رفتن به محتوای اصلی
  • سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد اول گاج

سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد اول گاج

انتشارات: گاج

مشخصات کتاب

نویسنده:
سال چاپ: 1402
تعداد صفحه:
قطع: رحلی
دانلود بخشی از کتاب

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۳۸۹,۰۰۰ تومان 20% -
‏۳۱۱,۲۰۰ تومان
میانگین: 5 (3 رای)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد اول گاج

انتشارات گاج در زمینه سنجش هوش دست به تألیف کتاب سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد اول گاج زده است. این کتاب برای دانش‌آموزانی که قصد دارند در آزمون‌های سمپاد شرکت کنند بسیار کاربردی و مفید است. از بهترین کتاب‌ها برای پایه ششم دبستان است که می‌توانند با استفاده از سؤالات، آزمون‌ها و مباحث آموزشی آن در آزمون‌های پرورش استعدادهای درخشان امتیاز بالایی به دست آورند. کتاب دارای بخش‌های مختلف است و به زبان ساده نگارش شده است. دروس ششم دبستان به‌صورت عمیق و در عین حال با زبان ساده آموزش داده می‌شوند. می‌توانید در آزمون‌های مدارس خاص با بالاترین آمادگی شرکت کنید.

مشخصات کتاب سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد 1 گاج

امروزه بسیاری از دانش‌آموزان به دنبال راه یافتن به مدارس تیزهوشان هستند. به این منظور باید در آزمون سمپاد شرکت کنند و با کسب بالاترین نمره وارد این مدارس شوند. به همین ترتیب نیاز است بر دروس پایه ششم ابتدایی تسلط بالایی داشته باشید و بتوانید سؤالات آن را پاسخ دهید. کتاب دارای کیفیت بسیار بالا بوده و از صفحه‌آرایی و گرافیک جذاب برخوردار است. یکی از نکات جالب توجه کتاب می‌توان به جدول‌های سودوکو در بخش‌های مختلف آن اشاره کرد. 

دانش‌آموزان با حل کردن جداول سودوکو علاوه بر تقویت هوش خود می‌توانند برای دقایقی سرگرم شوند. این امکان موجب یادگیری هر چه بهتر دانش‌آموزان می‌شود و تأثیر مثبتی دارد. کتاب دارای مباحث آموزشی و آزمون‌های مختلف است که دانش‌آموزان به واسطه آنها می‌توانند دانش خود را ارزیابی کنند. تمامی سؤالات دارای اهمیت زیادی هستند و از آوردن سؤالات غیرضروری خودداری شده است. ویژگی‌های کتاب عبارت‌اند از:

  • دانش‌آموزان را برای شرکت در آزمون‌های تیزهوشان و سمپاد آماده می‌کند. 

  • هوش دانش‌آموزان را می‌سنجد. 

  • دارای انواع سؤال‌های تستی متنوع در سبک آزمون‌های سمپاد است. 

  • دارای آزمون‌های جمع‌بندی در پایان هر مبحث است. 

  • سؤالات دارای پاسخ تشریحی هستند. 

  • به ارائه مثال و نکات بسیار کاربردی و مفید می‌پردازد. 

  • برای تقویت هوش در زمینه‌های مختلف مناسب است.

ساختار کتاب سیرتاپیاز هوش جامع ششم جلد اول گاج

کتاب سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد اول گاج دارای بخش‌های مختلف بوده که شامل درس‌نامه، سؤالات تستی و آزمون‌های جمع‌بندی است. هر یک از بخش‌ها دارای ویژگی‌های زیر هستند:

1-بخش درس‌نامه 

درس‌نامه دارای چندین فصل است که هر کدام از آنها از چهار بخش مختلف تشکیل شده‌اند. هوش منطقی، هوش کلامی، سرعت و دقت، تمرکز و خلاقیت بخش‌های هر یک از درس‌نامه‌ها را تشکیل می‌دهند. هر کدام از این بخش‌ها نیز دارای زیر مجموعه هستند و به‌صورت کامل و غنی به موضوع مربوط پرداخته‌اند. تعداد مطالب در این بخش ۷۲ مبحث هستند. در بخش‌های خالی درس‌نامه جداول سودوکو قرار داده شده تا دانش‌آموزان هوش منطقی خود را تقویت کنند و در عین حال سرگرم شوند. در درس‌نامه حدود ۲۳۸ مثال متنوع آورده شده و همواره ذهن دانش‌آموزان را به چالش می‌کشند. علاوه بر آن ۸۳ نکته در این بخش ارائه شده که بسیار کاربردی هستند و در حل سؤالات تستی کمک زیادی می‌کنند.

2-پرسش‌های چهار گزینه‌ای

حدود ۱۵۷2 سؤال تستی در این بخش گنجانده شده که بسیار متنوع و گوناگون هستند. سؤالات به سبک آزمون‌های تیزهوشان و سمپاد تعریف شده‌اند. همچنین سؤالات اخیر این آزمون‌ها نیز در کتاب موجود هستند. پاسخ دادن به سؤالات تستی به دانش‌آموزان کمک خواهند کرد تا با نحوه طراحی سؤالات هوش آشنا شوند و به درک بالایی از انواع هوش برسند. کتاب به صورتی تألیف شده که بخش آموزش و بانک تست در کنار یکدیگر یادگیری دانش‌آموزان را در دروس پایه ششم ابتدایی افزایش می‌دهند و می‌توانند هوش خود را تقویت کنند. سؤالات تستی به مرور زمان سرعت و مهارت تست‌زنی را در دانش‌آموزان تقویت خواهند کرد و استرس آنها کمتر می‌شود.

نمونه ای از سوالات هوش جامع جلد 1 گاج
نمونه ای از سوالات هوش جامع جلد 1 گاج

3-آزمون‌های جمع‌بندی

در پایان هر درس‌نامه یک آزمون برای مرور مطالب قرار داده شده است که ۲۰ سؤال دارند. همچنین در انتهای کتاب سه آزمون جامع وجود دارد که دارای ۲۵ سؤال در زمینه هوش هستند. دانش‌آموزان از طریق آنها می‌توانند میزان یادگیری و تسلط خود را مورد بررسی قرار دهند. این آزمون‌ها شبیه‌سازی آزمون‌های مدارس خاص هستند. در واقع مانند آزمون‌های سمپاد دارای زمان هستند که نحوه کنترل زمان را در دانش‌آموزان بهبود می‌بخشد. تمامی سؤالات کتاب دارای پاسخ تشریحی هستند. مباحث تکمیلی آن در جلد دوم ارائه می‌شوند.

مزایا و کاربرد کتاب سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد اول انتشارات  گاج

کتاب سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد اول گاج با ارائه مباحث هوش دانش‌آموزان را برای شرکت در آزمون‌های مدارس خاص و سمپاد آماده می‌کند. این کتاب خلاقیت، دقت و تمرکز دانش‌آموزان را بسیار افزایش خواهد داد. تمامی مطالب ضروری و مورد اهمیت هستند و از ارائه مباحث کم‌اهمیت خودداری شده است.توصیه میشود سیر تا پیاز هوش جامع ششم جلد دوم گاج حتما را نیز تهیه کنید چرا که مکل همین جلد میباشد.این کتاب مناسب تمامی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان است که قصد دارند در بهترین مدارس کشور تحصیل کنند. همچنین برای محک زدن هوش دانش‌آموزان کاربرد دارد و می‌توانند از طریق آن مهارت‌ها و خلاقیت‌های خود را بهبود ببخشند. 

با توجه به تعداد صفحات کتاب می‌توان گفت که یک منبع آموزشی بسیار غنی و جامع است. مؤلفان سعی نموده‌اند در تمامی زمینه‌های هوش به تألیف سؤالات مختلف بپردازند. همچنین سؤالات دارای سطوح مختلف هستند و دانش‌آموزان با پاسخ دادن به سؤالات ساده تا دشوار می‌توانند به‌صورت گام به گام تسلط خود را بر مباحث افزایش دهند. به والدین عزیز پیشنهاد می‌شود برای سنجیدن هوش کودکان خود و بهبود مهارت‌های آنها اقدام به تهیه این کتاب نمایند و از تمامی نکات، مثال‌ها و سؤالات آن بهره‌مند شوند. 

تدریس کتاب به زبان کاملاً ساده انجام شده و از آوردن کلمات و لغات پیچیده خودداری شده است. برای بهره‌مندی کامل از کتاب و دریافت پاسخ‌های تشریحی بهتر است جلد دوم کتاب را تهیه کنید و از توضیحات تکمیلی آن برخوردار شوید. انتشارات بین‌المللی گاج برای پایه ششم دبستان کتاب‌های سری سیر تا پیاز متنوعی منتشر نموده که دارای موضوعات مختلف هستند. می‌توانید در هر درس از آموزش‌ها و سؤالات تشریحی و تستی متنوع استفاده کنید.

 

قطع رحلی
نوع جلد شومیز
وزن
نویسنده/نویسندگان
ناشر گاج
نوع چاپ کتاب رنگی
تاریخ چاپ 1402
دسته بندی موضوعی
مناسب برای گروه سنی ج - سال‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان
شابک 984154558843

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.