حساب دیفرانسیل و انتگرال جلد1 قسمت2 استوارت عالم زاده نیازدانش

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۰۰٬۰۰۰

حساب دیفرانسیل و انتگرال جلد1 قسمت2 استوارت عالم زاده نیازدانش

ویژگی و محتوا کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال جلد1 قسمت2 استوارت عالم زاده نیازدانش شامل :

معرفی کتاب

 

کتاب حاضر ویراست هفتم از کتاب معروف حساب دیفرانسیل و انتگرال تألیف جیمز استوارت است که به فارسی ترجمه و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال اثر جیمز استوارت در هفده فصل تدوین شده است که تمامی مباحث ریاضی عمومی 1 و2 را با نگارشی متفاوت و با بهره‌گیری از مثالهای کاربردی و قابل لمس برای دانشجویان بازگو می­کند به همین جهت اثر فوق را در بین کتابهای حساب دیفرانسیل و انتگرال متمایز و مخاطب پسند نموده است. همچنین دانش­آموزان مقطع پیش دانشگاهی و آمادگی برای المپیاد ریاضی کتاب حاضر را کتابی ارزشمند خواهی یافت.

ترجمه اثر یاد شده به فارسی در سه جلد تحت عناوین حساب دیفرانسیل و انتگرال جلد یک قسمت اول و دوم و جلد دو در دسترس قرار میگیرد که جلد اول قسمت اول و دوم مباحث مربوط به ریاضی عموی 1 و مباحث انتهایی جلد اول قسمت دوم به همراه جلد دوم مباحث مربوط به ریاضی عمومی 2 را مطابق سر فصل ارائه شده از سوی وزارت علوم پوشش میدهد.

جلد1 قسمت 1 کتاب پس از پیشگفتار مترجم با پیشگفتاری از نویسنده و سخنی با دانشجویان آغاز میگردد، سپس جهت یادآوری برخی مطالب ریاضی مبحثی تحت عنوان آزمون سنجش آمادگی و بعد از آن مروری اجمالی بر حساب و دیفرانسیل آمده است که یادآوری آنچه دانشجویان تا کنون آموخته­اند را میکند.

فصل 6 توابع معکوس را به­صورت کامل توضیح داده و در فصل 7 به روشهای انتگرال­گیری می­پردازد، در فصل هشتم نویسنده کاربردهای دیگر انتگرال­گیری را تحت زیر فصل­های طول قوس، مساحت سطح دوار، کاربردها در فیزیک و مهندسی، کاربردها در اقتصاد و زیست شناسی و در نهایت احتمال به تفصیل توضیح داده است، در فصل نهم معادلات دیفرانسیل شرح داده شده است و در فصل دهم معادلات پارامتری و مختصات قطبی پوشش داده شده است، در فصل یازدهم دنباله­ها و سری­های نامتناهی آمده است و در پایان هر فصل مروری به فصل یادشده به همراع تمرینات متعددی جهت به چالش کشیدن دانشجویان طراحی شده است و در پایان کتاب پاسخ تمرینات فرد و همچنین جدول انتگرالها به عنوان پیوست قرار داده است.

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال استوارت جلد اول قسمت دوم ترجمه علی اکبر عالم زاده انتشارات نیاز دانش میتواند برای کلیه دانشجویان و مدرسان دانشگاهی و همچنین تمام افرادی که در خارج از محیط دانشگاه که در صنعت و کاربردهای عملی فعالیت دارند و با ریاضیات سر و کار دارند قابل استفاده است.

سرفصل های کتاب

فصل ششم : توابع معکوس
فصل هفتم : روش های انتگرال گیری
فصل هشتم : کاربرد های دیگر انتگرال گیری
فصل نهم : معادلات دیفرانسیل
فصل دهم : معادلات پارامتری و مختصات قطبی
فصل بازدهم : دنباله ها و سریهای نامتناهی

درپایان هر فصل تمرینات متعددی برای دانشجویان ارائه داده شده است.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML