مدیریت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار نویسنده ندا بشیری

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۸۰٬۰۰۰

مدیریت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار نویسنده ندا بشیری

کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار نویسنده ندا بشیری و ابوالفضل شهرآبادی انتشارات بورس

بیش از چهار دهه از عمر بورس اوراق بهادار تهران می گذرد. به جرأت می توان گفت پس از این دوره زمانی، هنوز این نهاد مهم بازار سرمایه برای بسیاری از مردم کشورمان ناشناخته است. این درحالی است که از پیدایش بورس در جهان، بیش از سه قرن می گذرد و امروزه، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، بورس به زمینه مهمی برای تأمین مالی و سرمایه گذاری تبدیل شده است. سرعت نوآوری در صنعت مالی جهان، امروزه به حدی است که تقریبا هرساله، پیدایش ابزارهای مالی نوین و روش های جدید تجزیه و تحلیل و نیز یافته هایی تازه در زمینه نظریه های مالی را شاهد هستیم. شاید یکی از علل اصلی این تغییرات سریع، لزوم همگامی دانش مالی و کارکردهای بازار سرمایه با سایر علوم و صنعت و تحولات خرد و کلان اقتصاد است. در حال حاضر، توسعه یافتگی بازارهای پول و سرمایه، لازمه توسعه اقتصادی و صنعتی است. کشور ما نیز که در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشته است، بی شک باید توجه ویژه ای به بازارهای مالی و توسعه یافتگی آن داشته باشد.

با وجود گسترش نسبی دانش مالی در چند سال اخیر در ایران و توجه بیشتر مردم و دولت به بورس و بازار سرمایه، هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب، راه درازی در پیش است. درحال حاضر، سطح آشنایی مردم کشورمان با بورس اوراق بهادار، در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، بسیار کم است. همچنین در این حوزه، هنوز جای خالی کتب و محصولات آموزشی و خلأ فرهنگ سرمایه گذاری کاملا محسوس هدف اصلی از گردآوری این کتاب، تهیه اثری برای آموزش بهتر دانشجویان رشته های مالی و مرتبط با آن و عموم علاقه مندان به مباحث مالی و سرمایه گذاری است. به همین جهت، کوشیده ایم ضمن بازبینی آثار و کتب موجود در این زمینه، مطالب را به گونه ای جمع آوری و عرضه کنیم که ضمن رعایت نوعی توالی منطقی، به جنبه کاربردی آن نیز توجه شود. از این رو در طی یازده فصل کتاب، مباحث را از تعاریف و اصطلاحات کاملا پایه و اولیه آغاز کرده ایم تا خواننده با فراگرفتن آن، آمادگی لازم برای موضوعات تخصصی تر را به دست آورد. سپس به تدریج، وارد مطالب کاربردی و عملی دادوستد در بورس شده و کوشیده ایم تا نظریه های دانشگاهی علوم مالی را به شکلی کاربردی تر مطرح و بررسی کنیم.

بنابراین شاید بتوان گفت برای کسانی که می خواهند با مطالعه کتاب به بازار سرمایه و سرمایه گذاری در بورس وارد شوند، مطالعه شش فصل اول مفیدتر و کاربردی تر است. در پنج فصل بعدی، بعضی نظریه ها و روش های مالی کمی تخصصی تر را طرح کرده ایم که در واقع، مباحث فصول قبل خود را تکمیل می کنند.

در طی عمر حدودا چهل و شش ساله بورس اوراق بهادار تهران، پنج شش سال اخیر به نوعی، دوره ای ویژه بوده است. بازار سرمایه در این چند سال بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در این سالها بورس تهران همواره یکی از سودآورترین بورس های جهان بوده است. ابزارها و نهادهای جدید به بازار وارد شده و مسیر توسعه آن را هموارتر کرده است. سودآوری خوب بورس در این سالها تعداد زیادی از سرمایه گذاران آن را ثروتمندتر کرد. حتی در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ میلادی که جهان غرب و بازارهای سرمایه اش دست به گریبان بحران شدید مالی بود و آثار آن همچنان نیز آن بازارها را می آزارد، بازار سرمایه ایران سال های خوبی را تجربه کرد. امروزه خوشبختانه شاهد آن هستیم که نسل جدید و جوان رشته های مالی و حسابداری با علاقه و هدفمند، جذب بازار سرمایه می شوند و با رویکردی علمی و تحلیلی، مسائل آن را دنبال کرده و دائما در حال یادگیری موضوعات جدید این بازار می باشند. در شرایط فعلی، این بازار نیازمند افزایش سرعت تغییر و نوآوری است. به نظر می رسد اگر این بازار، درست و علمی، مدیریت شود نه تنها به سرعت، گسترش یافته و با دیگر بازارهای منطقه و جهان رقابت خواهد کرد، بلکه می تواند محور توسعه کشور نیز قرار گیرد. امروزه می بینیم و می دانیم که بازارهای مالی می توانند موتور محرک صنعت و اقتصاد باشند. روی آوری اقتصاد به بازار سرمایه به عنوان ابزاری برای اعمال سیاست های درست اقتصادی می تواند چهره آینده اقتصاد را به نحو موثر و مثبت تغییر دهد.


نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML