رفتن به محتوای اصلی
  •  اصول سیستم های مختصات در نقشه‌برداری صدرا کریم زاده

اصول سیستم های مختصات در نقشه‌برداری صدرا کریم زاده

انتشارات: نوآور

مشخصات کتاب

سال چاپ: 1403
تعداد صفحه:
قطع: وزیری

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۱۲۹,۰۰۰ تومان
میانگین: 5 (3 رای)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

 اصول سیستم های مختصات در نقشه‌برداری صدرا کریم زاده

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب  اصول سیستم های مختصات در نقشه‌برداری صدرا کریم زاده انتشارات نوآور

درباره کتاب:

مختصات ها لغزنده و بی ثبات هستند. به طوری که یک میخ چوبی در داخل زمین موقعیت واضحی دارد اما در حقیفت بسیار دشوار است که مختصات آن به طور یقین بیان شود. مختصات ها بدون یک دیتوم (Datum) گنگ و بی معنی هستند و سوالاتی از قبیل «ارتفاع بالای چه چیزی؟» «دقیقا کجاست؟» و یا «آن مختصا‌ت‌ها دقیقا روی چه سطحی قرار گرفته‌اند؟» بی جواب خواهند ماند. چیزی که در این زمان اتفاق می‌افتد این است که مختصات ها دیگر واقعی نیستند.

در این کتاب هرچیزی در مورد تاریخچه تعیین شکل زمین تا سیستم های مختصات کاربردب را خواهید آموخت. بحث ها و تعابیر رایج در مورد امتداد ها مانند آزیموت ها و زوایای حامل نیز از قسمت های مهم فصل اول میباشد فصل دوم ارائه ساده از مدل های زمینی و مدل های مختلف بیضوی ها  برای مناطق مختلف جهان را توضیح میدهد. اینکه چرا مثلا کشور های آمریکا شمالی بیضوی مورد استفاده شان با کشور ما متفاوت است و این تغییر بیضوی چه تاثیری در دقت تهیه نقشه دارد. اصول تعریف بیضوی و پارامتر های مهم آن در کاربرد های ژئوذی در این فصل توضیح داده شده است.

در فصل سوم ارتفاعات،ترازیابی مستقیم و غیر مستقیم سیر تکاملی دیتوم های ارتفاعی مورد بحث قرار گیرد. مفاهیمی نظیر ارتفاع از سطح دریا،نقطه صفر در این فصل توضیح داده شده است تا مقدمه ای برای باز کرده موضوع جدیدی بنام ژئوئید را فراهم آوردند.اینکه ژئوئید به عنوان یک سطح هم پتانسیل چیست و تعریف آن از کجا آمده و انواع ژئوئید های مورد استفاده در قبل و اکنون،محتویات اصلی این فصل میباشند.

در دو فصل پایای،راجع به سیستم های تصویر سازی مختلف و همچنین نحوه شکل گیری سیستم های مستطیلی کع الگوی اصلی آن در اکثر شهر های ایالت متحده به وفور دیده میشود.نیز بیشتر خواهید آموخت.

 

قطع وزیری
نوع جلد شومیز
وزن
نویسنده/نویسندگان
ناشر نوآور
نوع چاپ
تاریخ چاپ 1403
دسته بندی موضوعی
مناسب برای بزرگسالان
شابک 9786001682070

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.