متفکران بزرگ جامعه‌ شناسی ترجمه مهرداد میردامادی

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۴۸٬۰۰۰

متفکران بزرگ جامعه‌ شناسی ترجمه مهرداد میردامادی

کتب متفکران بزرگ جامعه‌ شناسی ترجمه مهرداد میردامادی نویسنده راب استونز انتشارات مرکز

كتاب متفكران بزرگ جامعه‌شناسي (1998) يكي از كتاب‌هايي است كه راب استونز ويراستاري آن را به عهده داشته و در سال 1379 مهرداد ميردامادي ترجمه و انتشارات «مركز» آن را در 2000 نسخه با قطعي وزيري به چاپ رسانده است.
هدف نويسندة كتاب آن است كه با فراهم آوردن نظري اجمالي، روشن، قابل فهم و معقول از تحولات عمدة اين حوزه كه از ماركس به بعد صورت گرفته، خواننده را با اين منابع تفكر جامعه‌شناختي آشنا كند و اين مهم را به شكلي انجام دهد كه عطش مطالعه و خواندن آثار بيشتري را در زمينة جامعه‌شناسي در وي برانگيزاند و او را قادر سازد بين درس‌هاي جامعه‌شناسي و زندگي روزمره ارتباط برقرار كند.
در اين اثر، موجز بودن هر فصل (سه بخش و 21 فصل) به شكلي طراحي شده تا فردي كه به تازگي با اين حوزه يا با متفكري خاص آشنا شده، بتواند فصل مربوطه را تا انتها ادامه دهد و در عين حال، تصوير روشني از اهميت خاص آن نظريه‌پرداز به دست آورد.
نگارش اختصاصي هر فصل اين كتاب به عهدة نويسنده‌‌اي گذاشته شده كه شناخت دقيق‌تري نسبت به موضوع دارد. ويژگي در خور توجه نويسندگان اين كتاب را شايد بتوان اين دانست كه معمولاً خودشان در زمرة نظريه‌پردازان خلاق جامعه‌شناسي به شمار مي‌روند.

آشنایی با بیست و یک تن از مهم‌ترین و پرنفوذترین جامعه‌شناسانی که نقشی موثر در تکامل این علم داشته‌اند، از زبان نویسندگانی که خود از چهره‌های برجسته‌ی این رشته در زمان ما شمرده می‌شوند. چارچوب بررسی در مورد همه شخصیت‌های بررسی شده سپس مضمون‌ها و مقوله‌های اصلی نظریه‌هاشان شرح داده می‌شود. آنگاه می‌بینیم هر متفکر چگونه توانسته است چشم‌انداز تازه‌ای برای نگریستن به پدیده‌های اجتماعی هزاره‌ی سوم، از قبیل دوام‌پذیری جامعه انسانی، فقر، مصرف انبوه، مراقبت و حراست و نظم، ستم و سرکوب، خشونت و انزوا و سرعت روزافزون زندگی اجتماعی مضمون نظریه‌‌پردازی جامعه‌شناسی قرار گرفته‌اند.

جامعه‌شناسانی که در این کتاب در مورد آنها صحبت شده‌است به ترتیب فهرست به شرح زیر است:
کارل مارکس،‌ماکس وبر، امیل دورکیم، زیگموند فروید، گئورگ زیمل، هربرت لومر، تالکوت پارسونز، رابرت کی‌مرتن، سیمون دوبوار، نوربرت الیاس، اروینگ گافمن، دیوید لاک‌وود، هارولد گارفینکل، لویی آلتوسر، یورگن هابرماس، پییر بوردیو، ننسی جی چودورو، اَرلی راسل هاکشیلد، میشل فوکو، استوارت  هال و آنتونی  گیدنز


 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML