یادبودهای جزیره سیاه نویسنده پابلو نرودا ترجمه جواد فرید نشر ماهریس

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‏۸۹,۰۰۰ تومان
- 10%
‏۸۰,۱۰۰ تومان

یادبودهای جزیره سیاه نویسنده پابلو نرودا ترجمه جواد فرید نشر ماهریس

کتاب یادبودهای جزیره سیاه نویسنده پابلو نرودا ترجمه جواد فرید نشر ماهریس

معرفی کتاب :

کتاب یادبودهای جزیره سیاه شامل مجموعه اشعار پابلو نرودا شاعر بزرگ شیلیایی به همت نشر ماهریس به چاپ رسیده است. پابلو نرودا تقریبا با قرن بیستم زاده شد و دوران‌های آشفته‌ای از این قرن را تجربه کرد.

شاهد دو جنگ جهانگیر بود و در جنگ‌‌های داخلی اسپانیا به رغم مقام دیپلماتیک خود درگیر شد و در آن پیکار، علاوه بر ویرانی اسپانیا، شاهد مرگ بسیاری از دوستان همرزم و همفکر خود گشت که دردناک‌ترین آن‌ها، مرگ فدریکو گارسیا لورکا و میگل هرناندز بود.

خاطرات دردآور جمهوری ناپایدار اسپانیا هرگز گریبان نرودا را رها نکرد و بر این خاطرات، یادبودهای غم‌انگیز دوران کودکی و ایام منزوی جوانی شاعر که در کشورهای دوردستی چون برمه، سنگاپور و هندوستان سپری گردید، افزوده شدند.

فقر زادگاه نرودا به رغم ثروت‌های معدنی و نعمت‌های طبیعی کشور که به آسانی نصیب جهانخوارگان می‌شد، چیزی نبود که از دیدگان تیزبین شاعر دور بماند. ماجراهای مربوط به استثمار میهن همراه با شراره‌های آزادی‌خواهی که در اطراف جهان شعله می‌کشیدند، نرودای شاعر را بر آن داشت تا در برابر جریان‌ها و وقایع سیاسی و اجتماعی کشور خود و جهان، رسالتی را به دوش کشد که وجدان بیدارش بر عهده‌اش می‌نهاد.

 

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML