تاریخ جامع کنکور مشاوران آموزش

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۰۰٬۰۰۰
- 25%
‎تومان۳۰۰٬۰۰۰

قطع
نوع جلد

تاریخ جامع کنکور مشاوران آموزش

یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌هایی که شما می‌توانید از آن برای کنکور انسانی استفاده کنید کتاب تاریخ جامع کنکور مشاوران آموزش است. در این کتاب علاوه بر تست‌های طبقه‌بندی شده، یک درسنامه جامع و یک پاسخنامه تشریحی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از درسنامه این کتاب برای کنکور استفاده کنید، نه تنها بسیار جامع و کامل است بلکه در وقت شما برای خواندن کتاب‌های دهم، یازدهم و دوازدهم صرفه‌جویی خواهد کرد. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با این کتاب را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

چرا کتاب تاریخ جامع مشاوران؟

اگر بخواهیم با شما صادقانه صحبت کنیم، یکی از بهترین کتاب‌کمک درسی که علاوه بر مطالعه در زمان کنکور، در طول سال تحصیلی نیز از آن استفاده کنید این کتاب است. زیرا می‌تواند به عنوان یک کتاب کمکی برای درک بهتر مطالب کتاب هم مورد استفاده قرار بگیرد

نکته جالبی که در رابطه با این کتاب وجود دارد این است که علاوه بر دانش آموزان، معلمین هم می‌توانند از این کتاب برای تدریس تاریخ در ۳ سال دبیرستان استفاده کنند.

درسنامه تاریخ جامع کنکور مشاوران 

نکته بسیار خوبی که در رابطه با درسنامه این کتاب وجود دارد، این است که تمامی مطالبی که در آن ذکر شده است کاملاً طبقه‌بندی شده هستند و شما را سردرگم نخواهند کرد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تاریخ جامع کنکور مشاوران، این است که درون درسنامه از تصاویر هم استفاده شده است. علاوه بر این، ار نمودارها و جدول‌هایی که در سال‌های پیش می‌توانند مورد توجه طراح سؤالات قرار بگیرند هم درون درسنامه استفاده شده است.

یکی دیگر از مزیت‌های این کتاب نسبت به سایر کتاب‌های کنکوری دیگراین است که مطالب درسنامه، بسیار جذاب و به شکل خلاقانه‌ای تهیه شده‌اند. در واقع درسنامه این کتاب به گونه‌ای طراحی شده است که برای خواننده خسته کننده نباشد. به همین دلیل است که این کتاب جزو کتاب‌های پرفروش در رشته علوم انسانی است.

اما نکته مهمی که در رابطه با درسنامه این کتاب، باید به آن توجه کرد این است که تمامی موارد ذکر شده در کتاب‌های درسی در این کتاب پوشش داده نشده‌اند، اما در بخش تست‌ها تمامی مطالب کتاب‌ها پوشش داده شده‌اند و در واقع می‌توان گفت که این نقص در بخش تست این کتاب برطرف شده است.

تست

در رابطه با تست‌های کتاب تاریخ جامع کنکور مشاوران، باید بگوییم که همه چیز به خوبی در نظر گرفته شده است. تست‌های طبقه‌بندی شده که تمام قسمت‌های مهم را شامل می‌شوند. علاوه بر این، سوالاتی که با توجه به تصاویر، نمودار و جدول‌ها طراحی شده‌اند هم در داخل بخش تست این کتاب وجود دارند.

نکته دیگری که در رابطه با تست‌های این کتاب وجود دارد، وجود تست‌های کنکور سال‌های گذشته است. در واقع شما مجموعه‌ای از تست‌های تالیفی مهم و تست‌های کنکور سال گذشته را به صورت یکجا البته به صورت طبقه‌بندی شده در کنار یکدیگر دارید.

پاسخنامه

پاسخنامه کتاب تاریخ جامع کنکور مشاوران، بهترین پاسخنامه‌های کتاب‌های کنکوری است. علت آن هم تشریحی بودن پاسخ‌ها و اشاره به جزئیات در پاسخ‌ها است. به عنوان مثال: در پاسخنامه ذکر شده است که این سوال، مربوط به کدام بخش و کدام صفحه است. همین مورد به شما کمک می‌کند که به نیا سراغ قسمت‌های مشخص شده بروید و با دقت و تمرکز بیشتری آنها را بخوانید.

در زیر ی‌توانید تعداد سوال‌ها و تست‌های هر بخش را ببینید.

پایه

درس

عنوان

تست

دهم

1

تاریخ و تاریخ نگاری

34

2

تاریخ، زمان و مکان

33

3

باستان شناسی؛ در جست و جوی میراث فرهنگی

34

4

پیدایش تمدن؛ بین النهرین و مصر

38

5

هند و چین

32

6

یونان و روم

36

7

مطالعه و کاوش در گذشته‌های دور

29

8

سپیده دم تمدن ایرانی

36

9

از ورود آریایی‌ها تا پایان هخامنشیان

31

10

اشکانیان و ساسانیان

29

11

آیین کشور داری

40

12

جامعه و خانواده

26

13

اقتصاد و معیشت

32

14

دین و اعتقادات

31

15

زبان، علم و آموزش

29

16

هنر و معماری

27

یازدهم

1

منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی

25

2

روش پژوهش در تاریخ؛ بررسی و سنجش اعتبار شواهد و مدارک

30

3

اسلام در مکه

30

4

امت و حکومت نبوی در مدینه

45

5

تثبیت و گسترش اسلام در دوران خلفای عباسی

40

6

امویان بر مسند قدرت

55

7

جهان اسلام در عصر خلافت عباسی

50

8

اسلام در ایران؛ زمینه‌های ظهور تمدن ایرانی  اسلامی

28

9

ظهور و گسترش تمدن ایرانی  اسلامی

50

10

ایران در دوران غزنوی، سلجوقی و خوارزمشاهی

59

11

حکومت، جامعه و اقتصاد در عصر مغول  تیموری

39

12

فرهنگ و هنر در عصر مغول  تیموری

30

13

تحولات سیاسی و اقتصادی ایران در دوره صفوی

52

14

فرهنگ و هنر در عصر صفوی

34

15

قرون وسطا

48

16

رنسانس و عصر جدید

52

دوازدهم

1

تاریخ نگاری و گونه‌های منابع دوره معاصر

26

2

ایران و جهان در آستانه دوره معاصر

51

3

سیاست و حکومت در عصر قاجار (از آغاز تا پایان سلطنت ناصرالدین شاه)

50

4

اوضاع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عصر قاجار

39

5

انقلاب مشروطه ایران

85

6

جنگ جهانی اول و ایران

45

7

ایران در دوره حکومت رضا شاه

37

8

جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن

69

9

نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران

31

10

انقلاب اسلامی

44

11

استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی

53

12

جنگ تحمیلی و دفاع مقدس

41

مجموع

1775

 

تست‌های طبقه‌بندی شده

پیش‌تر در رابطه با این نکته صحبت شد که در قسمت درسنامه کتاب تاریخ جامع مشاوران نقض‌هایی دیده می‌شود و برخی از مطالب به طور کامل توضیح داده نشده‌اند، اما در قسمت تست‌ها تمامی موارد به طور کامل و با جزئیات ذکر شده‌اند و در واقع شما مجموعه‌ای از تست طبقه‌بندی شده سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را دارید.

 

تنوع در تست

نکته مهم دیگری که در این کتاب به خوبی به آن توجه شده، وجود تست‌های مختلف استت.

می‌توانید انواع تست‌های مختلف را به صورت چهار گزینه‌ای و جای خالی مشاهده کنید. در واقع طراحی تست‌های این کتاب به گونه‌ای بوده است که تمامی متقاضی‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند. اگر تمام قسمت‌های درسنامه و کتاب‌های تاریخ را مطالعه نکرده باشید، برای قسمت‌هایی که خوانده‌اید هم تست‌هایی در نظر گرفته شده است.

طراحی منحصر به فرد تست‌ها

در این کتاب تمامی مطالب، چه آنهایی که اهمیت بسیار بالایی دارند و چه آنهایی که اهمیت بسیار کمی دارند مورد توجه قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال: برای آن قسمت از مطالبی که از اهمیت بسیار پایینی برخوردارند حدود ۲۰ الی ۳۰ سوال طراحی شده است، اما قسمت‌هایی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند حدود ۳۰ الی ۵۰ سوال برای آنها طراحی شده است. در واقع طراحان سوال صورت غیر مستقیم قسمت‌های مهم کتاب را برای شما مشخص کرده‌اند.

به همین دلیل است که قسمت تست‌های کتاب تاریخ جامع مشاوران کنکور کاملاً بی عیب و نقص است.

نتیجه‌گیری:

کتاب "تاریخ جامع کنکور مشاوران" به عنوان یک منبع مفید و کاربردی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به درس تاریخ در مراحل کنکور و تحصیلی عرضه می‌شود. این کتاب از مزایای متعددی برخوردار است که می‌توان به آنها اشاره کرد:

1. درسنامه جامع: کتاب شامل یک درسنامه جامع در زمینه تاریخ است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند مفاهیم و مطالب تاریخی را به صورت جامع و کامل درک کنند.

2. تست‌های طبقه‌بندی شده: کتاب شامل تست‌های طبقه‌بندی شده می‌باشد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند مفاهیم را به صورت سازمان‌دهی شده مرور کنند و تست‌های مختلف را حل کنند.

3. پاسخنامه تشریحی: پاسخنامه تشریحی کتاب با توضیحات دقیق و جزئی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بهترین پاسخ‌ها را برای تست‌ها تشخیص دهند و مفاهیم را بهتر درک کنند.

4. تست‌های کنکور سال‌های گذشته: وجود تست‌های کنکور سال‌های گذشته در این کتاب به دانش‌آموزان و داوطلبین این امکان را می‌دهد تا با ساختار و نوع سوالات کنکور آشنا شوند و به تمرین کافی در آزمون کنکور بپردازند.

5. تنوع در تست‌ها: تنوع در تست‌های کتاب، از تست‌های چهار گزینه‌ای تا تست‌های با جواب کوتاه و جای خالی، به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های مختلف خود را در حل تست‌ها تقویت کنند.

با توجه به مزایای فوق، کتاب "تاریخ جامع کنکور مشاوران" یک منبع ارزشمند برای آمادگی بهتر دانش‌آموزان در زمینه تاریخ و آزمون‌های کنکور می‌باشد. استفاده از این کتاب می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا موفقیت بیشتری در آزمون‌های تحصیلی خود داشته باشند.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML