انسان، طبیعت، معماری نویسنده فاطمه روستایی

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۴۰٬۰۰۰

انسان، طبیعت، معماری نویسنده فاطمه روستایی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب انسان، طبیعت، معماری نویسنده فاطمه روستایی نشر ادیبان روز

درباره کتاب:

مبحث اصلی کتاب انسان، طبیعت معماری، طبیعت و طبیعی گرایی است و انسانی که به عنوان معمار، قصد معماری و طراحی در این طبیعت را دارد. اگرچه ذکر این نکته ضروری است که قصد ما تاریخ نگاری و یا تکرار مباحث تاریخ معماری نبوده بلکه تنها سعی شده از دیدگاهی دیگر به این مبحث نگریسته شود و ردپای طبیعت و طبیعی گرایی در مکاتب و سبک های معماری یافته شود. هرچند به دلیل پرهیز از زیاده گویی سعی شده به مکاتب و دوره هایی پرداخته شود که روند موردنظر نویسنده در آن ها پررنگ تر و شاخص تر بوده است.

فصل بندی کتاب:

در فصل اول کتاب طبیعت و محیط طبیعی به زبان ساده شرح داده می شود با ذکر این دلیل که بایستی پیوند گسسته میان معماران با دیگر رشته ها و مباحث حیاتی مطرح شده در آن که شاید در ظاهر امر با معماری بیگانه باشند و این بیگانگی سبب خسارت به محیط زیست شده است، برقرار گردد.

در فصل دوم خلاقیت و الهم از طبیعت بررسی می شود هرچند در فصول بعدی نیز بارها به این مباحث اشاره خواهد شد.

در فصل سوم نگاهی به گذشته داریم. ولی سعی شده از تکرار مطالب تاریخی و تاریخ معماری اجتناب شود و فقط به مکاتبی پرداخته شود که در این رابطه حضوری پررنگ تر داشته اند.

در فصل چهارم درا دامه روند زمانی بررسی سبک ها و رابطه انسان با طبیعت فقط به مکاتب غربی پرداخته خواهد شد. 

فصل پنجم، فصل رویکردهای نوین است در واقع در ادامه مبحث زمانی به مکانی که هم اکنون در آن قرار داریم رسیده ایم، مطالب جدیدتر و معماران صاحب سبک هنوز در قید حیات هستند.

فصل آخر در واقع مبحثی استراتژیک و عملکردی یعنی توسط پایدار را در بر می گیرد. این که با تمام این مطالب و رویکردهای نوین حالا وقت عمل است و باید آن چه فراگرفته ایم در دنیای واقعی به کار بگیریم تا بتوانیم بر بحران های موجود غلبه کنیم.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML