گلادیاتور نویسنده فیلیپ ماتیشاک ترجمه حسین بحری نشرققنوس

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۲۴۰٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۲۱۶٬۰۰۰

گلادیاتور نویسنده فیلیپ ماتیشاک ترجمه حسین بحری نشرققنوس

کتاب گلادیاتور نویسنده فیلیپ ماتیشاک ترجمه حسین بحری نشرققنوس

معرفی کتاب :

«گلادیاتور» چهارمین عنوان مجموعه «جنگاوران» است که به قلم فلیپ ماتیشاک نوشته شده و حسین بحری آن را ترجمه کرده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۱ چاپ شده است. فلیپ ماتیشاک که پیش از این ترجمه کتاب «شوالیه» او در قالب این مجموعه به چاپ رسیده، دارای مدرک دکترای تاریخ روم از دانشگاه آکسفورد است. «وقایع نامه جمهوری روم»، «دشمنان روم»، «پسران قیصر» و «روم باستان روزی پنج دینار» از دیگر آثار او هستند. همگی این کتاب ها از جمله ۲ کتابی که در این خبر به آن ها اشاره شد، توسط انتشارات تمز و هادسون به چاپ رسیده اند. ماتیشاک مدرس یکی از دروس رشته تاریخ باستان در دانشگاه کمبریج است و این درس را به صورت اینترنتی آموزش می دهد. 

گلادیاتورها جنگجویان فرومایه دوران امپراتوری روم بودند و جنگ آن ها برای سرگرم شدن مردم و طبقه اشراف انجام می شد. کتاب «گلادیاتور» مربوط به اتفاقات سال ۱۸۰ میلادی و سال های نزدیک به آن است. از جمله مطالب این کتاب، می توان به مواردی اشاره کرد که به زوایای تاریک زندگی گلادیاتورها پرداخته شده است.

گلادیاتور شدن، چگونه به این جا رسیدیم؟، میدانگاه های امپراتوری، زندگی در مدرسه گلادیاتوری، گلادیاتورسازی، گلادیاتورهای بیرون میدانگاه، مقدمات مسابقه، مرگ در کولوسئوم و مرگ و دیگر گزینه ها به جای بازنشستگی، عنوان ۹ فصل این کتاب هستند. 

در قسمتی از این کتاب می خوانیم: 

یک زخم سطحی بهتر از سه زخم عمیق است. حدود نیم متر تیغه زیاد به نظر نمی رسد، اما پس از انتخاب هدف فقط کافی است ربع این مقدار را به تن حریف فرو کنید. اگر یک سلاح خیلی برّنده دارید _ و بسیاری از گلادیاتورها ترجیح می دهد سلاحشان را تیز کنند _ با کمال تعجب فقط کمی فشار لازم دارید تا تیغه را در بیش تر بخش های بدن حریف فرو کنید (لازم نیست زخمی عمیق وارد کنید، چون تیغه های گیرافتاده در استخوان به سختی بیرون می آیند.) بنابراین حمله ای سریع (که به جای یک ضربه، بیش تر شامل یک رشته ضربات منظم است) در دستور کار است، و اگر به نتیجه نرسید، دوباره حالت تدافعی بگیرید و در انتظار موقعیتی دیگر باشید.

اکنون فایده اش را می بینید... تیغه کوتاه تر یک مزیت دارد: به راحتی می توان آن را در پشت سپر نگه داشت طوری که فقط نوک آن پیدا باشد، یا حتی می توان کاملا پنهانش کرد تا حریف از جهت حمله بی خبر باشد. سپس با حمله ای برق آسا و بعد از آن بازگشت سریع به موقعیت اولیه، به راحتی می توان حریف را بدون دفاع و مردد کرد...

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML