آمار و احتمال کنکور میکرو گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۲۶۶٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۲۱۲٬۸۰۰

قطع
تعداد صفحات
192
نوع جلد

آمار و احتمال یازدهم کنکور میکرو گاج

ویژگی و محتوای کتاب آمار و احتمال کنکور میکرو گاج شامل:

آمار و احتمال کنکور میکرو گاج

 کتاب آمار و احتمال کنکور میکرو گاج برای آمادهسازی دانش‌آموزان جهت حضور در کنکور و امتحان‌های آزمایشی نوشته شده است. این کتاب منبع خوبی برای آزمون‌های تستی است؛ و برای شرکت در امتحان‌های تشریحی بهتر است دانش‌آموزان از منبع دیگری استفاده کنند. برای دانش‌آموزانی که در پایه یازدهم ریاضی مشغول به تحصیل هستند و سطح علمی متوسط یا بالاتر دارند کتابی سودمند و کامل است. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب آمار و احتمال کنکور گاج این است که تمام مباحث موجود در کتاب آمار و احتمال  و مطالب مربوط به آن که در کتاب درسی ریاضی دهم ذکر شده‌‌اند را در بر می‌گیرد. نحوه قرار گرفتن همه مطالب و ترتیب آن کاملا درست است و کتاب نیز دارای لحنی رسمی است.

درسنامه

 بخش‌هایی که به عنوان درسنامه در کتاب آمار و احتمال کنکور میکرو گاج آمده‌اند به طورکامل با سوالات تستی کتاب مطابقت دارند. این درسنامه‌ها همه مباحث و تمرین‌هایی که در کتاب درسی ذکر شده‌اند را شامل نمی‌شود. این موضوع سبب شده است که از سوالات تستی که جدید هستند و به احتمال زیاد در کنکور تکرار نشده‌اند غفلت شود. تیپ‌های مختلف سوالات تستی و نوع نگارش درسنامه در مسیر آزمون سراسری می‌باشند و ذهن دانش‌آموز را برای شرکت در کنکور آماده می‌کنند. هرچند بعضی از مطالب درسی در درسنامه نیامده‌اند اما بخش اعظم محتوای کتاب درسی را پوشش داده است و نوع نگارش آن ساده و روان است.

محتوای درسنامه حجم کمی دارد اما مطالب بسیار مفیدی را خلاصهوار در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است. همین حجم کم و خلاصه باعث شده است که دانش‌آموزان تمایل بیشتری برای مطالعه آن داشته باشند. اما حجم کم و خلاصه‌وار درسنامه برای دانش‌آموزانی که ضعیف هستند کافی نیست و این دانش‌آموزان نمی‌توانند از این کتاب بهره کافی را ببرند. به طور مثال سوالات و مثال‌هایی که در درسنامه آمده‌اند تعدادشان کم است. از جهت دیگر کتاب آمار و احتمال کنکور گاج برای دانش‌آموزان قوی مطلب زیادی را ارائه نداده است.

 دانش‌آموزان برای آن که بتوانند از درسنامه کتاب آمار و احتمال کنکور گاج استفاده کنند باید پیش زمینه ذهنی از این کتاب داشته باشند و قبل از مطالعه این کتاب باید ابتدا مطالب مربوط به آمار و احتمال را از معلم فرا بگیرند. دانش‌آموزانی که معلم ندارند و برای نخستین بار متن کتاب آمار و احتمال کنکور گاج را مطالعه می‌کنند، درسنامه‌ها نمی‌توانند نیاز آن‌ها را برطرف نمایند. دانش‌آموزانی که در کلاس‌های متعددی شرکت می‌کنند کتاب آمار و احتمال کنکور گاج برای آن‌ها مطلب تازه‌ای ارائه نمی‌دهد.

کتاب نامبرده برای دانش‌آموزانی که در درس آمار و احتمال سطح علمی متوسطی دارند منبع مفیدی است و مطالب این کتاب برای طیف گسترده‌ای از این دانش‌آموزان نکات کاربردی فراوانی دارد. شیوه آموزشی که در  درسنامه استفاده شده است شیوه درستی می‌باشد و این قسمت دارای تست‌ها و مثال‌های ساده‌ای است که فهمیدن آن‌ها راحت است.

به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌شود که حتی اگر کتاب درسی را خوانده‌اند و آن را درک کردهاند قبل از پاسخ دادن به سوال‌های تستی موجود در کتاب آمار و احتمال کنکور گاج ابتدا درسنامه آن را مطالعه کنند. نوع نگارش روان و قابل فهم درسنامه، کتاب فوق را به یک محصول عالی تبدیل کرده‌ است.

عنوان

 آمار و احتمال کنکور میکرو گاج

پایه  

یازدهم  

رشته تحصیلی 

ریاضی

نویسندگان

سجاد عظمتی، علی منصف شکری

درسنامه

خلاصه نکات

نمونه سوال کنکور

دارد

تست‌های علامت دار

وجود ندارد

سطح بندی تست‌ها

وجود ندارد

سوال تالیفی

دارد

 

سوالات تستی

در کتاب آمار و احتمال یازدهم میکرو انتشارات گاج فرآیند آموزش با سوالات تستی کامل می‌شود. دانش‌آموز باید در درس آمار و احتمال سطح متوسطی داشته باشد تا بتواند به سوالات تستی به خوبی پاسخ دهد. محتوای درسنامه به گونه‌ای است که دانش‌آموزانی که از نظر بار علمی در حد متوسط هستند پس از خواندن درسنامه می‌توانند پاسخ دادن به تست‌ها را شروع کنند. مشکلاتی که دانش‌آموزان در درس آمار و احتمال دارند با حل کردن سوالات تستی برطرف می‌شود؛ همچنین نکاتی که در درسنامه مطرح نشده‌اند دانش‌آموزان با خواندن پاسخ‌های تشریحی آن‌ها را یاد می‌گیرند.

رویه سوال‌های تستی ترتیبی و آموزشی است. به طور مثال در فصل احتمال، مطالب و سوالات تستی مربوط به کتاب ریاضی دهم از مباحث مربوط به آمار و احتمال کتاب کمک آموزشی جدا شده‌اند. بنابراین نکات مربوط به ریاضی دهم در ابتدا آورده شده‌اند تا ذهن دانش‌آموز برای یاد گرفتن نکات پایه یازدهم آماده شود. بنابراین در پاسخ دادن به سوالات تستی، باید بر طبق چیدمانی که تست‌ها قرار گرفته‌اند به آن‌ها پاسخ داد.

در هر فصل به غیر از فصل نخست و فصل ۴، محل قرار گیری سوالات تستی مناسب است در ضمن تست‌های تالیفی موجود در کتاب آمار و احتمال کنکور گاج شباهت زیادی به سوالات کنکور دارند و که این موضوع ذهن مخاطب را به سوالات کنکور نزدیک می‌کند و آمادگی دانش‌آموز را برای پاسخگویی به سوالات تستی کنکور بیشتر می‌کند. در دوفصل ۱ و ۴ نویسندگان بیشتر روی تمرین‌ها و مثال‌های موجود در کتاب درسی تمرکز کرده‌اند. در فصل‌های دیگر نمونه سوالات کنکور در بین تست‌های دیگر قرار گرفته‌اند نحوه قرار گرفتن آن‌ها بر اساس مباحث درسی است.

در سرتاسر کتاب آمار و احتمال کنکور گاج تست‌هایی که ارائه شده‌اند در مسیر کنکور بوده‌اند و مطالبی که خارج از موضوع آمادگی دانش‌آموزان برای کنکور باشند در این کتاب وجود ندارد. در محصول فوق سوالاتی که ایده‌ای نو را بیان کنند و همچنین تست‌های سخت وجود ندارند؛ به همین علت این کتاب برای دانش‌آموزانی که پایه قوی دارند مناسب نیست و نمی‌تواند نیاز این دانش‌آموزان را برطرف کند. تعدادی از تست‌های موجود در این کتاب ایده جدیدی را ارائه می‌دهند و چالشی هستند اما اگر به دنبال منبعی برای این گونه تست‌ها هستید کتاب نامبرده پاسخگوی نیاز شما نیست. به طور کلی کتاب آمار و احتمال کنکور گاج برای طیف گسترده‌ای از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور یک منبع مطالعاتی مناسب است.

ظاهر کتاب

روی جلد همه کتاب‌های میکرو گاج عکس دانشمندی که مرتبط با آن درس است وجود دارد و توضیحات مرتبط با آن تصویر در پشت جلد ذکر شده است که ایده جدید و خلاقانه‌ای است. کتاب فوق از صفحهآرایی مناسبی برخوردار است و گرافیک آن نیز قابل قبول است. هرچند طراحی ظاهری آن چندان جذاب نیست اما بوی شکلات جلد کتاب ایده جذابی است. کتاب دارای دو رنگ است و دومین رنگ آن آبی است.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML