روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم ترجمه مهدی گنجی

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۸۰٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۴۳۲٬۰۰۰

روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم ترجمه مهدی گنجی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم ترجمه مهدی گنجی انتشارات ساوالان.

آشنایی با روانشناسی رشد جلد دوم مهدی گنجی

کتاب روانشناسی رشد جلد دوم یکی از مراجع معتبر و معروف در زمینه روانشناسی رشد و نمو انسان است که توسط یحیی سید محمدی در انتشارات ارسباران منتشر شده است. این کتاب به بررسی مراحل و عوامل موثر بر رشد فیزیکی، شناختی، هیجانی افراد از زمان لقاح تا پایان عمر می‌پردازد که با استفاده از داده‌های تحقیقاتی جدید، نظریه‌های روانشناسی رشد‌، مثال‌های واقعی و تصاویر رنگی شیوه‌های جذاب و قابل فهم را ارائه می‌دهد. این کتاب به موضوعات مهم و کاربردی مانند تربیت فرزندان، توسعه مهارت‌های زبانی، تعاملات اجتماعی، هویت جنسی، سلامت روانی و پیری می‌پردازد که یک منبع ارزشمند برای دانشجویان و محققان روانشناسی رشد و نمود است. 

مشخصات روانشناسی رشد جلد دوم لورا برک

کتاب روانشناسی رشد انسان از نوجوانی تا پایان زندگی را شامل می‌شود که شامل 11 تا 18 فصل است که به مباحث زیر می‌پردازد که عبارتند‌از‌: 

  • نوجوانی و انتقال به بزرگسالی 
  • اوایل بزرگسالی و جوانی 
  • میانسالی 
  • پیری 

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و اهداف کتاب روانشناسی رشد لورا برک جلد دوم می‌توان به موارد زیر اشاره کوتاهی داشت:

  • آشنایی با پژوهش‌ها و نظریه‌ها در زمینه رشد انسان
  • تحلیل و بررسی منابع مختلف در خصوص رشد انسان 
  • کاربرد دانش روانشناسی رشد در زندگی شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی 
  • توسعه افکار نقادانه و خلاقانه در حل مسائل مربوط به رشد انسان

هدف از نگارش این کتاب پاسخ به سوالات بی‌شمار نوجوان و بزرگسالان است و به بیان نظریه‌ها، روش‌های کشفیات، دست‌آوردهای علمی در علوم رشد مدرن و غیره می‌پردازد. این کتاب مباحثی درباره‌ی ماهیت رشد انسان و دانسته‌های مربوط به رشد را بررسی می‌کند. از سرفصل‌های مباحث این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره داشت: 

رشد جسمانی در نوجوانی‌

این فصل شامل مباحثی از نوجوانی، بلوغ، انتقال جسمانی به بزرگسالی و تاثیر روان شناختی رویدادهای مربوط به بلوغ و مسایل تندرستی است.

رشد شناختی در نوجوانی 

این بخش شامل مباحث نظریه پیاژه است که به مرحله عملیات صوری، دیدگاه پردازش اطلاعات درباره رشد شناختی نوجوان، پیامدهای تغییرات شناختی نوجوانان، پیامدهای تغییرات شناختی نوجوانان، تفاوت‌های جنسی در توانایی‌های ذهنی و یادگیری در مدرسه است. 

رشد هیجانی و اجتماعی در نوجوانی

ابن بخش شامل مباحث نظریه اریکسون، هویت در برابر سردرگمی نقش، خودآگاهی، رشد اخلاقی، نقش‌یابی جنسی، روابط با همسالان و مشکلات رشد است. 

رشد جسمانی در اوایل بزرگسالی

این فصل اختصاص به مباحث پیری زیستی در اوایل بزرگسالی در شرف وقوع، تغییرات جسمانی و سلامتی و برازندگی دارد‌‌.

رشد شناختی در اواید بزرگسالی

این بخش در ساختار تفکر، کاردانی و خلاقیت، تجربه دانشگاه و انتخاب شغل اختصاص دارد.

رشد هیجانی و اجتماعی در اوایل بزرگسالی 

این فصل شامل مباحث نظریه اریکسون است که در برابرانزوا، نظریه رشد روانی و اجتماعی بزرگسالان، روابط صمیمی، چرخه زندگی، خانواده، تنوع سبک‌های زندگی بزرگسالان و رشد شغلی.

رشد جسمانی در میان‌سالی 

این مباحث شامل تغییرات جسمانی، سلامتی و برازندگی، سازگاری شدن با مشکلات جسمانی میان‌سالی   

رشد شناختی در میان سالی 

این فصل شامل مباحث تغییرات در توانایی‌های ذهنی، پردازش اطلاعات، زندگی شغلی و رشد شناختی، شاگردان بزرگسال و دانشجو شدن در میان سالی 

رشد هیجانی و اجتماعی در میان‌سالی 

این بخش شامل مباحث نظریه اریکسون است و زایندگی در برابر رکود، نظریه‌های رشد روانی و اجتماعی در میانسالی، ثبات و تغییر در خود پنداره و شخصیت، روابط میان سالی و زندگی شغلی 

رشد جسمانی در اواخر بزرگسالی

این بخش شامل مباحث مربوط به زندگی، تݝییرات جسمانی، سلامتی، برازندگی و ناتوانی است. 

رشد شناختی در اواخر بزرگسالی 

این فصل در برگیرنده مباحثی از جمله حافظه، پردازش زبان، حل مساله، خردمندی، عوامل مربوط به تغییر شناختی و مداخله‌های شناختی است. 

رشد هیجانی و اجتماعی در اواخر بزرگسالی 

این فصل دارای مباحث نظریه اریکسون است که باعث انسجام در برابر نا امیدی، نظریه‌های رشد روانی و اجتماعی در اواخر بزرگسالی، ثبات و تغییر در خودپنداری و شخصیت، تفاوت‌های فردی در سلامت روانی، تغییرات زندگی ناگوار، دنیای اجتماعز در حال تغییر، روابط در اواخر بزرگسالی، بازنشستگی و فراغت و پیری موفقیت آمیز و غیره می‌شود. 

پایان عمر، مرگ و داغدیدگی 

در این مبحث آگاهی از مرگ و نگرش‌های آن بررسی می‌شود تفکر و هیجان‌های افراد در حال مرگ، مکان مردن، حق مردن، داغدیدگی، کنار آمدن با مرگ عزیزان مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

خرید روانشناسی رشد جلد دوم

لورا برک با ادغام بی وقفه پژو‌هش به‌روز، تمرکز نیرومند چند فرهنگی و بین فرهنگی، حکایت روشن و جالب توجه خود کتاب برجسته ای به نام روانشناسی رشد تالیف و در بازار تثبیت کرد. در این کتاب مباحث جالب و گیرا، مثال‌های غنی، سبک و نگارش زیبای لورا برک ارائه شده است. این کتاب در دو جلدوو به زبان فارسی ترجمه شده و در دانشگاه‌‌ها تدریس می‌شود. روانشناسی رشد جلد اول معمولا از لقاح تا پایان دوره کودکی و رشد جلد دوم از نوجوانی تا مرگ تدریس می‌شود. هم‌اکنون می‌توانید برای خرید کتاب روانشناسی رشد جلد دوم لورا برک از این فروشگاه اینترنتی اقدام کنید و در اسرع وقت کتاب مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. این مجموعه همواره تلاش می‌کند با همکاری مشاورین و اساتید به‌نام حوزه علوم پزشکی شرایط خرید کتاب و امکان مشاوره برای انتخاب بهترین منابع وزرات بهداشت را برای شما بازدیدکنندگان عزیز فراهم نمائید. اگر کتاب خاصی در رشته روانشناسی مدنظر شما است و در سایت نتوانستید آن را بیابید به راحتی می‌توانید از مشاورین ما کمک بگیرید. 

جمع بندی

روانشناسی رشد جلد دوم نوشته لورا برک و ترجمه‌ی یحیی سید محمدی است که توسط نشر ارسباران به چاپ رسیده است. همانگونه که می‌دانید نیروهای زیستی، روان‌شناختی و اجتماعی بر روی رشد نوجوانان تاثیر خوبی دارد. تݝییرات زیستی و همگانی در تمانی پستانداران و تمام فرهنگ‌ها دیده می‌شود که با فشارهای درونی و انتظارات اجتماعی همراه است. در این رابطه نوجوانان باید انتظارات اجتماعی خود کناربگذارند و روابط میان فردی تازه برقرار کند و مسئولیت بیشتری بپذیرد. از فهرست مطالب روانشناسی رشد جلو دوم می‌توان به موارد زیر اشاره داشت‌‌:

  • رشد جسمانی و شناختی در دوران ابتدایی نوجوانی
  • رشد هیجانی و اجتماعی در اواخر نوجوانی
  • رشد جسمانی و شناختی در اوایل بزرگسالی
  • رشد هیجانی و اجتماعی در اوایل بزرگسالی
  • رشد جسمانی و شناختی در میانسالی
  • رشد هیجانی و اجتماعی در میانسالی
  • رشد جسمانی و شناختی در اواخر بزرگسالی
  • رشد هیجانی و اجتماعی در اواخر بزرگسالی

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML