آی کیو زیست شناسی یازدهم گاج

میانگین: 5 (4 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۵۱۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۴۰۸٬۰۰۰

قطع
نوع جلد
نویسنده/نویسندگان
ناشر
نوع چاپ
تاریخ چاپ
1402
دسته بندی موضوعی
مناسب برای
شابک
98125447812

آی کیو زیست شناسی یازدهم گاج

کتاب آی کیو زیست شناسی یازدهم گاج به علت تعداد زیاد سوال تستی که در آن وجود دارد همچنین به دلیل پاسخنامه کامل و تشریحی آن، منبعی مناسب می‌باشد که تسلط دانش‌آموزان را نسبت به مباحث مختلف زیستشناسی افزایش می‌دهد. در فهرست کتاب اطلاعاتی کلی مانند شماره اولین صفحه هر فصل و شماره صفحه سوالات آن وجود دارد؛ بنابراین در فهرست جزئیات ذکر نشده است.

زمانی که سوالات کنکور نظام جدید را بررسی می‌کنیم اهمیت زیستشناسی یازدهم مشخص می‌شود.  کتاب زیستشناسی ۲ در مقایسه با کتاب‌های زیستشناسی ۱ و ۳ حجیم‌تر می‌باشد و درصد بالایی از سوالات کنکور از کتاب زیستشناسی ۲ طراحی‌می‌شوند. همه این موارد نشان‌دهنده اهمیت بالای این کتاب درسی است. به علاوه دانش‌آموزان پایه یازدهم تجربی باید منبع تستی مناسب انتخاب کنند تا به همه مطالب زیستشناسی یازدهم مسلط شوند.

در این کتاب درسنامه به شکل نمودار مباحث درسی را آموزش داده است.  همچنین پاسخنامه چنان کامل و جامع است  که با مطالعه دقیق آن می‌توان به آمادگی قابل قبولی برای به دست آوردن درصد بالا در آزمون سراسری دست پیدا کرد. تعداد زیاد سوالات تستی که کیفیت بالایی دارندسبب شده است که کتاب نامبرده از جمله بهترین مجموعه‌های تست به شمار آید. نویسندگان این اثر محمد عیسایی، حسن قائمی و امیر رضا جشانی پور هستند.

اغلب کتاب‌هایی که به وسیله انتشارات گاج به چاپ رسیده‌اند دارای کاغذ با کیفیت هستند و این کتاب نیز از این قائده مستثنی نیست. قلمی که برای نگارش در پرسشنامه و پاسخنامه استفاده شده اندازه مناسبی دارد. رنگ‌های متنوعی در تالیف این کتاب به کار رفته است و کیفیت تصاویر و شکل‌ها نیز قابل قبول است. میزان حاشیه صفحات و فاصله بین نوشته‌ها با دقت انتخاب شده است و در مجموع از صفحهآرایی خوبی برخوردار است. علاوه بر شکل‌های کتاب درسی، از تصاویر متنوع و با کیفیت دیگری نیز در کتاب زیستشناسی یازدهم IQ انتشارات گاج استفاده شده است. این کتاب به دلیل حجم بالایی که دارد بهتر است منگنه یا سیمی شود.

کتاب فوق دارای سوالات تستی طبقهبندی شده می‌باشد. تعداد صفحات آن ۶۱۸ صفحه می‌باشد و در مجموع ۱۱۹۴ پرسش چهارگزینه‌ای را در خود جای داده است. تعداد  فراوان سوالات تستی به اضافه پاسخنامه کامل و مفصل و ارائه مفاهیم آموزشی کامل و مشروح توام با نکات کلیدی و مهم از جمله ویژگی‌های مثبت کتاب مورد نظر می‌باشد.

برای استفاده کامل و بهینه از کتاب فوق دانش‌آموزان باید ابتدا متن کتاب درسی را به دقت مطالعه کنند سپس از مجموعه تست این کتاب به عنوان کتابی استاندارد استفاده کنند.

نام

زیست شناسی یازدهم IQ گاج

نوع کتاب

سوال تستی و آزمون

مقطع تحصیلی

متوسطه دوم

نویسندگان

محمد عیسایی، امیر رضا جشانی پور، حسن قائمی 

پایه

یازدهم

رشته تحصیلی

تجربی

سوال تستی

دارد

سوالات مهم 

علامت دارند

سوال تالیفی

دهرد

 

سوال تستی

بدون شک زیستشناسی یازدهم IQ گاج یکی از بهترین محصولات کمک آموزشی برای فهم عمیق زیستشناسی است. علت آن هم وجود سوالات تستی هم سطح با کنکور سراسری و همچنین پاسخ‌های کامل به انضمام کادرهای آموزشی و بخش‌های جمعبندی مطالب است.

سوالی که احتمال دارد برای داوطلبان کنکور سراسری مطرح باشد این است که با در نظر گرفتن این موضوع که کتاب فوق درسنامه ندارد، آیا پاسخگوی تمام نیازهای داوطلبان آزمون سراسری است؟ جواب این پرسش مثبت است. زیرا پاسخنامه‌ای که در این کتاب ارائه شده است به دلیل داشتن نکات آموزشی، جدول و نمودار به روشی متفاوت و به صورت جواب دادن به سوالات، مباحث مختلف را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد.

آی کیو زیست 11 گاج

در آغاز هر فصل از طریق یک جدول، بخش‌های مختلف تشکیل دهنده آن فصل و تعداد سوالات آزمون سراسری که از آن فصل در کنکور طراحی شده مشخص شده استبرای نمونه در فصل مرتبط با دستگاه حرکتی به معرفی بخش‌ها و مطالب مهم آن ازجمله فرآیند انقباض و اسکلت بدن جانوران در قالب جدول پرداخته است.

توزیع تست در کتاب نامبرده به اهمیت موضوع و مباحث آن فصل بستگی دارد. به بیان دیگر فصل‌هایی که اهمیت بیشتری دارند سوالات بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. به عنوان مثال فصل تولید مثل یکی از مهم‌ترین فصل‌ها در کتاب زیستشناسی یازدهم می‌باشد. از این فصل هر سال ۹ تست در کنکور مطرح می‌شود و در کتاب فوق در مجموع ۲۰۰ سوال از این مبحث ارائه شده است و از بخش دستگاه تولیدمثل زن و مرد به طورکلی ۵۰ سوال تستی استخراج شده است.

هرچند در میان سوالات، تست‌های مربوط به آزمون سراسری دهه ۹۰ مشاهده می‌شود پرسش‌های تالیفی بیشتر از سوالات کنکور هستند. اگر در این کتاب نمونه سوالات آزمون‌های آزمایشی وجود داشتند این کتاب کامل‌تر می‌شد و دانشآموزان با انواع تست‌های آزمون‌های آزمایشی نیز آشنا می‌شدند.

دستهبندی سوالات بر طبق مباحث مهم هر فصل یکی دیگر از خصوصیات مثبت زیستشناسی یازدهم IQ گاج است؛ بنابراین اگر داوطلبی تمایل داشته باشد که سوالات مربوط به یک موضوع خاص را پاسخ دهد می‌تواند بدون صرف کردن وقت زیاد، سوالات آن موضوع را پیدا کند. درجه دشواری تست‌ها همانند سوالات کنکور می‌باشد به همین خاطر این سوالات استاندارد هستند. 

سوالاتی که در این کتاب جمعآوری شده‌اند از خط به خط کتاب و یا از تصاویر و شکل‌های کتاب درسی استخراج شده‌اند. همچنین از بعضی از فعالیت‌های کتاب درسی نیز سوال طراحی شده است. برای مثال سوال ۳۷۰ از شکل‌های تیموس و هیپوتالاموس طراحی شده است. بعد از هر فصل پاسخنامه قرار گرفته است و جواب همه سوالات بررسی شده‌اند. در کتاب زیستشناسی برای پاسخ دادن به سوالات همه گزینه‌ها بررسی می‌شوند همچنین نکات مربوط به  تست‌ها نیز بیان می‌شوند.

سخن پایانی

تعداد فراوان سوالات تستی موجود در این کتاب و کیفیت بالای آن‌ها سبب شده است که آی کیو زیست شناسی یازدهم گاج به منبعی مطمئن برای کسب آمادگی در آزمون سراسری تبدیل شود. در این کتاب نویسندگان با استفاده از چند علامت درجه دشواری سوالات، نوع تست‌ها و ترکیبی بودن آن‌ها را مشخص می‌کنند. پاسخ‌های تشریحی این سوالات سبب می‌شود که دانش‌آموزان بتوانند آن‌ها را بررسی کنند تا متوجه شوند در کدام بخش از کتاب‌های درسی ضعیف هستند و در چه بخش‌هایی مطالب درسی را یاد گرفته‌اند. درسنامه این کتاب در قالب نمودار و جدول مطالب درسی را بیان می‌کند. همچنین کادرهایی در کتاب نامبرده وجود دارند که مطالب کلیدی را به صورت نکته ارائه می‌دهند که تعداد این کادرها بیش از ۱۰۰۰ کادر می‌باشند. مطالب و نکته‌هایی که در عکس‌های موجود در کتاب درسی وجود دارند نیز در قالب ۱۰۰ کادر آورده شده‌اند.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML