بنیانگذاری آمریکا وقانون اساسی آن ترجمه حقیقت خواه نشرققنوس

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۴۰٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۱۲۶٬۰۰۰

بنیانگذاری آمریکا وقانون اساسی آن ترجمه حقیقت خواه نشرققنوس

کتاب بنیانگذاری آمریکا وقانون اساسی آن ترجمه حقیقت خواه نشرققنوس

معرفی کتاب :

کتاب«بنیان‌گذاری آمریکا و قانون اساسی آن» توسط «لیدیا بجورنلوند» نوشته شده است. همان طور که از عنوان کتاب نیز مشخص است این کتاب در شرح چگونگی شکل‌گیری قانون اساسی ایالات‌متحده و تغییرات آن در طول تاریخ نوشته شده است.
کتاب  بنیان‌گذاری آمریکا و قانون اساسی آن یکی از کتاب‌های مجموعه تاریخ جهان به شمار می‌رود. قانون اساسی آمریکا از جمله قدیمی‌ترین سندهای موجود در نوع خود در سرتاسر جهان است و به همین دلیل مطالعه تاریخ شکل‌گیری و تغییر و تحولات آن در طول تاریخ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
کتاب بنیان‌گذاری آمریکا و قانون اساسی آن از متنی ساده، روان و نسبتا جامعی برخوردار است، به‌طوری‌که مخاطب حین خواندن آن حس تماشا کردن یک مستند را دارد.

قسمتی از کتاب بنیان گذاری آمریکا و قانون اساسی آن:

عقایدی که سنگ بنای قانون اساسی ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند مدت‌ها پیش از آنکه این قانون اساسی نوشته شود، پدید آمدند. نخستین مهاجران به آمریکا همراه خود برخی از عقاید سیاسی را از اروپا به این سوی پهنه اقیانوس اطلس آوردند که در ساختار حکومت جدید به کار رفت.
آن‌ها همچنین میراث حکومت انتخابی را نیز به همراه آوردند. پارلمان انگلستان بیش از پانصد سال قدمت داشت. از آن جا که مهاجرنشین‌ها و مهاجران برای ماندگاری و شکوفایی تلاش می‌کردند، میثاق‌های مکتوب برای نظارت بر رفتار جامعه وضع شد. این میثاق‌ها راه را برای قانون اساسی ایالات‌متحده هموار کردند.
طی یک قرن و نیمی که امریکا شامل مهاجرنشین‌های بریتانیایی می‌شد، مهاجران درباره سرشت حکومت بسیار آموختند. تا زمان انقلاب آمریکا، همه سیزده مهاجرنشین مجلس‌هایی را انتخاب کرده بودند که به برقراری قوانین و مقررات محلی کمک می‌کردند. آن‌ها به اهمیت حکومت انتخابی واقف شدند. افزون بر آن، آن‌ها به مثابه مردان انگلیسی به حقوق عرفی و حقوق بشر باور داشتند.
هر چند تجربیات این مهاجران در سرزمین جدید سبب شد که عقایدی متفاوت از آنچه در انگلستان رایج بود، پیدا کنند. بنا بر قوانین انگلیسی که در مهاجرنشین‌ها نیز از آن‌ها پیروی می‌شد، مردانی که صاحب زمین بودند حق رای و کسب مقام داشتند.

 

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML