رفتن به محتوای اصلی
  • صلاحات ساختاری دانشگاه‌ ها نویسنده حسین احمدی رضایی

اصلاحات ساختاری دانشگاه‌ ها نویسنده حسین احمدی رضایی

انتشارات: اندیشه احسان

مشخصات کتاب

سال چاپ: 1399
تعداد صفحه: 267
قطع: رقعی
دسته بندی:

خرید کتاب

فروشگاه: تلکتاب
آماده ارسال
‏۵۳,۰۰۰ تومان 15% -
‏۴۵,۰۵۰ تومان
میانگین: 5 (2 رای)

پشتیبانی 24 ساعته

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

تضمین کیفیت کالا

پرداخت امن از درگاه بانکی

اصلاحات ساختاری دانشگاه‌ ها نویسنده حسین احمدی رضایی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب اصلاحات ساختاری دانشگاه‌ ها نویسنده حسین احمدی رضایی نشر اندیشه احسان

درباره کتاب:

نظام‌های آموزش عالی در سراسر جهان با سه چالش عمده مواجه بوده‌اند. این سه چالش مهم مسائلی چون فراهم نمودن مهارت‌های مورد نیاز بازار کار برای جوانان، بهبود شرایط دسترسی برای خدمات بسیار والا از سوی دانشگاه‌ها و دستیابی به منابع جدید مالی برای از عهده برآمدن از رشد فزاینده متقاضیان موسسات آموزش عالی را در برمی‌گیرد. اگرچه این سه چالش عمده در بسیاری از کشورهای جهان مشهود است، ولیکن این مسائل در کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و کشور عزیزمان ایران بسیار حادتر وجود دارد. در چند دهه اخیر نقش اجتماعی و حرفه‌ای موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها که در آن‌ها کارهای آموزشی و پژوهشی انجام می‌شود، تغییر یافته است.

عمده این تغییرات ناشی از تغییر نگاه سیاست‌گذاران به رابطه دولت با موسسات آموزش عالی بوده است. در برخی از کشورها، اصلاحات انجام گرفته در جهت بازآفرینی و تجدید ساختار ادارات و سازمان‌های دولتی و بخش عمومی به واسطه فشارهای جهانی و نهادهای بین‌المللی بوده و در برخی دیگر نیز دولت‌ها و سیاست‌گذاران در جهت برنامه‌های ساختاری سازگاری این اصلاحات را انجام داده‌اند. در عمده کشورها اصلاحات انجام شده در جهت کاهش نقش دولت در امور دانشگاه‌ها بوده است و دولت‌ها نقش کنترلی را به نقش نظارتی جایگزین نموده‌اند.

این کتاب در سه فصل ابتدایی به مسائل مهم بنیادین روند اداره نظام آموزش عالی و اصلاحات ساختاری صورت گرفته و آرایش هیات امنا در نظام‌های مختلف آموزش عالی در جهان پرداخته است. نویسنده در فصل 4 به طور ویژه تفاوت‌های دو سبک معروف اروپایی و آمریکایی را مورد مقایسه قرار داده است. در سه فصل آخر کتاب ساختار نظام‌های آموزش عالی سه کشور هلند، مجارستان و عربستان به صورت الگو با توجه به اصلاحات ساختاری انجام گرفته در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده مطالعه این کتاب را به دانشجویان رشته‌های مدیریت آموزش عالی، مدیریت آموزشی، مدیریت دولتی و علوم سیاسی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری پیشنهاد می‌نماید.

 

 

 

 

قطع رقعی
نوع جلد شومیز
وزن
نویسنده/نویسندگان
ناشر اندیشه احسان
نوع چاپ سیاه و سفید
تاریخ چاپ 1399
دسته بندی موضوعی
مناسب برای بزرگسالان
شابک 4121252526

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.