آیین زندگی اخلاق کاربردی دکتر امیر احمد شجاعی

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۸٬۰۰۰

آیین زندگی اخلاق کاربردی دکتر امیر احمد شجاعی

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی دکتر امیر احمد شجاعی ویژه رشته های علوم پزشکی معارف 

اهمیت ویژه اخلاق به عنوان یک ظرفیت جهانی مورد توجه اصلی اصحاب مشاغل قرار گرفته و در رشته های مختلف دانشگاهی از لحاظ علمی و با ماهیت اخلاق کاربردی و حرفه ای اهمیت ویژه ای یافته است؛ اخلاق فنی مهندسی، اخلاق IT، اخلاق پزشکی، اخلاق رسانه ای و … از موارد و مصادیقی میباشد که دانشمندان اخلاق آن را در رشته های علمی و مشاغل مرتبط با آن دنبال میکنند.
با وجود گنجینه عظیم آیات الهی و روایات اسلامی، همچنین علم اخلاق اسلامی، بسته بندی مناسب و قابل توجهی از سوی صاحبان علم و اندیشه در راستای بسط و گسترش «اخلاق حرفه ای» با رویکرد دینی و اسلامی و مطابق با آموزه های اخلاق اسلامی صورت گرفته است.

البته در برخی موضوعات قدمهای قابل توجه و امیدوار کننده ای برداشته شده است که از جمله آنها «اخلاق پزشکی» است.

اخلاق کاربردی (Applied Ethics) نام رشته ای جدید در مجامع علمی غرب است که محدوده فعالیت خود را حوزه های خاصی از زندگی فردی و اجتماعی انسان قرار داده است و با تطبیق استدلالها، اصول و ارزشها، در حوزههای رفتارهای اخلاقی، به ارزش گذاری آنها پرداخته است. آیین زندگی از عناوین نوظهور در درس معارف اسلامی دانشگاه هاست و برای تأمین متن درسی به ارزش 2 واحد به نگارش درآمده است.
نویسنده کتاب آیین زندگی در 7 فصل به مهمترین مسائل و موضوعات اخلاقی کاربردی در حیطة دانشجویی و اجتماعی پرداخته است. وی پس از ارائه مباحثی درباره معناشناسی و جایگاه اخلاق کاربردی در علوم پزشکی مباحثی همچون اخلاق دانشجویی، اخلاق پژوهشی، اخلاق نقد، اخلاق معاشرت، اخلاق معیشت، اخلاق جنسی، اخلاق سیاست و اخلاق گفتگو را مطرح کرده است.

این کتاب که حاصل تلاش جمعی از پزشکان و اندیشمندان اخلاقی به سرپرستی جناب آقای دکتر امیر احمد شجاعی است در هفت فصل مباحث خود را ارائه کرده است.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML