رفتن به محتوای اصلی
  • یادداشت های زیرزمینی اثر فیودور داستایوسکی ترجمه علی مصفا

یادداشت های زیرزمینی اثر فیودور داستایوسکی ترجمه علی مصفا

انتشارات: چشمه

مشخصات کتاب

سال چاپ: 1403
تعداد صفحه:
قطع: وزیری
دسته بندی:

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۶۴,۰۰۰ تومان 20% -
‏۵۱,۲۰۰ تومان
میانگین: 5 (1 رای دادن)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

یادداشت های زیرزمینی اثر فیودور داستایوسکی ترجمه علی مصفا

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب یادداشت های زیرزمینی اثر فیودور داستایوسکی ترجمه علی مصفا انتشارات چشمه "یادداشت‌های زیرزمینی" یکی از آثار برجسته و فلسفی فیودور داستایوفسکی، نویسنده بزرگ روسی، است. این کتاب به عنوان یکی از اولین رمان‌های اگزیستانسیالیستی محسوب می‌شود و یک بررسی عمیق از روانشناسی انسانی، آزادی و جبر، و معنای زندگی را ارائه می‌دهد. 
1. زیرزمین: در این بخش، راوی که یک مرد 40 ساله و افسرده است، به بیان نظریات و احساسات خود درباره جهان و انسان‌ها می‌پردازد. او خود را بی‌نام و از جهان خارج جدا می‌داند و از وضعیت موجود جامعه بیزار است. راوی انتقادات تلخ و گاه فلسفی درباره وضعیت انسان و جهان را بیان می‌کند. 2. عواقب برف خیابان: در این بخش، داستان‌هایی از زندگی راوی روایت می‌شود که بر روی تجربیات و تعاملات او با دیگران تمرکز دارد. این قسمت بیشتر به بررسی اقدامات و تصمیمات شخصی او پرداخته و تأثیرات روانی آن‌ها را نشان می‌دهد.

مباحث کلیدی کتاب:

1. انسان‌شناسی و روانشناسی: - کتاب به طور عمیق به بررسی روان‌شناسی و وضعیت درونی انسان می‌پردازد. راوی خود را به عنوان یک "انسان زیرزمینی" توصیف می‌کند که در تلاش است تا با واقعیت‌های دردناك زندگی مقابله کند. 

2. آزادی و جبرگرایی: - یکی از نکات برجسته کتاب، تقابل بین آزادی و جبرگرایی است. راوی معتقد است که انسان‌ها تحت تاثیر نیروهای جبری اجتماعی و روانی هستند و از این رو آزادی واقعی دست‌نیافتنی است.

 3. نقد عقلانیت‌های متعارف: - داستایوفسکی در این کتاب به نقد تفکرات رایج و مدرن زمان خود می‌پردازد که عقلانیت محض را تقدیس می‌کنند. راوی به این نتیجه می‌رسد که عقلانیت و منطق همیشه بهترین راهنما نیستند و احساسات و غرایز انسانی نقش مهمتری دارند.

 4. رنج و درد: - کتاب دربرگیرنده‌ی تأملاتی بر روی رنج و درد انسان است و این که چگونه این احساسات جزو جدایی‌ناپذیر از وجود انسانی‌اند. راوی بیان می‌کند که انسان‌ها ممکن است حتی از رنج خود لذت ببرند، چرا که این رنج‌ها باعث تحریک و احساس واقعی بودن می‌شوند.

 5. هویت و انگیزه‌های انسانی: - در این کتاب به بررسی عمیق هویت و انگیزه‌های انسانی پرداخته می‌شود. راوی با تحقیقات شخصی خود، به دنبال معنی و مفهوم زندگی است و این تلاش گاه به فروپاشی ذهنی او منجر می‌شود. 

- داستایوفسکی از سبک روایت اول‌شخص استفاده می‌کند که خواننده را به درون ذهن و تفکرات راوی می‌برد. این سبک از نوشتار به خواننده اجازه می‌دهد تا زاویه دید شخصی و احساسات پیچیده او را به خوبی بفهمد. - موضوعات فلسفی و اجتماعی: - کتاب به مباحث فلسفی و اجتماعی همچون مسئولیت فردی، تاثیرات جامعه بر فرد، و نقد اخلاق و ارزش‌های اجتماعی می‌پردازد.
 

قطع وزیری
نوع جلد شومیز
وزن 300
نویسنده/نویسندگان
ناشر چشمه
نوع چاپ کتاب رنگی
تاریخ چاپ 1403
دسته بندی موضوعی
مناسب برای بزرگسالان
شابک 9786221573

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.