رفتن به محتوای اصلی
  • یک جفت چشم آبی اثر تاماس هاردی ترجمه ابراهیم یونسی

یک جفت چشم آبی اثر تاماس هاردی ترجمه ابراهیم یونسی

انتشارات: نی

مشخصات کتاب

نویسنده:
سال چاپ: 1401
تعداد صفحه:
قطع: وزیری
دسته بندی:

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۱۸۰,۰۰۰ تومان 10% -
‏۱۶۲,۰۰۰ تومان
میانگین: 5 (1 رای دادن)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

یک جفت چشم آبی اثر تاماس هاردی ترجمه ابراهیم یونسی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب یک جفت چشم آبی اثر تاماس هاردی ترجمه ابراهیم یونسی انتشارت نی

داستان در خصوص دختری جوان و زیبا با چشمان آبی به نام الفرید سوان کورت است که با پدر پنجاه ساله اش که کشیش بخشی از شهر کاسل بوتول به نام اندل استو است، زندگی می کند، داستان با ورورد جوانی به نام اسمیت به منطقه با هدف تعمیر و مرمت سقف کلیسا شروع می شود و ماجرای عاشقانه ای که میان دخترک روستایی و اسمیت شکل می گیرد. کشیش که فردی مادی است تنها به استناد نام بلند آوازه اسمیت اجازه می دهد ارتباط میان دخترش و اسمیت شکل صمیمی تری به خود بگیرد اما زمانی که در می یابد اسمیت روستازاده ای بیش نیز ورق بر می گردد ... نویسنده به نحو زیرکانه ای مفهوم صداقت را زیر سوال می برد. مطالعه این داستان خواننده شکاک را به سوی نسبی بودن مفاهیم اخلاقی سوق می دهد و وی را به این حرف نیچه می رساند که پدیده اخلاقی نیست، هر آن چه که هست، تفسیر اخلاقی پدیده هاست.

یک جفت چشم آبی نخستین‌بار به صورت پاورقی در مجله‌ی تینزلی، و سپس در ۱۸۷۳ در سه مجلد منتشر شد. این سومین رمان تاماس هاردی بود و از بسیاری جهات در زندگانی وی به‌عنوان نویسنده اهمیت داشت. پس از نگارش این رمان، هاردی رابطه‌ی خود را به‌کلی با حرفه‌ی اصلی‌اش، معماری، گسست و خود را وقف ادبیات کرد. موضوع این رمان تا حدی زندگانی شخص نویسنده است، گرچه خود نمی‌پذیرد که استیون، شخصیت اصلی رمان، خود اوست که به این صورت ارائه شده است.

تاماس هاردی (۱۸۴۰-۱۹۲۸)، شاعر و داستان‌نویس انگلیسی، از نویسندگان برجسته‌ای است که پلی ارتباطی در زمینه‌ی ادبیات و هنر بین قرن نوزدهم و بیستم برقرار کرد. به هنگام مرگ ۱۵ رمان، ۴ مجموعه داستان کوتاه، و ۸ مجموعه شعر از خود به جای گذاشت. بازگشت بومی، شهردار کاستربریج، تس‌برویل، جود گمنام، و دور از اجتماع خشمگین از دیگر آثار مهم هاردی است.

قطع وزیری
نوع جلد شومیز
وزن
نویسنده/نویسندگان
ناشر نی
نوع چاپ سیاه و سفید
تاریخ چاپ 1401
دسته بندی موضوعی
مناسب برای بزرگسالان
شابک 978-9643125622

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.