زیست شناسی دوازدهم سیر تا پیاز گاج

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۵۲۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۴۱۶٬۰۰۰

قطع
تعداد صفحات
416
نوع جلد
نویسنده/نویسندگان
ناشر
نوع چاپ
تاریخ چاپ
1403
دسته بندی موضوعی
مناسب برای
شابک
9786220307181

زیست شناسی دوازدهم سیر تا پیاز گاج

از کتاب‌ های مهم و کاربردی منتشر شده توسط انتشارات گاج می‌توان کتاب زیست‌شناسی دوازدهم سیر تا پیاز گاج را نام برد. این کتاب برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور رشته علوم تجربی تدوین شده است. در این کتاب بخش‌های مختلفی وجود دارند که شامل درس‌نامه، اشکال و تصاویر، مطالب تکمیلی و ترکیبی، سؤال‌ها و تمرین‌های متنوع آموزشی هستند. درس زیست‌شناسی مهم‌ترین و حساس‌ترین درس رشته علوم تجربی است که بالاترین ضریب را در کنکور به خود اختصاص می‌دهد. به همین منظور دانش‌آموزان به دنبال یافتن بهترین منبع آموزشی برای بهبود یادگیری و تسلط بر این درس هستند. در کتاب سیر تا پیاز زیست‌شناسی دوازدهم از نکات مهم و کلیدی استفاده شده که توانایی پاسخ دادن به سؤالات را در دانش‌آموزان تقویت می‌کنند.

مشخصات کتاب زیست‌ شناسی دوازدهم سیر تا پیاز انتشارات گاج

یکی از جامع‌ترین و بی‌نظیرترین کتاب‌های سری سیر تا پیاز گاج کتاب زیست‌شناسی دوازدهم است. تمرکز کتاب بر روی آموزش و توضیحات تکمیلی است و تست‌های جامع را می‌توانید در جلدهای دیگر سیر تا پیاز تهیه کنید. مهم‌ترین اهداف تدوین و انتشار این کتاب آماده کردن دانش‌آموزان در امتحانات نهایی، آزمون کنکور و آزمون‌های آزمایشی است. این کتاب توسط یکی از خبره‌ترین مؤلفان انتشارات گاج در زمینه زیست‌شناسی تألیف شده است و از نظر محتوایی کیفیت بسیار بالایی دارد. محتوای کتاب کاملاً ساده و روان بوده و دانش‌آموزان به خوبی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. در طول کتاب از رنگ‌ها، اشکال و تصاویر مختلف استفاده شده که اشتیاق مخاطبان را برای ادامه مطالعه افزایش می‌دهد و باعث تفهیم بهتر مطالب می‌شوند. دارای بخش‌های بسیار متفاوت از دیگر کتاب‌های سری سیر تا پیاز بوده که جنبه آموزشی دارند. ویژگی‌های کتاب عبارت‌اند از:

  • دارای درس‌نامه درس به درس و جامع است.

  • تمامی اشکال و تصاویر کتاب درسی ارائه شده‌اند. 

  • مطالب مهم در قالب نکات و یادآوری ذکر شده‌اند. 

  • مهم‌ترین مباحث زیست‌شناسی دهم و یازدهم یادآوری شده‌اند. 

  • دارای پرسش‌های تشریحی ویژه شب امتحان است.

ساختار کتاب زیست‌ شناسی دوازدهم سیر تا پیاز گاج

برای درک بهتر کتاب زیست‌شناسی دوازدهم سیر تا پیاز گاج بهتر است قبل از مطالعه با ساختار و بخش‌های گوناگون آن آشنا شوید. مباحث اصلی کتاب در زمینه آموزش مطالب درسی هستند. در این کتاب بانک تست ارائه نمی‌شود. بخش‌های مختلف کتاب عبارت‌اند از:

1- مبحث درس‌نامه

در این بخش تمام مطالب کتاب درسی از صفر تا صد آموزش داده شده است. این بخش برای دانش‌آموزان ضعیف که سطح پایینی در این درس دارند بسیار مفید است. درس‌نامه دارای چند فصل است که هر کدام از چند بخش کوچک‌تر تشکیل شده‌اند و به بررسی کامل جزئیات مطالب پرداخته شده است. در اول صفحه از درس‌نامه کلیاتی از مباحث و سرفصل‌های کتاب توضیح داده شده تا دانش‌آموزان با آگاهی پیش بروند. از کاربردی‌ترین بخش‌های درس‌نامه عنوان «مشاوره نامه زیستی» را می‌توان نام برد. 

در این قسمت درباره هر یک از فصول سؤالات مشاوره‌ای که اغلب مخاطبان به دنبال جواب آن هستند مطرح شده و پاسخ داده شده‌اند. مؤلف با رسم کادرها و اشکال به معرفی مهم‌ترین بخش‌های کتاب پرداخته و تعداد سؤالاتی که از هر مبحث در آزمون‌های سراسری طرح می‌شوند بیان نموده است. نویسنده کتاب با رسم جداول و اشکال کتاب درسی و تحلیل آنها درک بهتری از مفاهیم را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهد و آموزش‌ها عمیق‌تر می‌شوند. در بین مباحث درس‌نامه شاهد کادرهای جمع‌بندی هستید که برای مرور مبحث موردنظر بسیار مفید هستند.

قسنت هایی از زیست شناسی دوازدهم سیر تا پیاز گاج
قسمت هایی از زیست شناسی دوازدهم سیر تا پیاز گاج

2- پرسش های چهارگزینه ای

پرسش های چهارگزینه ای این کتاب منطبق بر درس نامه‌های آن بر حسب موضوع دسته‌بندی شده‌اند و موضوع هر دسته از تستها در ابتدای آن دسته نوشته شده است که به عنوان یک کتاب کنکور بسیار مفید است. تستهای هر موضوع پس از درسنامهٔ مربوطه ارائه شده است. یک ویژگی بسیار خوب بانک تست این کتاب ارائهٔ تعدادی تست ترکیبی از مطالب کل فصل و همچنین مطالب قدیمی‌تر در انتهای هر فصل است. علت ارائهٔ این تست‌های ترکیبی نیز دیده شدن تست‌های این سبکی در کنکورهای سراسری سال‌های اخیر است. با وجود آن که میزان دشواری تست‌ها بیان نشده است اما روند چینش تست‌ها در هر مبحث از ساده به دشوار است.

3-پاسخ نامه

کتاب تست زیست دوازدهم تجربی انتشارات گاج هم دارای پاسخ نامه ی کلیدی و هم پاسخ نامه ی تشریحی است. پاسخ نامه ی کلیدی سوالات برای آن دسته از دانش آموزانی است که میخواهند سریع و ساده پاسخهای خود را چک کنند.پاسخ نامهٔ تشریحی سوالات هر فصل نیز در انتهای همان فصل قرار داده شده است. پاسخهای ارائه شده در پاسخنامهٔ تشریحی این کتب کاملاً و 100% تشریحی هستند و دانش‌آموزان میتوانند با خواندن این حل‌ها مفاهیم سوالات، دلیل درستی گزینهٔ صحیح آن‌ها را کامل و به درستی متوجه شوید.

4- صفحات طلایی

در بخشی از کتاب به ارائه مهم‌ترین نکات کنکوری در قالب صفحات طلایی پرداخته شده است. این صفحات برای جمع‌بندی و مرور مباحث درس‌نامه بسیار مناسب هستند. صفحات طلایی از چهار بخش زیر تشکیل شده‌اند:

شکل‌های گفتار: در این بخش نکات مهم اشکال کتاب درسی جهت یادآوری ارائه شده‌اند.

عبارت نامه گفتار: این قسمت دارای عبارات و جملات بسیار کوتاه است و لغات مهم کتاب در قالب یک جمله کوتاه توضیح داده شده‌اند.

قید نامه گفتار: قیدهای مهم و نکات استثنایی در این بخش ارائه شده‌اند.

تایم لاین گفتار: مباحثی که دارای مراحل متعدد هستند؛ مانند مراحل تخمیر در این بخش به ترتیب آورده شده‌اند. در انتهای صفحات طلایی از واژگان لاتین و معادل فارسی آنها جداولی تنظیم شده است.

آیکون‌ها: حاوی مطالب کلیدی و میان‌بر است که برای کسب بهترین نتیجه در آزمون سراسری کنکور تأثیر بالایی دارند. آیکون‌ها دارای موارد زیر هستند:

نکته: دارای نکات پرتکرار کنکور سراسری و آزمون‌های جامع است. همچنین نکات مطالب و اشکال کتاب درسی را در بر می‌گیرد.

سؤال و تمرین: دارای سؤالات چالشی است که برای یادگیری عمیق‌تر کاربرد دارند.

مثال: دارای چند سؤال آموزشی همراه با پاسخ تشریحی است که دانش‌آموزان به واسطه آنها می‌توانند آموخته‌های خود را محک بزنند.

آنچه گذشت و آنچه خواهیم خواند: دارای انواع نکات ترکیبی از فصل‌ها و پایه‌های مختلف است.

مقایسه: مطالبی که دارای موضوعات مرتبط در عین حال متفاوت هستند در این بخش مقایسه شده‌اند.

5- فیلم‌های آموزشی

 حدود ۲۰ ساعت فیلم آموزشی اختصاصی در کتاب قرار داده شده که از طریق اسکن کدهای QR می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. فیلم‌ها دارای تعداد جلسات متنوع با زمان مشخص هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. در فیلم‌ها به‌صورت استاندارد به آموزش کتاب درسی تمرینات و مثال‌ها پرداخته شده است.

مزایا و کاربرد کتاب زیست‌ شناسی 12 سیر تا پیاز گاج

کتاب زیست‌شناسی دوازدهم سیر تا پیاز گاج یکی از بهترین و کامل‌ترین منابع آموزشی برای یادگیری هر چه بهتر درس زیست‌شناسی است. این کتاب برای به دست آوردن بهترین تراز در آزمون‌های آزمایشی و کنکور سراسری تألیف شده و همچنین برای آماده شدن در امتحانات نهایی و پایان ترم کاربرد دارد. تحلیل تصاویر و اشکال کتاب به بیانی گویا و ساده باعث شده تا مربیان آموزشی و معلمان نیز حداکثر استفاده را از آن ببرند. این کتاب با استفاده از نکات و مثال‌ها به آموزش درس زیست‌شناسی به‌صورت جزئی پرداخته است و برای دانش‌آموزان ضعیف و متوسط بهترین منبع به شمار می‌رود. مطالب و نکات مهم با رنگ آبی مشخص شده‌اند. یکی از بهترین مزایای کتاب لحن آن است که به‌صورت صمیمی و در قالب طنز نوشته شده بنابراین هیچ ابهامی در مطالب دیده نمی‌شود.

سیر تا پیاز زیست شناسی دهم گاج و سیر تا پیاز زیست شناسی یازدهم گاج هم از این انتشارات به صورت مجزا چاپ شده است.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML