بانک تست زیست شناسی دوازدهم میکرو گاج

میانگین: 3.7 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۵۹۵٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۴۷۶٬۰۰۰

قطع
تعداد صفحات
528
نوع جلد

بانک تست زیست‌شناسی دوازدهم میکرو گاج

هدف اصلی انتشارات گاج از تالیف بانک تست زیست‌شناسی دوازدهم میکرو گاج فراهم کردن مجموعه تست کامل و مفصل برای زیست ۳ می‌باشد. این کتاب از دسته کتاب‌های میکرو منتشر شده است. این بانک تست داوطلبان را به طور قطع و یقین برای آزمون سراسری آماده می‌کند. در فهرست بانک تست زیست‌شناسی دوازدهم میکروگاج اطلاعاتی مانند شماره صفحه پرسش‌های تستی و پاسخنامه تشریحی وجود دارد. مطالب موجود در این محصول آموزشی با همان ترتیب کتاب درسی نگاشته شده‌اند.

ارائه سوالات تستی به صورت میکروطبقه‌‌بندی کمک زیادی به دانش‌آموز می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد. در پاسخنامه تشریحی نویسنده با دو لحن صمیمی و رسمی مخاطب را مورد خطاب قرار داده است.

نام

بانک تست زیست شناسی دوازدهم میکرو گاج

پایه

دوازدهم  

رشته تحصیلی

علوم تجربی

سوال تالیفی

دارد

نویسندگان

حمید رضا زارع، امیر محمد خرسندی نژاد

مجموع صفحات

۵۷۴

سوال تستی

دارد

نمونه سوال کنکور 

دارد

نحوه پاسخ دهی به تست‌ها

پاسخ تشریحی

 

تمرین‌ها و سوالات تستی

شمار سوالات تستی که در بانک تست زیست‌شناسی دوازدهم میکروگاج ارائه شده‌اند نه تنها کافی است بلکه خیلی بیشتر از نیاز داوطلبان کنکور سراسری نیز می‌باشند. مطالعه این بانک تست باعث اطمینان خاطر دانش‌آموزان می‌شود زیرا خود را با سوالات تستی متعدد و متنوعی مورد آزمایش قرار می‌دهند. در بین تست‌های این محصول آموزشی سوالات مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال در این بانک تست مجموعه‌ای از سوالات درست و نادرست، ترکیبی، تالیفی و شمارشی دیده می‌شوند.

تست زیست 12 میکرو گاج

 

وقتی که سوالات تستی را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که مولف خط به خط کتاب را بررسی کرده است و از تمام نکات کتاب سوال طراحی کرده است. بانک تست زیست‌شناسی دوازدهم میکرو انتشارات گاج محصولی جامع و کامل است که حتی بخش کوچکی از کتاب درسی از چشم نویسنده پنهان نمانده است. ارائه سوالات تستی به صورت میکروطبقه‌‌بندی است یعنی هر فصل از کتاب شامل قسمت‌های کوچک‌تر می‌شود و پرسش‌های چهارگزینه‌ای هر قسمت به طور جداگانه و جدا از هم قرار گرفته‌اند. این موضوع سبب می‌شود که در مدت سال تحصیلی با خواندن هر قسمت از یک فصل می‌توانید سوالات مرتبط با آن را جدا از سایر قسمت‌ها بررسی کنید و میزان یادگیری و تسلط خود را بسنجید.

مزیت دیگری که تست‌های طبقه‌بندی شده دارند این است صفحه مرتبط با هر قسمت در ابتدای آن قسمت درج شده است. برای مثال قسمت اول از فصل ۷ کتاب درسی به مهندسی ژنتیک پرداخته است و شماره صفحات مربوط به این بخش از شماره ۹۲ تا ۹۶ می‌باشد. در بالای سوال‌ها عدد صفحه کتاب درسی که سوال از آن استخراج شده درج شده است. این مسأله  به دانش‌آموزان کمک می‌کند که سوالات را از هم جدا کنند.

در آغاز هر فصل نویسنده با بیانی صمیمی توضیحاتی را ارائه کرده است. این توضیحات به دانش‌آموز کمک می‌کند مطالب هر فصل را بهتر متوجه شود. برای نمونه در آغاز فصل ۱ نویسنده به دانش‌آموز یادآوری کرده است که در زمانی که مطالب این فصل را می‌خواند همزمان مباحث فصل۶ از کتاب یازدهم را مطالعه کند و یا اهمیت مطالب و نکته‌های این فصل در کنکور سراسری به داوطلب گوشزد شده است و یا این که در آغاز فصل ۷ این موضوع یاد‌آوری شده است که همه مراحل مهندسی ژنتیک مهم‌‌ترین قسمت این فصل به حساب می‌آیند. این ویژگی به دانش‌آموزان کمک می‌کند قبل از مطالعه هر فصل نسبت به اهمیت مطالب آن دید کلی به دست آورند.

در متن بانک تست زیست‌شناسی دوازدهم میکروگاج شکل‌هایی قرار دارند که چاپ رنگی دارند و این مسأله سبب می‌شود که دیدن اشکال رنگی در سوالات برای دانش‌آموز غیر منتظره نباشد. در سوالاتی که در آزمون‌های سراسری و همچنین آزمون‌های آزمایشی مطرح می‌شوند اشکالی به رنگ سیاه و سفید به کار می‌روند؛ در نتیجه اگر در این محصول آموزشی نیز از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده می‌شد بهتر بود.

پاسخ‌هایی که برای سوالات تستی در نظر گرفته شده است به صورت تشریحی هستند و نویسنده تمام چهار گزینه را تحلیل کرده است. علاوه بر پاسخ دادن به تست‌ها در بخش پاسخنامه نویسنده نکات کلیدی را نیز بیان کرده است که برای فهم بیشتر مطالب به دانش‌آموزان کمک می‌کند. در قسمتی که پاسخنامه قرار گرفته است مولف برای تفهیم بهتر مطالب از آموزش چند جانبه‌ای یعنی جداول، نمودارها و اشکال رنگی نیز استفاده کرده است.

همه این موارد در کنار یکدیگر سبب شده است که پاسخنامه صرفاً بخش پاسخگویی به حساب نیاید بلکه مطالب آموزشی فراوانی در آن وجود دارد. نکته‌ای دیگر که باید ذکر گردد این است که بهتر بود سطح سوالات مشخص می‌شد. اگر سوالات تستی سطح‌بندی می‌شد به داوطلب کمک می‌کرد تا متوجه شود تستی که به آن جواب داده یا نداده است در مقایسه با سوالات دیگر دارای چه سطحی است.

شکل ظاهری کتاب

برای جلد بانک تست زیست‌شناسی دوازدهم میکروگاج طرحی ساده در نظر گرفته شده است. گرافیک این کتاب ساده و قابل قبول است‌. کاغذی که برای نگارش این کتاب مورد استفاده قرار گرفته است کاغذ با کیفیتی است. اندازه کاغذ A4 است و در این کتاب هم تنوع رنگ مناسبی وجود دارد و هم از شکل‌های رنگی به اندازه کافی در کتاب به کار رفته است.

قلم و اندازه فونت نوشته‌های کتاب به درستی انتخاب شده است و به طور کلی نقص و عیبی از نظر ظاهری در کتاب وجود ندارد. حجم کتاب مورد نظر با توجه به محتوای آن و تعداد سوالات تستی که توأم با پاسخ‌های کامل و تشریحی هستند معقول و منطقی است.

سخن آخر

بانک تست زیست‌شناسی دوازدهم میکرو انتشارات گاج به خوبی ویراستاری شده است. در بررسی کلی این کتاب این نکته قابل مشاهده است که در نگارش مطالب و جمع‌‌آوری پاسخ‌های تشریحی به دقت عمل شده است در نتیجه این اثر فاقد اشتباهات نگارشی و علمی است و یک محصول آموزشی معتبر می‌باشد که داوطلبان از نظر صحت و درستی پاسخ‌های آن می‌توانند مطمئن باشند. از آن جایی که این کتاب، سوالات تستی زیادی را در خود جای داده است و بانک تست محسوب می‌شود مطالعه آن همزمان با تدریس دبیر زیست‌شناسی و همراه با آزمون‌های آزمایشی به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب نامبرده این است که تست‌ها به صورت میکرو‌طبقه‌‌بندی ارائه شده‌اند؛ بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند برای موفقیت در آزمون سراسری از این تست‌ها استفاده کنند و در مباحثی که ضعیف هستند سوالات مرتبط را انتخاب کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML