آخرین دختر نویسنده نادیا مراد و جنا کراجسکی ترجمه سمیرا چوبانی

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۲۵٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۱۱۲٬۵۰۰

آخرین دختر نویسنده نادیا مراد و جنا کراجسکی ترجمه سمیرا چوبانی 

کتاب آخرین دختر نویسنده نادیا مراد و جنا کراجسکی ترجمه سمیرا چوبانی انتشارات کوله پشتی

سرگذشت من از اسارت و مبارزه با خلافت اسلامی (داعش)

با مقدمه امل کلونی

نادیا مراد در کوچو، روستایی کوچک متشکل از کشاورزان و چوپانان در شمال عراق، متولد و بزرگ شد. او و خواهران و برادرانش، اعضای جامعه ایزدی، زندگی آرامی داشتند. نادیا آرزو داشت معلم تاریخ شود یا سالن زیبایی خودش را باز کند.
در 15 اوت سال 2014، زمانی که نادیا فقط بیست‌و‌یک سال داشت، این زندگی به‌پایان رسید. شبه‌نظامیانِ خلافت اسلامی مردم روستای او را قتل‌عام کردند؛ مردانی را که اسلام را نمی‌پذیرفتند و زنان مسن را که نمی‌توانستند از آنها به‌عنوان برده جنسی استفاده کنند، تیرباران کردند. شش تن از برادران نادیا و کمی بعد، مادرش را کشتند و جسدهای آنها را در گورهای دسته‌جمعی انداختند. نادیا به موصل برده شد و همراه با هزاران دختر ایزدی دیگر در بازار برده‌فروشی داعش خریدوفروش شد.
چندین شبه‌نظامی نادیا را به اسارت گرفتند و بارها مورد‌تجاوز و ضرب‌و‌شتم قرار گرفت. او درنهایت موفق شد از‌طریق خیابان‌های موصل فرار کند و در خانه یک خانواده مسلمان اهل تسنن پناه بگیرد. بزرگ‌ترین پسر آن خانواده زندگی خود را به‌خطر می‌اندازد تا او را قاچاقی به مکانی امن برساند.
سرگذشت نادیا-به‌عنوان شاهدی بر وحشی‌گری خلافت اسلامی، نجات‌یافته‌ای از تجاوز، یک پناهنده و یک ایزدی-جهان را مجبور ساخته به یک نسل‌کشی در‌حال وقوع توجه کنند. این یک فراخوان برای عمل، یک گواهی بر تمایل انسان برای بقا و نامه‌ای عاشقانه به کشوری ازدست‌رفته، به جامعه‌ای آسیب‌پذیر و به خانواده‌ای است که جنگ آن را از هم پاشید.


 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML