مجموعه افسانه های ایرانی نویسنده محمد شیخ الاسلامی

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۲۵۰٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۲۲۵٬۰۰۰

مجموعه افسانه های ایرانی نویسنده محمد شیخ الاسلامی

مجموعه افسانه های ایرانی نویسنده محمد شیخ الاسلامی انتشارات آرایان دوره سه جلدی

  • افسانه های خیر و شر:

کتاب حاضر، جلد اول از مجموعه «افسانه‌های ایرانی» است که در آن افسانه‌هایی با مضامین اخلاقی نیکو و پسندیده مانند: وفای به عهد، تواضع و فروتنی، محبت، گذشت و رذایل اخلاقی مانند: حماقت و خرد گریزی، دوست بد، حسادت، دوستی، دخیل بودن گزینش و بازنویسی شده‌اند. «خانواده فقیر»، «شیشه روغن»، «پیامبر دروغین»، «توبه روباه»، «آسیابان و روباه»، «دست از کار کشیدن»، «شانس» و «مرد تنبل» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب هستند. در داستان «سفره بی‌بی سه‌شنبه» می‌خوانیم:« در زمان‌های خیلی دور، دختری با نامادری‌اش در خانه‌ای کوچک و قدیمی زندگی می‌کردند. نامادری دختر، هر سال، همه همسایه‌ها، آشنایان و فامیل را دعوت می‌کرد و سفره نذری می‌انداخت».

  • افسانه های فضیلت و فرومایگی:

کتاب حاضر، جلد دوم از مجموعه «افسانه‌های ایرانی» است که در آن افسانه‌هایی با مضامین اخلاقی نیکو و پسندیده مانند: شجاعت، راست‌گویی و خاص، عاقبت اندیشید، احترام به پدر و مادر و نیز رذایل اخلاقی مانند: ستمگری، خیانت گزینش و بازنویسی شده‌اند.«کلاغ لجباز»، «پیرزن»، «ماهی قزل‌آلا»، «چهار پسر»، «سرنوشت خیانت‌کار»، «خیر و شر»، «داستان پدر و زنبیل» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب هستند. در داستان «بز زنگوله پا» می‌خوانیم«در جنگلی سرسبز و زیبا بزی زندگی می‌کرد که به او بز زنگوله پا می‌گفتند که از دار دنیا، تنها سه بچه باهوش به نام‌های «شنگول» و «منگول» و «حبه انگور» داشت که با مادرشان در خانه‌ای نزدیک چراگاه زندگی می‌کردند».

  • افسانه های هوشیاری و حماقت:

کتاب حاضر، جلد سوم از مجموعه «افسانه‌های ایرانی» است که در آن افسانه‌هایی با مضمون و مفهوم هوشیاری و حماقت، گزینش و بازنویسی شده‌اند. «کچل و دیو»، «پسر شاه پریون»، «شغال و شتر»، «شاه و دهقان»، «طوطی و بازرگان»، «گردنبند گمشده»، «اشک پیاز»، «شاه و دختر دانا»، «داستان تیمور لنگ و حافظ»، «میراث سه برادر» عنوان‌های برخی از داستان‌های این کتاب هستند. در داستان «نخودی و دیو» می‌خوانیم:«در زمان‌های قدیم زن و شوهری بودند که سالیان سال در کنار هم زندگی می‌کردند. آن‌ها هیچ بچه‌ای نداشتند و همیشه نذرونیاز می‌کردند تا خدا به آن‌ها بچه‌ای بدهد».


 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML