رفتن به محتوای اصلی
  • کج رفتاری ریچارد تیلر ترجمه بهنام شهائی

کج رفتاری ریچارد تیلر ترجمه بهنام شهائی

انتشارات: مهربان

مشخصات کتاب

نویسنده:
سال چاپ: 1403
تعداد صفحه: 552
قطع: رقعی
دسته بندی:

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۲۳۰,۰۰۰ تومان 10% -
‏۲۰۷,۰۰۰ تومان
میانگین: 5 (2 رای)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

کج رفتاری ریچارد تیلر ترجمه بهنام شهائی

مشخصات و خرید اینترنتی کج رفتاری ریچارد تیلر ترجمه بهنام شهائی

«ریچارد تِیلِر» نویسندۀ کتابِ کج رفتاری و پدر علم «اقتصاد رفتاری» از «کاسۀ آجیل» به «تلنگر» و سپس به «جایزۀ نوبل اقتصاد 2017» رسیده است.تِیلر معتقد است بسیاری از رفتارهای «انسان‌های عادی» (سيندرلاها و سيمپسون‌ها) با رفتارهای «انسان‌های اقتصادی» (اسپاک‌ها و ربات‌ها) در «اقتصاد متعارف» هم‌خوانی ندارند و «انسان‌های عادی» مرتکب سه نوع کج‌رفتاری ميشوند:

(1) انسان‌ها ظرفيت‌های فکری، ذهنی، و زمانی محدودی دارند و برای رفع اين محدوديت به ميان‌بُرها و خودساخته‌های ذهنی متوسل ميشوند. 

(2) انسان‌ها در برابر وسوسه‌ها صبر و تحمل ندارند، حال را به آینده ترجیح می‌دهند، و فاصله امروز تا فردا را بیش از فاصلۀ فردا تا پس‌فردا می‌پندارند.

(3) انسان‌ها به انصاف و مراعات حال ديگران حساسيت دارند و برای مجازات بی انصاف‌ها حاضرند از نفعِ خود بگذرند يا به خود ضرر برسانند.

تصویر
بخشی از کتاب
بخشی از کتاب

به‌علاوه، «اقتصاد رفتاری» انسان‌ها را به سبب عقلانيت محدود، خويشتن‌داری محدود، و خود منفعتی محدود، در معرض سوگيريی ها و اشتباهات پيش‌بينی پذير و نيز «آسيب‌رسانی به خود» ميبيند و با پذيرشِ اصل قيم‌مابی آزادی خواهانه توصيه ميکند که با دست‌کاری در محيطِ انتخابِ انسان‌ها (معماری انتخاب) بايد به آنها تلنگر زده شود تا بلکه تصميمي به نفع خودشان بگيرند (عقلانيت کامل). بدين‌سان، خط فکری «اقتصاد رفتاری» در نُه مفهوم خلاصه میشود: «عقلانيت کامل»، «عقلانيت محدود»، «خويشتن‌داری محدود»، «خودمنفعتی محدود»، «ميان‌برها»، «سوگيری ها»، «قيم‌مآبی آزادی خواهانه»، «تلنگر»، و «معمای انتخاب».

 

 

 

 

قطع رقعی
نوع جلد شومیز
وزن 200
نویسنده/نویسندگان
ناشر مهربان
نوع چاپ سیاه و سفید
تاریخ چاپ 1403
دسته بندی موضوعی
مناسب برای
شابک 9786004071581

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.