های شک برانگیز در تست زنی بدون معلومات

اگر برای پاسخ به یک سوال دچار شک و شبه هستید و البته از صحت پاسخ دهی به سؤالات قبلی آن مطمئن هستید. برای نمونه خیالتان راحت است که بیست سؤال اول را درست پاسخ دادید. حالا برای پاسخ به سؤال بیست و یکم بین گزینه‌های سوم و چهارم شک دارید. در این حالت نگاهی به پاسخنامه‌تان کنید. اگر چنانچه تعداد گزینه‌های سوم به عنوان پاسخ صحیح در سوالات قبلی یا بعدی آن کمتر است، احتمالاً جواب درست همان گزینه سوم است.

پاسخ به سوالات دشوار در تست زنی بدون معلومات

از دیگر تکنیک‌هایی که می‌توان برای تست زنی بدون معلومات به کار برد، نحوه پاسخ دهی به سوالات سخت و دشوار است. برای نمونه به یک سوال سخت و پیچیده رسیدید و جواب صحیح را نمی‌دانید. اگر چنانچه بین گزینه‌های دوم و چهارم به شک افتادید، شک نکنید که پاسخ صحیح گزینه چهارم است. به دلیل آنکه سوالات سیستم سازمان سنجش به گونه‌ای طراحی می‌شود که پاسخ صحیح سوالات دشوار را بر روی گزینه سوم یا چهارم قرار می‌دهد.

پاسخ به سوالات بسیار دشوار در تست زنی بدون معلومات

برای پاسخ دهی به سؤالات بسیار سخت در وهله اول بایستی میزان سختی سوال را تشخیص دهید. در مرحله دوم مجدد سوال را بخوانید و سعی کنید سر فصل کتاب را به یاد آورید تا بتوانید به پاسخ صحیح برسید. در مرحله سوم به علت سختی سوال مطمئناً نمی‌دانید پاسخ صحیح از میان چهار گزینه کدام است. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که از روی سوال عبور کنید و پاسخ ندهید تا امتیاز منفی نگیرید. بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور هم حتی از پاسخ دهی به برخی از سؤال بسیار دشوار ناتوان هستند.

پاسخ به سوالات ساده در تست زنی بدون معلومات

پاسخ سوالات ساده در آزمون معمولاً گزینه‌های یک یا دو هستند. ناگفته نماند تمامی تکنیک‌های گفته شده برای تست زنی بدون معلومات حتمی نیستند. در نتیجه سعی کنید به سطح اطلاعات خودتان متکی باشید.

چطور تست زنی بدون معلومات را در خانه تمرین کنم؟

پیشنهاد می‌شود برای به دست آوردن مهارت کافی در تست زنی، از منابع گوناگون و کتاب‌های متفرقه کمک درسی استفاده کنید. برای شروع بدون تعیین زمان معین شروع به تست زنی کنید و سطح معلومات خود را ارزیابی کنید. پس از آن به سراغ پاسخنامه و جواب‌ها بروید. بررسی کنید که چند درصد از سوالات را پاسخ اشتباه زدید و علت آن را جویا شوید. علت‌های مختلفی برای زدن پاسخ اشتباه وجود دارد. خطای دید، عدم داشتن معلومات و یا عدم استفاده از قدرت خلاقیت می‌تواند برخی از دلایل غلط زدن پاسخ‌ها باشد. علت را جویا شوید و روی خطاهای خود تمرکز کنید و آن را بهبود ببخشید.

راز تست زنی بدون معلومات چیست؟

اگر می‌خواهید بدون کوچکترین مطالعه‌ای در تست زنی به اندازه کافی مهارت پیدا کنید، یکی از راهکارها و رازهای این روش را به شما در این بخش خواهیم گفت. راز مهارت در تست زنی بدون معلومات آن است که پاسخ نمونه سوالات تستی را حفظ کنید. برای این روش نیاز دارید که انواع کتاب‌های کمک درسی متفاوت را بخوانید تا بتوانید به منابع متنوع دسترسی داشته باشید. اصولاً شاید صد و پنجاه تست اول برایتان جدید باشد اما پس از آن مرتب با سوالات تکراری مواجه خواهید شد. در نتیجه با حفظ کردن پاسخ‌های صحیح می‌توانید شانس موفقیت خود را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید.

نکات قابل توجه برای تست زنی بدون معلومات

در این بخش به یک سری نکات کلیدی برای تست زنی بدون معلومات می‌پردازیم که بسیار کاربردی و هوشمندانه هستند.

نکته اول. توجه داشته باشید که اگر فوت و فن‌های مرتبط با تکنیک‌های تست زنی بدون معلومات را از قبل تمرین نکرده‌اید. جلسه آزمون  و زمان محدودی که در اختیار دارید، اصلاً مناسب تمرین نیست. پس پیشنهاد می‌شود تا قبل از روز آزمون، آموزش تست زنی بدون معلومات را به خوبی تمرین کنید تا از عهده آن بر آیید.

نکته دوم. آموزش تست زنی بدون معلومات تنها شاید برای سه چهار نمونه از سوالات آزمون به کارتان بیاید. وزن سنگین آزمون سراسری بیشتر به میزان اطلاعات شما بستگی دارد.

نکته سوم. پیشنهاد می‌شود برای تست زنی سریع و مهارت در تست زنی کنکور حتماً از راهنمایی‌های مشاوران تحصیلی بهره مند شوید.

نکته چهارم. اگر بخواهیم نمونه سوالات کنکور را سطح بندی کنیم باید بگوییم که ۷۰ درصد سوالات آزمون سراسری ساده و متوسط بوده و تنها ۳۰ درصد آن شامل سوالات سخت و دشوار می‌شود.

نکته پنجم. برای تست زنی سر جلسه کنکور، پس از مطالعه سوال حتماً چهار گزینه داده شده را بدون پیش‌داوری با دقت بخوانید.

نکته ششم. در برخی از موارد گزینه‌های به ظاهر غلط، پاسخ صحیح هستند. برعکس گزینه‌های به ظاهر درست، پاسخ غلط هستند. اگرچه برای تشخیص نیاز به دقت و تمرکز بالایی است. اما معمولاً گزینه‌های به ظاهر غلط اما صحیح در گزینه‌های یک یا دو دیده می‌شود. برعکس گزینه‌های به ظاهر درست اما غلط معمولاً در گزینه های سوم و چهارم قرار داده می‌شود.

نکته هفتم. در هنگام خواندن سوالات اگر جواب سوالی را نمی‌دانید یا بین دو گزینه شک و شبه دارید، حتماً از علامت گذاری کنار سوال استفاده کنید. فرمول منفی و ضربدر هم به خوبی جواب می‌دهد. کنار سوالاتی که پاسخ‌شان را نمی‌دانید علامت منفی زده و کنار سوالاتی که بین گزینه‌ها شک دارید، علامت ضربدر بزنید. بدین ترتیب در زمان باقی‌مانده می‌توانید به راحتی سراغ سوال‌ها بروید و پاسخ دهید.

نکته هشتم. تا حد امکان سعی کنید به سوالات پاسخ‌های هوشمندانه دهید. به دلیل آنکه طراح سوال از طریق عبارت‌ها و واژه‌های گمراه‌کننده، قصد گمراه کردن شما را دارد. معمولاً این سؤالات در دروس آرایه‌های ادبی، املاء، ادبیات فارسی، انگلیسی و عربی اتفاق می‌افتد.

جمع‌بندی

مهارت در تست زنی بدون معلومات را می‌توانید با حفظ کردن پاسخ‌های صحیح سوالات تستی به دست آورید. این مهارت مستلزم استفاده و مطالعه از انواع کتاب‌های کمک درسی است. علاوه بر آن تا حدی استفاده از فوت و فن‌های تست زنی در زمان آزمون هم به کمکتان خواهد آمد. نکات گفته شده در این مطلب از جمله علامت گذاری کنار سوالات، چگونگی تست زنی سوالات ساده، تست زنی سوالات دشوار و بسیاری از موارد دیگر توضیح داده شد. اما در پایان مجدد به این نکته اشاره می‌کنیم که تست زنی بدون معلمومات اگرچه شانس شما را در آزمون اصلی بالا می‌برد اما این بدین معنا نیست که قبولی شما را تضمین می‌کند. پس تا می‌توانید میزان مطالعه خود را بالا ببرید و از منابع و کتاب‌های کمک درسی معتبر استفاده کنید.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML