ارزیابی طرح های اقتصادی COMFAR ترجمه احمد میرمطهری

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۰

ارزیابی طرح های اقتصادی COMFAR ترجمه احمد میرمطهری

کتاب ارزیابی طرح های اقتصادی COMFAR ترجمه احمد میرمطهری انتشارات نیک نگار 

کارآفرینان و مديران ارشد سرمايه گذاري و مالي شركت ها هميشه پيش‌روي خود فرصت‌ها و پروژه‌هاي مختلفي براي سرمايه‌گذاري و كسب سود دارند. اين پروژه‌ها از جهت سودآوري و هزينه‌هاي مختلف جانبي بايكديگر تمايزاتي دارند كه براي سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي مختلف مطلوبيت و جذابیت‌های متفاوتي برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارند. بعضي از آن ها نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه و هزینه‌های  بيشتري در طول دوره سرمایه‌گذاری دارند و بعضي ديگر از جهت زمان، طولاني‌تر مي باشند و يا دوره‌هاي بازگشت سرمايه در آنها کمتر از بقیه است. از اين رو پروژه‌هاي مختلف مي‌بايست بصورت منصفانه مورد تحلیل و ارزيابي مالی و اقتصادی قرار گیرند و با توجه به شرايط سرمايه‌گذاران و تحلیل‌های هزينه‌فرصت آنها تصميم به انتخاب بين پروژه‌ها بگيرند.

کی از مهمترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران انتخاب طرح‌های‌‌ پربازده و کم‌ریسک است. طرح‌هایی که از نظر زمانی، در زمان معقولی به بار بنشینند و از نظر سودآوری، سود قابل قبولی را به همراه داشته باشند. از این رو ارزیابی اقتصادی طرح ها یکی از مهمترین مسائل پیش‌روی سرمایه‌گذاران است.برای ارزیابی اقتصادی طرح ها، ملاک‌های بسیار زیادی لازم است تا بررسی شود.

تعیین وضعیت سودآوری طرح، نرخ بازده داخلی، تحلیل تاثیر متغیرهای اقتصادی بر‌روی طرح، انتخاب نقطه سر به سر مناسب تحلیل هزینه‌ها و استهلاک از جمله این موارد می‌باشند.

یکی از مهمترین نرم‌افزار‌هایی که برای ارزیابی طرح‌های اقتصادی به کار می‌رود نرم‌افزار Comfar است.

نرم‌افزار كامفار به منظور تسهيل و بالا بردن دقت ارزيابي مالی و اقتصادی پروژه‌ها طراحي شده است و با دريافت دقيق داده‌ها، خروجي‌هايي مناسب و كاربردي بر‌اساس شاخص‌های مطرح در بودجه‌بندی سرمایه‌ای ارایه می‌نماید که از قبيل خالص ارزش‌فعلی پروژه سرمايه‌گذاري(NPV)، نرخ بازده‌داخلی (IRR) ،  نرخ بازگشت سرمایه عادی و پویا(PPP)، شاخص سودآوري طرح (PI)،نقطه سربسر پروژه اشاره می‌نماید. همچنین منابع تامین مالی یکی دیگر از نکات مهم و استراتژیک در هر پروژه می باشد که در این نرم‌افزار نیز به دقت مورد بررسی قرار می گیرد و زمان مناسب براي اجرايي شدن و عملياتي شدن پروژه را دراختيار سرمايه گذاران و مديران مالي شركت‌ها قرار مي دهد.

یکی دیگر از مزیت‌های منحصر به فرد "نرم‌افزار کامفار (COMFAR)" ارائه تحلیل های حساسیت تغییرات یک پارامتر و بررسی اثرات آن روی شاخص‌های بدست آمده از روش ارزیابی اقتصادی و مالی است که به راحتی و درکمترین زمان ممکن این امر امکان پذیر می‌باشد. در حالی که تحلیل حساسیت نسبت به هر پارامتر و داده ارائه شده در طرح‌ها بوسیله سایر نرم‌افزار‌ها نیازمند دانش خاص و گذراندن وقت زیاد می باشد.

با توجه به این موارد، حضورمدیران ارشد شرکت‌ها به خصوص مديران سرمايه گذاري، كارشناسان ارزيابي و امكان سنجي در این دوره توصيه می شود.


 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML