سیر تا پیاز ریاضی دوم دبستان گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۳۱۵٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۲۵۲٬۰۰۰

سیر تا پیاز ریاضی دوم دبستان گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوم دبستان گاج متشکل از بخش‌های متنوع است و مؤلفان با تهیه این کتاب به موشکافی کتاب درسی پرداخته‌اند و جزئیات لازم را عنوان نموده‌اند. ریاضی از درس‌های بسیار مهم در تمام دوران دبستان و دبیرستان محسوب می‌شود. از این رو باید در پایه‌های ابتدایی به تقویت آن پرداخت. انتشارات گاج با منتشر کردن سری سیر تا پیاز خود کتاب‌های کمک آموزشی کاربردی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده تا با تقویت کردن درس ریاضی همواره به نمرات بالایی در امتحانات پایان ترم برسند. حجم کتاب مناسب است و هیچ اشاره‌ای به مباحث خارج از کتاب نمی‌شود. به جای تألیف سه کتاب مجزا در قالب آموزش، پرسش‌های تستی و پرسش‌های تشریحی، انتشارات گاج کتابی را تألیف نموده که تمامی این بخشها را شامل می‌شود.

مشخصات کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوم ابتدایی گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوم دبستان گاج یکی از بهترین کتاب‌ها جهت تقویت درس ریاضی در دانش‌آموزان ضعیف و متوسط است. همچنین دانش‌آموزان قوی و تیزهوش می‌توانند با داشتن این کتاب به انواع سؤالات و راه‌حل‌های متفاوت دست پیدا کنند. صفحه‌آرایی کتاب در نوع خود بی‌نظیر است و از رنگ‌های بسیار متنوع و جذاب در صفحات مختلف استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌ها و تصاویر گوناگون اشتیاق مطالعه را در دانش‌آموزان افزایش می‌دهد. 

علاوه بر فهرست کلی کتاب هر بخش دارای یک فهرست مجزا است که به تفکیک جزئی‌تر مطالب می‌پردازد. درس‌نامه، سؤالات تشریحی و سؤالات تستی مهم‌ترین بخش‌های کتاب را تشکیل می‌دهند و با رنگ مخصوص از هم جدا شده‌اند. آماده کردن دانش‌آموزان جهت شرکت در امتحانات کلاسی و پایان ترم از مهم‌ترین اهداف تألیف کتاب به شمار می‌روند. کتاب دارای سطح متوسط است و همه دانش‌آموزان می‌توانند از محتوای آن بهره‌مند شوند. ویژگی‌های کتاب عبارت‌اند از:

  • مفاهیم، تعاریف و اصطلاحات کتاب درسی را به‌صورت کامل و دقیق توضیح می‌دهد. 

  • دارای نمونه سؤالات تشریحی تألیفی به‌صورت درس به درس است. 

  • در ارتقای معدل نقش مهمی دارد. 

  • روش‌ها و راهکارهای تست‌زنی را آموزش می‌دهد. 

  • دربردارنده آزمون‌های تیزهوشان و نمونه دولتی است. 

  • کلیه سؤالات از پاسخ‌نامه تشریحی برخوردار هستند.

ساختار کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوم دبستان گاج

همان‌طور که گفته شد کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوم دبستان گاج از سه بخش درس‌نامه، سؤالات تشریحی و سؤالات تستی تشکیل شده است. هر کدام از بخش‌ها مکمل یکدیگر هستند و مطالعه زنجیروار آنها کمک می‌کند تا بیشترین تسلط را در درس ریاضی به دست آورید. بخش‌های مختلف کتاب عبارت‌اند از:

1- مبحث درس‌نامه

با عنوان آموزش کتاب نیز شناخته می‌شود و تمامی عنوان‌ها و فصل‌های کتاب درسی را به طور کامل تحت پوشش قرار می‌دهد. در این بخش می‌توانید با تعاریف و اصطلاحات کتاب به‌صورت ساده و جامع‌تر آشنا شوید. برای درک و فهم بهتر مطالب از اشکال، نمودارها و جداول مختلف رنگی در طول درس‌نامه استفاده شده است. همچنین نکات مهم و تستی در قالب کادرهای رنگی دیده می‌شوند. پس از توضیح هر یک از بخش‌ها چندین مثال متعدد در ادامه آن ذکر شده که دارای پاسخ تشریحی هستند و پیشنهاد می‌شود با دقت آنها را بررسی کنید. عناوین کتاب در کادرهای آبی رنگ لحاظ شده‌اند و مرز بین مطالب را مشخص می‌کنند. در میان مباحث کتاب نکاتی ویژه دانش‌آموزان برتر آورده شده‌اند که سطح آنها را در درس ریاضی نسبت به کتاب درسی ارتقا می‌دهد.

2-  پرسش‌های تشریحی

در دومین بخش از کتاب با تعداد کثیری از پرسش‌های تشریحی مواجه می‌شوید. این سؤالات جهت سنجیدن آموخته‌ها و تثبیت اطلاعات در ذهن دانش‌آموزان تألیف شده‌اند. سؤالات مانند بخش درس‌نامه به‌صورت مرتب و منطبق با کتاب درسی قرار گرفته‌اند. در واقع دانش‌آموزان می‌توانند پس از مطالعه هر بخش از درس‌نامه به سؤالات آن در این قسمت مراجعه کنند. آموزش پاسخ کامل سؤالات به‌صورت کاملاً تشریحی توضیح داده شده‌اند. با مطالعه آنها علاوه بر یادگیری نحوه طراحی سؤال با نکات مهم آن آشنا خواهید شد. انواع نمونه سؤالات امتحانی آموزش و پرورش در این قسمت قرار گرفته‌اند و می‌توانید شب امتحان از آنها بهره‌مند شوید.

سوال ریاضی دوم سیر تا پیاز گاج

 

3- پرسش‌های تستی

آخرین بخش از کتاب به سؤالات چهار گزینه‌ای اختصاص می‌یابد. همانند پرسش‌های تشریحی بر اساس فصل‌ها و به ترتیب چیده شده‌اند. همچنین پاسخ صحیح هر سؤال به‌صورت تشریحی و همراه با نکات مهم بیان شده‌اند. دانش‌آموزانی که قصد دارند در آزمون‌های معتبر مدارس شرکت کنند با مراجعه به سؤالات تستی می‌توانند فوت و فن‌های تست‌زنی را آموزش ببینند. تست‌ها رفته رفته دشوارتر می‌شوند و دانش‌آموزان را به چالش می‌کشند. تست‌های سخت برای دانش‌آموزان تیزهوش جذابیت زیادی دارند. در صورت لزوم برخی از گزینه‌های غلط توضیح داده می‌شوند تا هیچ‌گونه ابهامی باقی نماند. همچنین بسیاری از سؤالات دارای چندین راه‌حل متفاوت هستند تا دانش‌آموزان شیوه متناسب با خود را بیابند و سؤالات دیگر را با سرعت بیشتری پاسخ دهند.

مزایا و کاربردهای کتاب سیرتاپیاز ریاضی دوم دبستان انتشارات گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوم دبستان گاج منبع بسیار خوبی به شمار می‌رود که از درس‌نامه قوی و سؤالات بسیار متنوع برخوردار است. ریاضی از دروس حساس به ویژه در بین دانش‌آموزان دبستانی است که به والدین توصیه می‌شود از همین دوره به تهیه ابزار آموزشی مناسب فرزند خود بپردازند و ضعف کودکان خود را برطرف کنند. قابل فهم بودن محتوای کتاب از مهم‌ترین مزایای آن شناخته می‌شود و دانش‌آموز می‌تواند حتی بدون نیاز به کمک والدین متوجه مطالب شود. وجود تمرین‌ها و مثال‌های متنوع تثبیت مطالب در ذهن دانش‌آموزان را افزایش داده و قدرت یادگیری آنها را بهبود می‌بخشد. 

علاوه بر دانش‌آموزان پایه دوم دبستان، والدین و معلمان می‌توانند با بهره‌گیری از آموزش‌های کتاب سیر تا پیاز مطالب را هر چه بهتر به دانش‌آموزان انتقال دهند. پیشنهاد می‌شود این کتاب را در ابتدای سال تحصیلی تهیه نموده و هم‌زمان با کتاب درسی مطالعه کنید. این کتاب به حدی کامل است که مراجعه به کتاب درسی را ضروری نمی‌داند و می‌توانید آموزش‌ها را از طریق همین کتاب دریافت کنید. ممکن است در برخی از مفاهیم کتاب درسی ابهامی وجود داشته باشد که مؤلفان در کتاب سیر تا پیاز به‌صورت کامل آن را توضیح داده‌اند.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML