روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی دلاور

میانگین: 2.8 (11 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۷۰٬۰۰۰

روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی علی دلاور

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی علی دلاور نشر ویرایش میباشد. هدف از این کتاب همانند چاپ های قبلی، تهیه ی کتابی بوده است که دانشجویان بدون مراجعه به استاد یا با حداقل مراجعه بتوانند مطالب آن را به سادگی یاد بگیرند."اصولاً تحقیق به منظور ارائه ی اطلاعات جدید است و پژوهش درعمل به منظور توسعه و گسترش مهارت‌ها با رویکرد جدید و حل مسئله با استفاده از کاربرد مستقیم روش‌ها و مهارت‌ها درمراکز آموزشی و یا محیط‌های واقعی و شغلی صورت می گیرد."

آشنایی با آسیب شناسی روانی جلد اول 

آسیب‌شناسی روانی جلد اول مقدمه‌ای جامع و جالب توجه به اختلالات روانی عمده است که سررشته روانشناسی دارد. نویسندگان این کتاب رویکرد زیستی، روانی و اجتماعی را در اختیار داشته و به دانشجویان کمک می‌کند به درک کل‌نگرانه از موقعیت‌ها دست یابند. کتاب انتشارات تخته سیاه آسیب روانی جلد اول جزو با سابقه‌ترین کتاب‌های آسیب‌شناسی روانی در کشور است که دانشجویان بازخورد خوبی از مطالعه آن دارند. کتاب روانشناسی روانی 1 با پوشش دادن نظریه، تشخیص و درمان دیدگاه میان فرهنگی به دانشجویان نشان می‌دهد که مطالعه و درمان اختلالات روانی آسان  کرده است. کتاب آسیب‌شناسی روانی جلد اول توسط دیوید ال، روزنهان و مارتین ای. پی. سلیگمن تالیف و با ترجمه یحیی سید محمدی توسط نشر ارسباران به چاپ رسید. این کتاب یکی از کتاب‌های مشهور در زمینه آسیب‌شناسی روانی و روانشناسی نابهنجاری است که در میان روان‌شناسی و روان‌پزشکی همیشه معروف و آشنا است. 

روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی دلاور

ویژگی‌‌های آسیب شناسی روانی جلد اول 

آسیب‌شناسی روانی جلد اول به موضوع عوامل خطرساز در گستره زندگی می‌پردازد و بر اساس اختلال‌های عمده روانی که مبنای پژوهش قابل توجهی دارند فصل بندی شده است. یک فصل برای اختلالات کودکان و نوجوانان و فصل دیگری در زمینه آسیب‌پذیری در بزرگسالان در نظر گرفته شده است. علاوه بر ارائه فصل‌های کودکی و بزرگسالی تلفیق یافته‌های نظری و پژوهشی در سرتاسر عمر وجود دارد که افراد علاقه‌مند به آسیب‌پذیری در بزرگسالی از فصل‌های کودکی نیاز استفاده می‌کنند.

کتاب طلایی‌ آسیب شناسی روانی به چهار قسمت تقسیم می‌شود  قسمت اول شامل سه فصل است که مفاهیم آسیب‌پذیری در دوران کودکی و بزرگسالی را به طور مفصل توضیح می‌دهد. فصل اول تالیف اینگرام و پرایس است که به مرور کلی مفهوم آسیب‌پذیری نسبت به اختلال روانی می‌پردازد. فصل دوم توسط پرایس و زولینسکی تالیف شده که موضوع‌های آسیب‌پذیری نسبت به اختلال روانی در کودکی بررسی می‌کند و فصل سوم تالیف اینگرام و گالاگر است که ادبیات بزرگسالان را بررسی قرار می‌دهد. قسمت دوم شامل فصل چهارم است که مفهوم کلی شخصیت را از دیدگاه رشد در کودکی و نوجوانی بررسی می‌کند که به شناسایی اختلال‌های شخصیت بزرگسالان کمک می‌کند. چیزن، بلتران، لی، هالر و ویلالتا آسیب‌پذیری نسبت به مصرف الکل و مواد مخدر در دوران کودکی مورد بررسی قرار می‌دهد. زولینسکی، کاشتن، گونزالس و اوگان این اختلال را در بزرگسالی بررسی می‌نمایند. فصل‌های بعدی شامل بررسی افسردگی کودکی و نوجوانی، تالیف گاربر و فصل بزرگسالی، تالیف هامن، بیستریکی و اینگرام، مل‌کارن، هنس داتر و مرز و کامپتون و هاروی است‌. فصل آخر شامل یک فصل است و خلاصه پرایس و اینگرام است که فصل‌های پیشین را خلاصه می‌کند موضوع کلی این فصل این است که پژوهش‌های آسیب‌پذیری در دوران کودکی و نوجوانی باید تلفیق شود که هدف این کتاب درک چگونگی ایجاد اختلال‌های روانی، درمان و پیش‌گذری از آنهاست.

 

کاربرد آسیب‌شناسی روانی جلد اول 

کتاب آسیب‌شناسی روانی جلد اول با بررسی اختلال‌ها درمان‌ها مختلف را معرفی می‌کند.

  • روانشناسی بالینی: بررسی دقیقی از اختلالات روانی ارائه می‌دهد که به روانشناسی بالینی کمک می‌کند تا دانش خود را از اختلالات افزایش دهند و درک بهتری از نحوه تشخیص و درمان داشته باشند. 
  • دانشجویان روانشناسی: این کتاب منبع خوبی برای دانشجویانی است که در حال تحصیل در رشته روانشناسی هستند و با دنبال فهم عمیق‌تری از اختلالات روانی و روش تحقیق مرتبط با آنها هستند. 
  • پژوهشگران و محققان در حوزه روانشناسی: این کتاب منبع غنی از اطلاعات برای پژوهشگران و محققان است که در زمینه اختلالات روانی و روش‌های درمانی تحقیق می‌کند. 
  • مشاوران: با درک عمیق‌تر اختلالات روانی به افراد مبتلا به این اختلالات کمک می‌کنند. 
  • علاقه‌مندات به روانشناسی: افرادی که به روانشناسی در خصوص اختلالات روانی علاقه‌مند هستند می‌توانند از این کتاب برای افزایش دانش خود استفاده کنند. 

آسیب‌شناسی روانی 1 به درک عمیق‌تر اختلالات روانی و روش‌های مرتبط با تحقیق و تجزیه و تحلیل آن‌ها علاقه‌مند هستند. این کتاب به بررسی دقیق و مفصل اختلالات روانی می‌پردازد و روش‌های متعددی را برای درمان از جمله سنجش، مصاحبه بالینی، روان درمانی، درمان گروهی و مشاوره را ارائه می‌دهد. 

 

 

 

اما چرا این کتاب و جرا وب سایت تلکتاب؟!

Audio file

 

خرید آسیب‌شناسی روانی جلد اول 

آسیب‌شناسی روانی منبع بسیار ارزشمند و سودمندی است که همواره علاقه‌مندان خاص خود را در این حوزه دارد. برای خرید کتاب انتشارات تخته سیاه آسیب‌شناسی روانی جلد اول می‌توانید به صورت اینترنتی از مجموعه ما اقدام کنید. این کتاب آسیب‌شناسی روانی به بررسی اختلالات روانی و روش‌های تحقیق و پژوهش می‌پردازد و نکات بسیار زیادی در مورد روش‌های سنجش، مصاحبه بالینی، روان‌درمانی‌، مشاوره و غیره ارائه می‌دهد و در خصوص روش‌های تحقیق مطالبی نیز ارائه می‌دهد. بخشی از فصل‌های کتاب آسیب‌شناسی روانی عبارتند‌از‌‌:

  • فصل1: اختلالات روانی: تعریف و تاریخچه
  • فصل 2: سنجش و طبقه‌­بندی اختلالات روانی
  • فصل3: روش­های تحقیق در روان­شناسی بالینی
  • فصل 4: روان‌­درمانی
  • فصل 5: اختلالات اضطرابی
  • فصل6: اختلال وسواسی- اجباری و اختلالات مرتبط با آن
  • فصل7: اختلالات مرتبط با استرس و تروما
  • فصل8: اختلالات افسردگی و اختلالات دوقطبی
  • فصل 9: اختلالات طیف اسکیزوفرنی و سایر اختلالات پسیکوتیک

فهرست مطالب موجود درکتاب روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی دلاور : 

1علم وروشهای علمی
2تحقیق ومفاهیم اساسی آن
3انتخاب مسئله وبیان فرضیه
4مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
5جامعه ونمونه
6تحقیق زمینه یابی
7تحقیق آزمایشی
8آزمایشهای میدانی وطرحعای درون آزمودنیها
9پژوهش تاریخی
10پژوهش در عمل
11تحقیق کیفی
12تجزیه وتحلیل اطلاعات جمع آوری شده
13تهیه گزارش تحقیق 

 

درس آمار و روش‌تحقیق یکی از دروس مهم و کاربردی در اکثر رشته‌های دانشگاهی است و درک مفاهیم آن برای دانشجویان علاقمند به تحقیق و پژوهش امری ضروری است؛ چرا که انجام اکثر پژوهش‌های علمی و تحلیل یافته‌های حاصل از آن‌ها، مستلزم داشتن اطلاعات در این زمینه‌ و کاربرد درست آن‌هاست. رشته‌های روانشناسی و علوم رفتاری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در برنامه‌ی درسی این رشته‌ها نیز در مقاطع مختلف دانشگاهی، تدریس واحدهای مربوط به روش‌های تحقیق و آمار گنجانده شده است.

 

جمع بندی

کتاب انتشارات تخته سیاه آسیب‌شناسی روانی جلد اول منبع درسی دانشجویان روانشناسی و علم اجتماعی است که به سنجش و ارزیابی وضعیت افراد مبتلا به اختلالات روانی می‌پردازد و ریشه ناهنجاری‌های آن‌ها را با روش‌های مختلفی مانند روان‌سنجی و سایر ابزار روانشناسی می‌سنجد و روشی برای درمان بیماری تجویز می‌کند. جرالد سی دیویسون با هدف از بین بردن تصورات ا‌شتباه جامعه اخرین یافته‌ها، علل و روش‌های درمانی اختلالات روانی را بیان کرده است و معیار تشخیصی در این زمینه را مورد تایید قرار داده است. نویسنده کتاب در راستای شناخت و تشخیص صحیح اختلالات انواع آزمون‌های سنجش روانی، عصب زیستی را شرح داده است. این کتاب حاوی مطالب مفید و آموزنده برای دانش‌پژوهان رشته‌ی روانشناسی و دست‌اندرکاران حوزه سلامت روان است که برای تحلیل رفتار متقابل انسان‌های عصر حاضر و افراد مبتلا به آسیب‌های روانی مناسب است. 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML