حقیقت و زیبایی نویسنده بابک احمدی

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۳۴۰٬۰۰۰

حقیقت و زیبایی نویسنده بابک احمدی

خرید اینترنتی کتاب حقیقت و زیبایی نویسنده بابک احمدی نشر مرکز

کتاب حاضر بر اساس درسهایی نوشته شده که تلاشی بود برای طرح بسیاری سوالات و در بهترین حالت ممکن باید کوششی به حساب آید برای تدقیق زمینه یا افق معنایی آن.

اکنون زمان آن است که بیشتر به شیوه های صحیح طرح سوالها فکر کنیم و کار خود را تلاشی گروهی براییافتن مرزهای معنایی سوالها بدانیم.

در میان انبوه پرسشهای  رویاروی ما یکی خود را چون سوالی بنیادین می نماید ، به نظر می رسد که همه ی فیلسوفان و دانشمندان هرگاه به هنر فکر کرده اند خود را برابر آن یافته اند ، و اگر نه تمام آنها ، بیشترشان سودای پاسخگویی به این سوالات کلیدی را داشته اند ، و یا بسیاری از مسائل را گرد این سوال طرح نموده اند. پرسش چنین است : نسبت زیبایی و هنر با حقیقت چیست؟

معرفی کتاب;

عنوان کتابی که در دستتان هست, کتاب حقیقت و زیبایی است ، این اسم مسیر اصلی ما را در این رشته درس ها روشن مینماید. این کتاب سالهاست در دانشکده های هنر ، ادبیات و فلسفه تدریس می گردد. راز هنر این است که می تواند نسبت تازه ای از حقیقت و دروغ بیافریند. شاید بهتر باشد همچون هایدگر ، بگوییم که هنر حقیقت را کشف نمی کند ، بلکه نسبتی با آن را می آفریند. هایدگر ، در پی نقادی درخشانی از تاریخ متافیزیک و از برداشت افلاطونی از حقیقت ، سرانجام مکاشفه ی هنری را لحظه ایاز نسبتی با حقیقت معرفی نمود. اما تا به این نتیجه برسیم ، باید راهی دراز را در اندیشه ی زیبایی شناسانه ، و در خردورزی فلسفی ، پشت سر بگذاریم …

متن پشت جلد کتاب;

فیلسوفان، نسبت هنر با حقیقت را چه دانسته‌اند؟ سخن فلسفی چه دارد که در حق هنر بگوید؟
این کتاب که از 26 درس شکل گرفته ، با روشی تازه مهم‌ترین مسائل زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر امروز را بررسی مینماید. نویسنده کوشیده تا جنبه‌ی روز نظریات زیبایی‌شناسان را کشف نماید. نخست هنر را پدیداری در حد ارتباط انسانی معرفی نموده  و از هر دو دیدگاه هنرمند و مخاطب به بررسی هنر پرداخته و نیز به تفصیل نظریاتی را بررسی کرده که تاکید را بر زمینه‌ی اجتماعی هنر، زبان اثر هنری، معناشناسی اثر، تماس با اثر و سرانجام شکل یا ساختار آن گذاشته‌اند. در واپسین درس‌ها نیز، دیدگاهی دیگر که هنر را برتر از هر گونه ارتباط انسانی میداند، مورد بررسی قرار گرفته است. اینجا از زبان هیدگر با نکته‌های بدیعی آشنا میشوید که راه گشای ادراک تازه‌ای از هنر خواهد بود. هر چند کتاب به روش تاریخی نوشته نشده، اما بنا به ضرورت ، دیدگاه فیلسوفان بزرگ گذشته در مورد اثر هنری به دقت مورد بحث قرار داده است. کتاب از اندیشه‌های افلاطون تا نوترین دیدگاه‌های هنری را مطرح می‌کند.
در پایان هر درس، کتاب‌شناسی جامعی نیز از منابع فارسی، فرانسوی و انگلیسی درباره‌ی مباحث آن درس اضافه شده است.

فهرست و عناوین کتاب;

 

1-بحث مقدماتی

2-دشواری های تعریف زیبایی

3-هنر و روح دوران

4-از نگاه هنرمند

5-زمینه ی اجتماعی اثر هنری

6-هنر و مدرنیته

7-از بیانگری تا شکل

8-ساختار اثر هنری

9-ناخودآگاهی و هنر

10-تاویل و دریافت مخاطب

11-تماس با اثر  هنری

12-معمای معنا

13-راز اثر هنری

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML