سیذارتا اثر هرمان هسه ترجمه امیر فریدون گرگانی

میانگین: 5 (1 رای دادن)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۸۰٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۷۲٬۰۰۰

سیذارتا اثر هرمان هسه ترجمه امیر فریدون گرگانی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب سیذارتا اثر هرمان هسه ترجمه امیر فریدون گرگانی انتشارات فردوس و فرهنگ روز

این رمان داستان برهمن زادۀ جوانی است که به اتفاق دوست برهمنش برای جستجوی ((حقیقت)) و دانستن ((وظیفۀ انسان در زمین)) خانه و پدر و مادر را ترک گفت و به مرتاضان جنگل رفت. در جنگل به فن ریاضت و تفکر به شیوۀ مرتاضان پرداخت و سخت تلاش کرد تا نفس یا مانع راه نیل ((به حقیقت)) را از بین ببرد. ولی هرچه بیشتر در این مرحله پیش رفت و هرچه بیشتر نفس را تحت انقیاد درآورد، دید که به همان اندازۀ اول از ((حقیقت)) به دور است و ریاضت راه وصول بهرضایت نیست.

در این هنگام شایعه ای شنید که کسی به نام گوتاما یا بودا به آخرین مرحلۀ کمال انسانی رسیده و حقیقت را دریافته و به سعادت و صلح و صفای مطلوب رسیده است. وی اینک راه حقیقت و رستگاری را به جهانیان نشان می دهد، موعظه می گوید.  مردم بسیاری به دور وی گرد آمده اند و از برکت انفاس و تعالیم او بهره می برند. سیذارتا و دوستش نیز برای دیدن بودای اعظم، گروه مرتاضان را ترک کردند. وی بودا را دید و از مشاهدۀ پیکرر و رفتار و طرز نگاه و تبسم و جلال و شکوه او که فقط مختص اهل صفا است به شگرفی درآمد و روز بعد به مواعظ آن دانشمند یگانه گوش فرا داشت.

این داستان فلسفی نثری شاعرانه است که هرمان هسه در سال ۱۹۲۳ پس از مسافرت هندوستان به رشته تحریر در آمده است. زیبایی گفتار و عمق مطالب این داستان با سادگی بی نظیر و نثری شعرگونه نوشته شده است.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML