آموزش زیست شناسی پایه کنکور میکرو گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۲۹٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۱۰۳٬۲۰۰

قطع
تعداد صفحات
544
نوع جلد

درسنامه زیست شناسی پایه دهم و یازدهم میکرو گاج

ویژگی و محتوای کتاب درسنامه زیست شناسی پایه دهم و یازدهم میکرو گاج شامل:

آموزش زیستشناسی پایه کنکور میکرو انتشارات گاج

در کنکور سراسری مهم‌ترین درس رشته تجربی زیستشناسی است. بیشترین ضریب در درس‌های تخصصی رشته تجربی مربوط به درس زیستشناسی است و همچنین در بین دروس تخصصی بیشترین تست مربوط به درس زیستشناسی است. به همین ‌خاطر بیشتر وقت داوطلبان کنکور سراسری رشته تجربی صرف یادگیری این درس مهم می‌شود. 

هرچند در سال‌های اخیر طراحان تست‌های کنکور، برای درس زیستشناسی بیشتر تست‌های مفهومی طراحی کرده‌اند ولی همچنان مطالب این درس بیشتر جنبه حفظ کردنی دارند. داوطلبانی می‌توانند سوالات کنکور را با درصد بالایی جواب دهند که مطالب زیست دهم و یازدهم را به خوبی فهمیده باشند و به تصاویر و عکس‌های موجود در این کتاب‌های درسی نیز به اندازه کافی دقت کرده باشند و به طور کلی روی مطالب و تصاویر زیست دهم و یازدهم مسلط باشند.

هرچند کتاب درسی زیستشناسی بهترین منبع برای یاد گرفتن این درس و کسب موفقیت در کنکور می‌باشد اما داوطلبان نمی‌توانند شخصاً نکات مهمی که برای طراحان سوالات کنکور مهم هستند از این کتاب استنباط کنند. بنابراین برای این که داوطلبان کنکور بتوانند درصد بالایی از تست‌های کنکور را پاسخ دهند مطالعه کردن کتاب درسی کافی نیست. کتاب آموزش زیستشناسی یکی از منابع مناسب کمک آموزشی برای موفقیت در کنکور است. انتشارات گاج یکی مهم‌ترین انتشارات است که در زمینه کتاب‌های کمک آموزشی فعالیت می‌کند و یکی از کتاب‌‌هایی که توسط این انتشارات، منتشر شده است کتاب آموزش زیستشناسی کنکور است و دانش‌آموزان می‌توانند از این کتاب به عنوان یک منبع کمک آموزشی مطمئن و معتبر برای یاد گرفتن مفاهیم زیستشناسی استفاده کنند. کتاب آموزش زیستشناسی پایه کنکور میکرو گاج از درسنامه‌‌هایی تشکیل شده است که مطالب مربوط به زیست یازدهم و دهم را بیان می‌کنند.

عنوان  

کتاب آموزش زیست شناسی پایه کنکور میکرو گاج

موضوع  

زیست

پایه

دهم و یازدهم

رشته تحصیلی

تجربی

درسنامه

دارد

تست

ندارد

نویسنده  

حمید رضا زارع

 پاسخ دهی  به تمرین‌های کتاب درسی

به طور کامل پاسخ داده شده

 

نگاه کلی به کتاب آموزش زیستشناسی کنکور

 کتاب آموزش زیستشناسی پایه کنکور میکرو گاج توسط حمیدرضا زارع تالیف شده است. هدف اصلی از انتشار این کتاب، این است که داوطلبان کنکور سراسری کتاب آموزشی جامع و کاملی برای فراگیری زیستشناسی دهم و یازدهم در اختیار داشته باشند و بتوانند رتبه بالایی در کنکور به دست آورند. مطالعه این کتاب دانش‌آموزان را از هر منبع آموزشی دیگر برای زیستشناسی بی نیاز می‌کند. کتاب آموزش زیستشناسی کنکور فقط شامل درسنامه است و سوال تستی در آن وجود ندارد.

یکی از ویژگی‌های خوب این محصول آموزشی چاپ رنگی آن است. استفاده از چاپ رنگی برای درس زیستشناسی یک ویژگی ضروری است؛ زیرا در این کتاب تصاویر و شکل‌‌های فراوانی وجود دارند که بعضی از آن‌ها نیز پیچیده هستند و یاد گرفتن و حفظ کردن این تصاویر بخش اعظمی از یادگیری دانش‌آموزان را شامل می‌شود. در این کتاب از رنگ‌های متنوعی استفاده شده است که نه تنها ظاهر کتاب را آراسته می‌کند بلکه برای منسجم کردن مباحث کتاب اهمیت زیادی دارد.

در کتاب آموزش زیستشناسی کنکور برای انسجام بخشیدن به مطالب و ماندگاری بیشتر مباحث درسی در ذهن از جدول‌های متعددی استفاده شده است. این منبع آموزشی مطالب درسی را به صورت عمیق آموزش می‌دهد و دانش‌آموزان می‌توانند از کتاب نامبرده در طول سال تحصیلی استفاده کنند همچنین دانش‌آموزان در دوران جمعبندی و برای مرور مطالب در زمان کوتاه می‌توانند از کتاب نامبرده استفاده کنند.

بررسی درسنامه کتاب آموزش زیستشناسی کنکور

 این کتاب درسنامه‌های کاملی را در بر می‌گیرد. البته منظور از درسنامه کامل این نیست که در این کتاب مطالبی خارج از کنکور و مباحث کتاب درسی ارائه شده است. در کتاب فوق نویسنده کتاب تلاش کرده است که تمام نکته‌ها و مطالب موجود در کتاب دهم و یازدهم زیستشناسی را به طور جامع و کامل توضیح دهد و همچنین از زیادهگویی در تالیف این کتاب پرهیز شده است.

دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه این کتاب تمام مفاهیم و نکات زیستشناسی پایه را یاد بگیرند و این کتاب به تمام نیازهای دانش‌آموزان پاسخ می‌گوید. مطالبی که در فصل‌های مختلف زیستشناسی پایه وجود دارند به سه یا چهار گفتار دستهبندی می‌شوند و هر گفتار نیز از چند درسنامه تشکیل شده است.

همچنین تمام شکل‌هایی که در کتاب درسی وجود دارند در کتاب آموزش زیستشناسی کنکور تحلیل و بررسی می‌شوند و این موضوع یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب است زیرا این شکل‌ها در طراحی سوالات کنکور جایگاه ویژه‌ای دارند. لازم به ذکر است که کتاب نامبرده صرفا شامل شکل‌های کتاب درسی نیست بلکه شکل‌های دیگری نیز در آن ارئه شده‌اند که در تفهیم بهتر و بیشتر مطالب اهمیت زیادی دارند. یکی دیگر از خصوصیات مهم محصول نامبرده توضیح مباحث و نکات ترکیبی است. بررسی سوالات کنکور سال‌های گذشته نشان می‌دهد که طراحان تست کنکور علاقه زیادی دارند که در طراحی سوالات از مطالب ترکیبی فصل‌های مختلف استفاده کنند؛ بنابراین انتظار می‌رود که در سال‌های پیش رو بخش اعظم تست‌ها، به سوالات ترکیبی اختصاص پیدا کند. در نتیجه در این کتاب کمک آموزشی به این موضوع مهم نگاه ویژه‌ای شده است و نکات ترکیبی فصول مختلف را پوشش داده است.

از دیگر مزیت‌های محصول فوق این است که مطالبی از علوم هفتم، هشتم و نهم که به مباحث کتاب دهم و یازدهم زیستشناسی ارتباط پیدا می‌کنند در کتاب نامبرده یادآوری شده‌اند. مطالب مفهومی و مهم کتاب درسی و همچنین شکل‌های کتاب به طور کامل در کتاب آموزش زیستشناسی پایه کنکور میکرو گاج ارائه شدهاند تا توجه دانش‌آموزان به این کتاب بیشتر ترغیب شود همچنین برای این‌ که مطالب درسی برای دانش‌آموزان بیشتر قابل فهم باشند مثال‌های متعددی نیز آورده شده‌اند.

دانش‌آموزان باید برای شرکت در کنکور سراسری متن کتاب درسی را مدنظر خود قرار دهند حتی اگر مطلبی به اشتباه در کتاب درسی درج شده باشد. تمام تمرین‌های موجود در زیستشناسی پایه دهم و یازدهم در کتاب مورد نظر به طور کامل پاسخ داده شده‌اند.

سخن پایانی

کتاب آموزش زیستشناسی پایه کنکور میکرو گاج که توسط انتشارات گاج منتشر شده است یک محصول آموزشی جامع برای زیستشناسی پایه دهم و یازدهم است. این کتاب یک محصول خودآموز است. در محصول نامبرده تمام مطالبی که دانشآموز برای پاسخ دادن به تست‌های زیستشناسی پایه لازم است بداند وجود دارد و این مطالب با بیانی روان و ساده ذکر شده‌اند. درسنامه‌های موجود در این کتاب محتوای بسیار غنی را ارائه می‌دهند به طوری که محصول مورد نظر نه تنها منبعی مناسب برای مطالعه در طول سال تحصیلی است بلکه برای دوران جمعبندی و مرور مطالب در کوتاهترین زمان نیز مناسب و مفید است.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML