رفتن به محتوای اصلی
  • اقتصاد سلامت نویسنده محسن مهرآرا

اقتصاد سلامت نویسنده محسن مهرآرا

انتشارات: دانشگاه تهران

مشخصات کتاب

نویسنده:
سال چاپ: 1403
تعداد صفحه:
قطع: وزیری
دسته بندی:

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۴۰۰,۰۰۰ تومان
میانگین: 5 (3 رای)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

اقتصاد سلامت نویسنده محسن مهرآرا

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب اقتصاد سلامت نویسنده محسن مهرآرا با ارسال رایگان از بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور 

 

درباره کتاب:

شاخه ای از علم اقتصاد است که به مسائلی پیرامون کارایی،اثربخشی ارزش و رفتار در تولید و مصرف سلامت و مراقبت های بهداشتی میپردازد. به طور کلی اقتصاددانان سلامت عملکرد سیستم های مراقبت بهداشتی در رفتار های موثر بر سلامت مانند سیگار کشیدن را مورد مطالعه قرار میدهند.کنت ارو در مقاله اش در سال 1963 که غالبا موجب شده است که اقتصاد سلامت به عنوان یک رشته علمی شناخته شود،تمایز مفهومی بین سلامت و سایر کالاها را به تصویر میکشد. عواملی که اقتصاد سلامت را از دیگر حوزه ها تمییز میدهند عبارتند از مداخله دولتی گسترده،عدم اطمینان غیر قابل کنترل در ابعاد مختلف،اطلاعات نامتقارن،موانع ورود،آثار خارجی و حضور یک شخص ثالث،در بخش مراقبت های بهداشتی،شخص ثالث پزشک استکه تصمیمات خرید(مثلا در مورد آزمایش های آزمایشگاهی،تجویز دارو،عمل جراحی و غیره)را میگیرد در حالی که از قیمت محصول یا خدمات بی اطلاع است.

اقتصاددانان حوزه سلامت چندین نوع اطلاعات مالی را ارزیابی میکنند هزینه ها بدهی و مصارف،عدم اطمینان برای سلامتی،در نتیجه نتایج آزمایشات بیمار و نگرانی های مالی،ذاتی است.شکاف دانش موجود بین پزشک و بیمار،موقعیت مزیتی خاص برای پزشک به ارمغان می آورد که اطلاعات نامتقارن نامیده میشود.غالبا آثار خارجی در زمینه سلامت و مراقبت های بهداشتی،به طور خاص در مورد بیماری های عفونی،پدیدار میشوند. به عنوان مثال تلاش برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی،بر افراد غیر از تصمیم گیرنده تاثیر میگذارد.

 

 

"این اثر توسط انتشارات  دانشگاه تهران منتشر شده است و می توانید اين كتاب و ساير کتاب های در این زمینه  را از طریق خرید آنلاین از سایت فروش اینترنتی کتاب تلکتاب سفارش دهید."

 

قطع وزیری
نوع جلد شومیز
وزن
نویسنده/نویسندگان
ناشر دانشگاه تهران
نوع چاپ
تاریخ چاپ 1403
دسته بندی موضوعی
مناسب برای بزرگسالان
شابک

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.