رفتن به محتوای اصلی
  • دختری ایرانی در پاریس اثر شمسی عصار ترجمه هرمز عبداللهی

دختری ایرانی در پاریس اثر شمسی عصار ترجمه هرمز عبداللهی

انتشارات: ثالث

مشخصات کتاب

نویسنده:
سال چاپ: 1402
تعداد صفحه:
قطع: وزیری
دسته بندی:

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۲۲۰,۰۰۰ تومان 10% -
‏۱۹۸,۰۰۰ تومان
میانگین: 5 (1 رای دادن)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

دختری ایرانی در پاریس اثر شمسی عصار ترجمه هرمز عبداللهی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب دختری ایرانی در پاریس اثر شمسی عصار ترجمه هرمز عبداللهی انتشارات ثالث

این کتاب به قلم "شمسی عصار"، خاطراتی مملو از نوستالژی دوران گذشته است. خواننده اگر خود هم دور از وطن نزیسته باشد، به راحتی می‌تواند توصیفات او از زندگی در خارج از کشور و به طور کلی حس بی‌قراری یا بی‌ریشه بودن را از خلال نگارش دقیقش درک کند.
شروع کتاب "دختری ایرانی در پاریس" خیلی جالب است، زیرا "شمسی عصار" بینش و افکار خود را در مورد ورود به پاریس با خواننده به اشتراک می‌گذارد و متوجه تفاوت‌های زیاد میان تربیت سنتی خود و آزادی تازه‌یافته‌اش می‌شود و همچنین چالش‌های زندگی تک و تنها در یک مکان جدید، یافتن کار و بالاتر از همه، یافتن خود را در می‌یابد.
او اولین ملاقات‌هایش را با افراد بزرگی به یاد می‌آورد که در پاریس با آنها مواجه شده و زندگی و فلسفه‌های آنها را خلاصه می کند و در مورد مرگ آنها یا نحوه ارتباطش با این افراد نیز صحبت می‌کند. طوری که تابلوی رنگینی از جذابیت‌های پاریس دهه 50 در برابر چشمان خواننده قرار می‌گیرد.
"شمسی عصار یک ناظر با چشمانی تیزبین است و در "دختری ایرانی در پاریس"، خاطراتش را همچون سوغاتی، برای ما به ارمغان می‌آورد. برداشت‌های او با کمال در هم تنیده شده‌اند و یک داستان به شکلی ابریشمی روی داستان دیگر تا می‌خورد. نویسنده همچون یک دوست است که با هیجان زیاد، رویدادهای یک روز باشکوه را برایتان تعریف می‌کند. داستان او با رشته‌هایی از رنگ‌های ایرانی، اشعار شاداب آموخته شده در کودکی و عرفان بافته شده است. "شمسی عصار" بیش از هر چیز دیگری می‌تواند ما را به پاریسی که پیدا کرده و دوستش داشته است ببرد: نقاشی کلمات او از محله لاتین، از شلوغی‌ها، معصومیت و غرور زندگی "دختری ایرانی در پاریس"، دیدنی و خواندنی است.
 


 

قطع وزیری
نوع جلد شومیز
وزن
نویسنده/نویسندگان
ناشر ثالث
نوع چاپ سیاه و سفید
تاریخ چاپ 1402
دسته بندی موضوعی
مناسب برای بزرگسالان
شابک 978-6004056144

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.