اقتصاد کنکور میکرو طبقه بندی گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۳۵۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۲۸۰٬۰۰۰

قطع
تعداد صفحات
344
نوع جلد
وزن
510
نویسنده/نویسندگان
ناشر
نوع چاپ
تاریخ چاپ
1402
دسته بندی موضوعی
مناسب برای
شابک
9786003590571

اقتصاد کنکور میکرو گاج

هدف از انتشار کتاب اقتصاد کنکور میکرو گاج افزایش آمادگی دانش‌آموزان برای شرکت در کنکور سراسری می‌باشد. به علاوه مطالعه این کتاب برای دانش‌آموزان پایه دهم و دوازدهم مفید است. کتاب اقتصاد در میان دیگر کتاب‌های رشته انسانی در دو سال گذشته زیاد تغییر نکرده است. بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند از تست‌های کنکور سالهای گذشته استفاده کنند. در کتاب اقتصاد کنکور میکروطبقهبندی گاج نخست درسنامه قرار گرفته است و پس از آن تست‌های مربوط به آن مطلب درج شدهاند. و در انتهای هر بخش، پاسخنامه قرار دارد که حاوی پاسخ‌های تشریحی می‌باشد.

بنابراین چیدمان قسمت‌های مختلف کتاب به صورت مبحث به مبحث است. پاسخ‌های تشریحی در انتهای هر قسمت قرار دارند و نه در آخر هر درس. در آخر کتاب نیز نمونه سوالات آزمون سراسری سال ۹۸ ارائه شده‌اند. کتاب اقتصاد کنکور میکروطبقهبندی گاج در حدود ۱۰۵۱ سوال تستی را در خود جای داده است. این کتاب شامل ۲۷۲ صفحه نیز می‌باشد‌.

درسنامه

مباحث موجود در کتاب اقتصاد به دو گروه مطالب مسأله‌دار و مطالبی فهمیدنی دستهبندی می‌شوند. در آزمون سراسری که هر سال برگزار می‌شود یکی از این گروه‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و سوالات بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. قسمت‌هایی از کتاب اقتصاد که باید فهمیده شوند در کتاب نامبرده به صورت نکته به نکته و همچنین به وسیله نمودار آموزش داده می‌شوند. در بین درسنامه‌ها نیز بخش‌هایی وجود دارند که به اسم «بیشتر بدانیم» نامگذاری شد‌ه‌اند و این بخش‌ها حاوی نکات و مطالب مهم می‌باشند.

برای این که مطالب بهتر فهمیده شوند از ایده پرسش و پاسخ در کتاب استفاده شده است. برای نمونه در صفحات ۸۸ و ۸۹ یکی از بخش‌های بیشتر بدانیم قرار گرفته است که موضوع آن بیت کوین می‌باشد. در صفحه ۸۹ مطالب مرتبط با پول الکترونیکی یا مجازی به شکل سوال و جواب ارائه شده‌اند که ایده‌ای جالب است.

میکرو اقتصاد کاج

برای یادگیری بیشتر دانش‌آموزان در درسنامه از نمودار و جدول نیز استفاده شده است. در صفحه ۹۵ برای تفهیم بیشتر موضوع تورم از این تکنیک استفاده شده است؛ همچنین نویسنده برای توضیح بیشتر موضوع انواع بانک نه تنها از نمودار استفاده کرده است بلکه با استفاده از بخش‌های بیشتر بدانید این مطلب را برای دانش‌آموزان بیشتر تشریح کرده است. این شیوه در سرتاسر کتاب اقتصاد کنکور میکرو انتشارات گاج به کار رفته است؛ بنابراین دانش‌آموزانی که مباحث مختلف کتاب اقتصاد برای آنها یکنواخت و کسلکننده است می‌توانند از درسنامه‌های کتاب مورد نظر استفاده کنند.

مباحث مسأله‌دار مانند محاسبه تولید به قیمت ثابت و جاری بسیار کامل و جامع آموزش داده شده‌اند. نویسنده برای تفهیم مطالب از مثال‌های متعدد استفاده کرده است همچنین مسائلی که دانش‌آموزان برای حل کردن آن‌ها با مشکل مواجه هستند را به طور کامل بیان می‌کند و برای این مسائل راهحل ارائه می‌دهد و این یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کتاب است؛ بنابراین دانش‌آموزانی که در مورد مطالب حل کردنی کتاب درسی ضعیف هستند می‌توانند از درسنامه‌های مفید این کتاب استفاده کنند.

لازم به ذکر است که یکی از مطالبی که برای دانش‌آموزان چالش برانگیز است و در فهمیدن آن‌ها با مشکل مواجه هستند بحث مربوط به مالیات است. در صفحه‌های ۱۸۸ و ۱۸۹ در مورد این موضوع به تفصیل صحبت شده است و صرفاً به ذکر راهحل اکتفا نشده است بلکه همراه با راهحل توضیحات کاملی ارائه شده است. به طور کلی درسنامه کتاب اقتصاد کنکور میکرو انتشارات گاج منبعی مفید است چه برای دانش‌آموزانی که مطالب کتاب درسی را به خوبی فهمیده‌اند و چه برای افرادی که به تازگی شروع به خواندن کتاب اقتصاد کرده‌اند.

عنوان  

اقتصاد کنکور میکرو طبقه بندی گاج

پایه

دهم  

رشته تحصیلی

علوم انسانی

تست کنکور

دارد

دسته بندی

آموزش و تست

نویسنده

میترا چینی ساز

تعداد جلد 

تک جلدی

سوال تالیفی

دارد

نحوه ارائه درسنامه

کامل

شیوه پاسخ دهی به سوالات

تشریحی

سوال تستی

 مجموع تست موجود در کتاب مورد نظر ۱۰۵۱ تست می‌باشد. این تعداد سوال تستی ممکن است کم باشد زیرا اقتصاد تمرین‌های حل کردنی زیادی دارد. سوالات حل کردنی جزو سوالاتی هستند که همیشه در کنکور سراسری وجود داشته‌اند. هرچند تعداد سوال‌های حل کردنی در این کتاب کمک آموزشی کم نیست اما دانش‌آموزان برای آمادگی در کنکور نیاز به مسائل حل کردنی زیادی دارند. در بحث مربوط به نقدینگی، تعداد چهار سوال وجود دارد که حل کردنی هستند و بقیه پرسش‌ها مفهومی هستند بنابراین دانش‌آموزان برای این که بتوانند تسلط بیشتری نسبت به مسائل حل کردنی به دست آورند می‌توانند علاوه بر استفاده از این کتاب از منابع دیگر نیز استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های کتاب مورد نظر این است که نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته در این کتاب ارائه شده‌اند. به عنوان مثال سوالات ۶۲ تا ۶۵ از نمونه تست‌های کنکور هستند. این یکی از خصوصیت مثبت این کتاب است. از آن جایی که در مورد درس اقتصاد، خیلی از مطالب نظام جدید و نظام قدیم به هم شبیه هستند؛ بنابراین داوطلبان می‌توانند برای آمادگی در کنکور از سوالات کنکور سال‌های گذشته نیز استفاده کنند که نویسنده به این مورد توجه کرده است.

از دیگر مزایای این کتاب این است که تست‌هایی از تیپ‌های مختلف را پوشش می‌دهد. در این کتاب انواع سوال مانند جای خالی، تمرین‌های حل کردنی و چند قسمتی وجود دارند و این ویژگی خیلی با ارزش است. سوالاتی که در این کتاب گرد‌آوری شده‌اند سبک سیاقی مانند تست‌های کنکور دارند و به همین دلیل این کتاب منبعی مطمئن  برای آمادگی در کنکور است.

درسنامه کتاب فوق از بخش‌ها و زیربخش‌هایی تشکیل شده است که برای زیر بخش‌ها نیز سوالاتی در نظر گرفته شده است به همین علت این کتاب از مجموعه میکروطبقهبندی است. یکی از خصوصیات پاسخنامه کتاب مورد نظر این است که علاوه بر ارائه پاسخ برای سوالات، حاوی نکات مهم نیز هست. برای نمونه در پرسش ۲۷۲ نکته‌ای کلیدی در داخل کادر آبی رنگ قرار گرفته است. به طور کلی سوالاتی که در این کتاب ارائه شده‌اند کیفیت قابل قبولی دارند.

سخن پایانی

کتاب اقتصاد جامع میکرو گاج یک کتاب کمک آموزشی برای ارتقا تسلط دانش‌آموزان نسبت به مطالب مختلف اقتصاد است. به ویژه برای مطالعه و یادگیری مطالب مشکل و چالشی که بیشتر دانش‌آموزان برای فهم آن‌ها مشکل دارند این کتاب محتوای بسیار مفیدی را ارائه داده است هر چند دانش‌آموزان نباید به این کتاب اکتفا کنند و توصیه می‌شود در کنار این کتاب از منابع دیگر مطالعاتی نیز استفاده شود. این محصول برای دانش‌آموزان پایه دهم و دوازدهم کارآیی بیشتری دارد.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML