سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی هفتم گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۰

سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی هفتم گاج

کتاب‌های سیر تا پیاز با شناسایی نیاز دانش‌آموزان به تألیف و تدوین بهترین منبع آموزشی پرداخته و هر آن چیزی که دانش‌آموزان درباره یک کتاب درسی نیاز دارند را توضیح داده است. کتاب‌های تألیف شده سیر تا پیاز برای دانش‌آموزان دوره دبستان نسبت به هر منبع آموزشی دیگر کامل‌تر و دقیق‌تر است. این کتاب تعداد متنوع و فراوانی از سؤالات تستی و تشریحی را در بر می‌گیرد که همگی منطبق با درس‌نامه هستند. هر درس به‌صورت جداگانه دارای بخش آموزشی، سؤال تستی و تشریحی است. استفاده از نکات کتاب دانش‌آموزان را نسبت به مطالب کتاب درسی غنی خواهد نمود. ترتیب بخش‌های مختلف کتاب و پوشش تمامی مفاهیم کتاب درسی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی هفتم گاج به شمار می‌رود.

مشخصات کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی هفتم انتشارات گاج

انتشارات گاج جهت یادگیری بهتر و تقویت پایه درس مطالعات اجتماعی به انتشار کتاب‌های سری سیر تا پیاز پرداخته است. با چندین بار مطالعه این کتاب به جای کتاب درسی می‌توانید تسلط نسبتاً بالایی به مباحث دست پیدا کنید. کتاب‌های سیر تا پیاز برطرف‌کننده نیاز دانش‌آموزان هستند و از به‌صرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین ابزار آموزشی شناخته می‌شوند. بدون شک در بین دیگر منابع کاربردی‌تر و مفیدتر است و تمام مطالب مربوطه از جمله آموزش و سؤالات تشریحی و تستی را در بر می‌گیرد. آموزش‌ها در این کتاب به شیوه نوین ارائه می‌شوند و ناشران با استفاده از قسمت‌های مختلف مانند جداول، نمودار و تصاویر خلاقیت خود را در این منبع نشان داده‌اند. ویژگی‌های کتاب عبارت‌اند از:

  • دارای بخش آموزش کامل و خط به خط است. 

  • دارای سؤالات تشریحی و تستی متنوع و طبقه‌بندی شده است.

  • تمام سؤال‌ها از پاسخ تشریحی برخوردار هستند. 

  • حاوی نکات کلیدی و کاربردی است. 

  • در یادگیری بهتر و تعمیق اطلاعات درسی در ذهن دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

ساختار کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی 7  گاج

کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی هفتم گاج تمام بخش‌های موردنیاز یعنی درس‌نامه، پرسش‌های تشریحی و چهار گزینه‌ای را در قالب یک جلد گردآوری نموده است. این بخش‌ها دارای حجم معقول و تعداد مناسب هستند و به بررسی کامل آنها مطابق با کتاب درسی پرداخته شده است. بخش‌های مختلف کتاب عبارت‌اند از:

1- مبحث درس‌نامه

اولین بخش از کتاب به مباحث آموزشی اختصاص دارد که مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی تألیف شده‌اند. در این کتاب از روش‌های جدید آموزشی و متنوع استفاده شده و دانش‌آموزان را در یادگیری هر چه بهتر یاری می‌کنند. مفاهیم درسی به‌صورت مو به مو بررسی شده‌اند و در صورت لزوم نکاتی از آنها استخراج شده است. با مطالعه هر بخش از درس‌نامه در انتها با سؤال‌ها و تمرین‌های گوناگون مواجه می‌شوید که چیدمان مناسبی دارند و هدف از قرار دادن آنها تسلط بر مطالب بخش موردنظر است. این سؤالات کمک می‌کنند سرعت آموزش بالاتر برود و قدرت یادگیری دانش‌آموزان بهبود یابد.

2- پرسش‌های تشریحی

این بخش برای دانش‌آموزان پایه هفتم بسیار مورد اهمیت است چرا که می‌توانند با انواع نمونه سؤالات امتحانی تألیفی و آموزش و پرورش آشنا شوند. پرسش‌های تشریحی نوبت اول و نوبت دوم در تعداد کافی چیدمان شده‌اند. طراحی پرسش‌ها به‌صورت درس به درس بوده و به پوشش کل مطالب کتاب درسی می‌پردازد. با توجه به هر یک از بخش‌های درس‌نامه پرسش‌های تشریحی مرتبط با آن در این قسمت ضمیمه هر درس شده‌اند. مرتب بودن سؤالات از سطح ساده به دشوار دانش‌آموزان را از سردرگمی خارج نموده و می‌توانند به تدریج با پاسخ دادن به این سؤالات پایه خود را تقویت کنند. در انتهای بخش با پاسخ‌های تشریحی مواجه می‌شوید که به شرح کامل سؤال پرداخته‌اند.

3-

در این قسمت با سؤالات تستی روبرو می‌شوید. تنوع سؤالات بسیار بالا بوده و به‌صورت تألیفی، تیزهوشان نمونه دولتی و المپیادها چیده شده‌اند. بانک تست ارائه شده دانش‌آموزان را در جهت سنجش دانسته‌های خود کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی طراحی سؤالات از دید اساتید برجسته کشور است. در صورتی که تمام سؤالات را پاسخ دهید به نوعی کل کتاب را مرور کرده‌اید. سؤالات دشوار برای دانش‌آموزان برتر قرار داده شدند تا اشتیاق خود را به کتاب از دست ندهند. با این وجود می‌توان گفت این کتاب برای هر دانش‌آموز با هر سطح علمی مناسب است.

مزایا و کاربرد کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی هفتم گاج

کتاب سیر تا پیاز مطالعات اجتماعی هفتم گاج یکی از چالشی‌ترین ابزار آموزشی است. در واقع این کتاب با پوشش دادن درس‌نامه کامل و سؤالات تشریحی و تستی متنوع سطح علمی دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد. این کتاب نقش کلیدی در موفقیت روزافزون دانش‌آموزان در امتحانات پایان ترم و آزمون‌های مختلف دارد. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به مراجعه تمام دانش‌آموزان به کتاب با هر سطح علمی اشاره کرد و کاربرد گسترده‌ای دارد. این کتاب برای جمع‌بندی شب امتحان و آموزش نحوه تست‌زنی بسیار مناسب بوده و حاوی نکات تستی و کلاسی متعدد است. 

با این وجود پیشنهاد می‌شود مطالعه کتاب را به شب امتحان موکول نکنید و حتماً در طول سال از مطالب آن بهره‌مند شوید. آموزش‌ها در کتاب سیر تا پیاز بسیار آسان هستند و با شیواترین بیان ممکن تألیف شده‌اند. طبقه‌بندی شدن سؤالات دانش‌آموزان را از جهت دسترسی آسان‌تر به سؤالات مدنظر کمک می‌کند. از بخش اول تا بخش آخر کتاب با تمرین‌ها و مثال‌های متعددی روبرو خواهید شد که نباید به سادگی از آنها بگذرید. این سؤالات مکمل بخش آموزش کتاب هستند و با قرار گرفتن در کنار هم تسلط دانش‌آموزان را بر مباحث درسی افزایش می‌دهند. 

کتاب مطالعات اجتماعی سیر تا پیاز از منابع خودآموز است و یک الگوی استاندارد به جای معلم به شمار می‌رود. در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و کسب بهترین نمرات نقش داشته و به آموزش صفر تا صد مطالب درسی می‌پردازد. سؤالات به‌صورت درس به درس و در راستای درس‌نامه چیده شده‌اند. در صورتی که هر گونه تغییر از سوی آموزش و پرورش در کتاب درسی اعمال شود در سریع‌ترین زمان ممکن و مطابق با آن به انتشار کتاب‌های جدید توسط انتشارات گاج پرداخته خواهد شد.

mail

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML