رفیق پانجونی نوشته یرواند اتیان

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۸٬۰۰۰

رفیق پانجونی نوشته یرواند اتیان

مشخصات کتاب رفیق پانجونی نوشته یرواند اتیان ترجمه آندانیک خچومیان افق

رواند اُتیان نویسنده نامدار و معروف ارمنی و مولف این کتاب، کار خود را با ترجمه آثار تولستوی آغاز کرد. این نویسنده طنزپردازی ماهر بوده و با همین ابزار، از مسائل اجتماعی و سیاسی زمان خود انتقاد می‌کند.

«رفیق پانجونی» یکی از شاهکارهای طنز اتیان است. موضوع اصلی این داستان، برگرفته از واقعیت موجود در ارمنستان غربی و فعالیت احزاب ملی است.

درباره کتاب رفیق پانجونی :

مردی به نام پانجونی از فرط بی‌پولی و فقر به انقلابی‌گری رو می‌آورد. او را به روستایی می‌فرستند تا ایده‌های حزبش را تبلیغ کند. در جامعه روستا، تضاد طبقاتی چندانی وجود ندارد و پانجونی به ناچار پیرمردی را که سه گاو دارد و همچنین کشیش بی‌سواد ده را حامی بورژاوزی معرفی می‌کند و در عوض جوانک شروری را به عنوان یک پرولتاریای زحمت‌کش نامگذاری می‌کند.

اما این هنوز آغاز مبارزات انقلابی رفیق پانجونی است.

در بخشی از کتاب رفیق پانجونی می خوانیم :

رفیق سارساپونی هنگام رفتن به آن‌ها گفت: اگر کسانی پیدا شدند که نخواستند به شما بپوندند، آن‌ها را با نام تهدید کنید.

در روز بعد هیچ کارگری در کارگاه ریسندگی حاضر نشد. ماکار مرکویان کارخانه‌دار که از دیدار و گفت‌و‌گوی ما با کارگران آگاه شده بود فوری نزد ما آمد. او به خاطر اعتصاب در شرایط بد و غیرقابل تحملی قرار گرفته بود. چند ماه بود که سفارش بزرگی گرفته بود و داشت سفارش عروسی بچه یکی از ترک‌های پول‌دار شهر را آماده می‌کرد.

به ما توضیح داد که: این سفارش پنجاه شصت سکه طلا ارزش دارد. هیچ پول پیشی از آن ها نگرفتم. قرار گذاشتم تا سفارش را تحویل ندهم دیناری پول نگیرم.

این سفارش را باید حداقل چند روز قبل از عروسی تحویل دهم، یعنی حداکثر ده روز دیگر و اگر تحویل ندهم از دریافت پول محروم می‌شوم،‌ چون چنین قرار گذاشته‌ایم و چون پول نداشتم مجبور شدم برای این سفارش پول نزولی بگیرم. الان چند ماه است. التماس می‌کنم دستور بدهید کارگران به سر کارشان برگردند...

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML