رفتن به محتوای اصلی
  • چپ دست ها بدانند اثر عبدالحمید انگجی

چپ دست ها بدانند اثر عبدالحمید انگجی

انتشارات: مروارید

مشخصات کتاب

سال چاپ: 1401
تعداد صفحه:
قطع: وزیری
دسته بندی:

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۷۵,۰۰۰ تومان 10% -
‏۶۷,۵۰۰ تومان
میانگین: 5 (1 رای دادن)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

چپ دست ها بدانند اثر عبدالحمید انگجی 

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب چپ دست ها بدانند اثر عبدالحمید انگجی انتشارات مروارید

"این کتاب" کتابی است به قلم "هنگامه علی بیک" و "عبدالحمید انگجی" که اطراف پدیده ی چپ دست بودن به عنوان یک صفت مفید نوشته شده است.
در شروع نویسندگان از انواع ترجیحات دست که هم به صورت کلی و هم در مدل اختصاصی بررسی شده، صحبت می کنند و استدلال می کنند که آیا ترجیح دستی، نشانی برای ترجیح مغزی نیز هست یا خیر. سپس موضوع اصلی کتاب که در مورد چپ دستی است، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در این راستا دلایل این پدیده، فعالیت نیم کره های مغز و دگرگونی غالبیت آن در بازه ی عمر یک فرد، ارتباطات میان دست، مغز و خلق و خو بررسی شده است. سپس دلایل ژنتیکی این پدیده که نیاز است "چپ دست ها بدانند"، در قالب فرضیات و مطالعه ی فاکتورهای ژنتیکی، توارث پذیری، بررسی آن در دوقلوها، فرزندخواندگان و ژن های مرتبط برشمرده شده است.
اما یک مساله ی جالب دیگر که در کتاب "چپ دست ها بدانند" از "هنگامه علی بیک" و "عبدالحمید انگجی" به آن اشاره شده، دلایل تکاملی است که پایدار بودن ترجیح چپ دستی را تضمین کرده است. همانطور که ذیل جلد کتاب نیز به آن اشاره شده، چپ دستی یک صفت مفید بوده و در این راستا مطالبی همچون فاکتور غافلگیری، برتری حافظه ی اتفاقی و هنری، سطوح اقتصادی و اجتماعی، ارتباط آن با ورزش و موزیک، در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
در این اثر همچنین راه های شناسایی احتمالی چپ دستی در کودک، پیش و پس از تولد نیز معرفی شده و همچنین از ارتباط ان با بیماری ها و مشکلات روزمره ای که چپ دست ها با آن درگیر هستند نیز صحبت به عمل آورده است.

قطع وزیری
نوع جلد شومیز
وزن
نویسنده/نویسندگان
ناشر مروارید
نوع چاپ سیاه و سفید
تاریخ چاپ 1401
دسته بندی موضوعی
مناسب برای بزرگسالان
شابک 978-9646542709

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.