ایجاد شده توسط webmaster در تاریخ
بهترین کتاب کمک درسی زیست ‌شناسی دهم

زیست‌شناسی یکی از دروس تجربی بوده که مباحث مهمی همچون ساختار بدن و خلقت موجودات زنده را پوشش می‌دهد. این درس درصد بالایی در کنکور به خود اختصاص داده و به همین دلیل یادگیری مفاهیم آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای یادگیری بیش‌تر مفاهیم می‌توان از کتاب‌های کمک درسی معتبر زیست‌شناسی استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کتاب‌های کمک درسی زیست ‌شناسی دهم آشنا نماییم.

بهترین کتاب کمک درسی

خرید کتاب کمک درسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند که علاوه بر یادگیری بهتر مفاهیم درس با برخی تکنیک‌ها آشنا شوند. از کتاب‌های کمک درسی متناسب با نیاز دانش‌آموز می‌توان به مواردی همچون کتاب‌های کمک درسی کار، تست، آموزش و نمونه سؤالات امتحانی اشاره نمود. کتاب‌های کمک درسی زیست‌شناسی دهم، از استاندارد‌ها و آموزش‌های کاربردی برخوردار بوده و به همین دلیل به بالابردن سطح اطلاعات دانش‌آموز کمک می‌نماید.

بهترین کتاب تست

یکی از انواع کتاب‌های کمک درسی دهم، کتاب‌های تست هستند. کتاب‌های تست زیست‌شناسی دهم دانش‌آموزان را با مفهومات کلیدی و با نمونه سؤالات چهارگزینه‌ای آزمون‌ها آشنا می‌نماید.

معرفی کتاب‌ های زیست ‌شناسی دهم

در این قسمت از مطلب به معرفی تعدادی از کتاب‌های معتبر تست زیست‌شناسی دهم می‌پردازیم:

 

کتاب تست زیست‌ شناسی دهم خیلی سبز

از یکی از جامع‌ترین منابع برای کتاب‌های تست زیست‌شناسی دهم می‌توان به انتشارات خیلی سبز اشاره نمود. در این کتاب از کلیه مباحث کتاب‌های درسی زیست‌شناسی دهم سؤال طرح شده و دانش‌آموزان را از خریداری سایر منابع کمک درسی دهم بی‌نیاز می‌نماید.

از مباحث این کتاب می‌توان به مواردی همچون درس نامه جامع تشریحی، ارائه نکات تکمیلی، بیان مطالب بطور خلاصه و جدول‌بندی شده، سؤالات مفهومی و دقیق چهارگزینه‌ای، منتخب سؤالات آزمون‌های سال‌های قبل و دیگر مواردی از این قبیل اشاره نمود. تمامی سؤالات چهار گزینه‌ای طراحی شده در این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی بوده که جواب سؤالات در آن مشخص شده و به بررسی نادرست بودن برخی گزینه‌ها پرداخته شده است.

کتاب تست میکرو زیست ‌شناسی دهم گاج

انتشارات گاج به تحریر کتاب‌های تست با نام میکرو اقدام نموده است. کتاب میکرو زیست‌شناسی دهم با سطح جامعی از سؤالات همراه بوده که تمامی آن سؤالات بطور دقیق طراحی شده‌اند. این کتاب از سطح بالایی برخوردار بوده و دانش‌آموزان با مطالعه و بررسی تست‌های این کتاب می‌توانند گام بلندی در آزمون‌های سراسری و سایر آزمون‌ها بردارند. کتاب میکرو زیست‌شناسی دهم گاج دارای پاسخنامه‌های تشریحی بوده که جواب تمامی تست‌ها در آن قسمت به همراه پاسخ‌های کامل و نکات آن است.

 

کتاب تست زیست ‌شناسی دهم مهر و ماه

از دیگر کتاب‌های تست زنی که به افزایش مهارت تست زنی و آمادگی دانش‌آموزان کمک می‌نماید، می‌توان به کتاب‌های تست زیست‌شناسی دهم مهر و ماه اشاره نمود. این کتاب با تعداد بسیار بالایی از سؤالات، به قدرت تست زنی دانش‌آموزان کمک نموده و آن‌ها را با انواع نمونه سؤالات تستی آشنا می‌نماید.

از مباحث بسیار با اهمیت این کتاب می‌توان به مواردی همچون درس نامه‌های مفهومی و قابل یادگیری، ذکر نکات و مفاهیم کلیدی در هر قسمت از مطلب، مباث جدول‌بندی شده برای یادگیری هر چه بیش‌تر دانش‌آموز، تست‌های استاندار تهیه شده مطابق با سؤالات کنکوری و دیگر مواردی از این قبیل اشاره نمود. این کتاب دارای پاسخنامه بوده که به بیان تک تک سؤالات تستی با ذکر جواب‌های دقیق پرداخته است.

کتاب تست زیست ‌شناسی دهم نشر الگو

کتاب زیست‌شناسی دهم نشر الگو در دسته کتاب‌های جامع قرار گرفته و در دو نسخه تالیف شده است. هر نسخه از این کتاب به یادگیری هر چه بیش‌تر دانش‌آموز و تسلط و یادگیری آن می‌پردازد.

از مباحث به کار رفته در جلد اول این کتاب می‌توان به مواردی همچون درس‌نامه‌های کامل همراه با جدول‌های متنوع، نکات برجسته و حل مثال‌هایی متناسب با مباحث کتاب درسی، پرسش‌های چهارگزینه‌ای متنوع و مفهومی، تست‌های پیشرفته تحت عنوان ATP  اشاره نمود. همچنین از مباحث به کار رفته در جلد دوم این کتاب تست زنی می‌توان به جواب تمامی تست‌ها به همراه بررسی دقیق آن‌ها و درس نامه درختی اشاره نمود.

بهترین کتاب‌ های آموزشی زیست‌ شناسی دهم

کتاب‌های آموزشی زیست‌شناسی دهم به یادگیری هرچه بیش‌تر دانش‌آموزان کمک می‌نماید:

 

کتاب آموزشی سیر تا پیاز زیست ‌شناسی دهم گاج

انتشارات گاج به نشر کتاب‌های آموزشی با مفاهیم کاربردی برای یادگیری پایه‌ای بیش‌تر دانش‌آموزان اقدام نموده است. این کتاب آموزش صفر تا صد مباحث درسی و بیان نمونه سؤال و مثال‌های بیش‌تری برای تسلط دانش‌آموزان را به خوبی انجام داده است. پس از هر قسمت از توضیحات تعدادی سؤال طراحی شده که دانش‌آموز را به چالش می‌کشاند. در قسمت انتهایی این کتاب نمونه سؤالات بسیاری همچون تشریحی، تصویری، جای خالی و دیگر مواردی از این قبیل قرار دارد. همچنین این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی برای تمامی نمونه سؤالات ذکر شده است.

کتاب آموزشی ماجرا‌های من و درسام زیست ‌شناسی دهم خیلی سبز

محوریت این کتاب از انتشارات خیلی سبز با هدف یادگیری آسان و یادگیری مفاهیم بطور عمیق برای دانش‌آموزان است. کتاب ماجرا‌های من و درسام خیلی سبز به بیان مطالب مهم و نکات مفید پرداخته و با طراحی سؤالات برای آزمونه‌های نیمه اول و نیمه دوم، دانش‌آموز را با سبک و نمونه سؤالات امتحانی آشنا می‌نماید.

کتاب آموزشی زیست می‌گ می‌گ دهم فاگو

کتاب زیست‌شناسی دهم می‌گ می‌گ از انتشارت فاگو بوده که به بیان ساده و روان مفاهیم کتاب درسی پرداخته است. این کتاب به آنالیز و بررسی تمامی مفاهیم و تصاویر کتاب درسی پرداخته و آن‌ها را بطور قابل فهم برای دانش‌آموز در قالب یک کتاب کمک درسی تشریح نموده است.

از مباحث طراحی شده در این کتاب می‌توان به مواردی همچون سبک نگارش منحصربه‌فرد، ارائه آزمون‌های استاندارد، پاسخنامه در انتهای هر گفتار، طراحی جذاب و استفاده از انیمیشن‌ها و تصاویر زیبا در انتهای هر فصل اشاره نمود. محوریت تمام این کتاب آموزشی بوده و در دسته کتاب‌های آموزشی پرفروش قرار گرفته است.

کتاب آموزشی زیر ذره بین زیست‌ شناسی دهم خانه زیست‌شناسی

کتاب زیر ذره بین زیست‌شناسی از انتشارات خانه زیر‌شناسی به تدوین، تالیف و گرداوری مرتضی رضایی است. هدف از تالیف این کتاب مطالعه دقیق زیست‌شناسی به روشی اصولی و صحیح است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها برای جمع‌بندی و مرور کتاب درسی است. از مباحث کتاب زیر ذره بین زیست‌شناسی می‌توان به مواردی همچون مطالب آموزشی منطبق با چیدمان کتاب درسی، پاسخ به فعالیت‌های کتاب درسی، تحریر نکته‌های کنکوری سال‌های اخیر به صورت کادر‌های قرمز و نیز نکات و توضیحات مربوط به تصاویر کتاب اشاره نمود. در پایان هر فصل از کتاب مطالبی برای جمع‌بندی و درک بهتر دانش‌آموز آمده است.

بهترین کتاب ‌های سوالات امتحانی زیست ‌شناسی دهم

کتاب‌های سوالات امتحانات زیست ‌شناسی دهم در راستای آشنایی بیش‌تر دانش‌آموزان با این نمونه سوالات طراحی و تالیف شده است. در این قسمت از مطلب به معرفی برخی از کتاب‌های نمونه سؤالات امتحانی معتبر می‌پردازیم:

 

کتاب سوالات امتحانی شب امتحان زیست ‌شناسی دهم خیلی سبز

کتاب زیست‌شناسی شب امتحان از انتشارات خیلی سبز بوده که با هدف آماده‌سازی دانش‌آموزان برای امتحان تالیف شده‌اند. از مباحث به کار رفته در این کتاب می‌توان به مواردی همچون درس‌نامه‌های مخصوص شب امتحان به همراه نکته‌های آموزشی مهم و نمره‌ساز در چندین صفحه، دارای آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده و طبقه‌بندی نشده نیمه اول، آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده و طبقه‌بندی نشده نیمه دوم مطابق با امتحانات کلاسی و امتحانات پایانی و پاسخنامه تشریحی به همراه تمامی جزئیات اشاره نمود.

کتاب سوالات امتحانی زیست‌ شناسی دهم اسفندیار

از دیگر کتاب‌های نمونه سوالات امتحانی زیست‌شناسی دهم می‌توان به کتاب زیست‌شناسی اسفندیار از انتشارت تراوش‌اندیشه اشاره نمود. مباحث کاربردی در این کتاب شامل مواردی همچون درس‌نامه‌های مختصر و کاربردی به همراه ارائه نکات کلیدی امتحانی در قالب فلش کارت، آزمون‌های منحصر به فرد و جامع نیمه اول و دوم سال تحصیلی، پاسخنامه تشریحی سؤالات به همراه جدول بارم‌بندی سؤالات آموزش‌وپرورش می‌شوند.

کتاب سوالات امتحانی گلبرگ زیست ‌شناسی دهم گل واژه

کتاب گلبرگ از انتشارات نشره گل واژه یک کتاب بسیار کاربردی و به صرفه به عنوان نمونه سؤالات امتحانی است. این کتاب بسیار کاربردی برای آزمون‌های نیمه اول و نیمه دوم است. از مباحث این کتاب می‌توان به مواردی همچون یادآوری نکات در قالب فلش کارت، تنوع و دسته‌بندی در سؤالات امتحانی، پاسخنامه تشریحی و آزمون‌های جامع نیمه اول و نیمه دوم به همراه بارم‌بندی‌های دقیق را اشاره نمود.

بهترین کتاب ‌های کار زیست‌شناسی دهم

کتاب‌های کار دارای مباحث متفاوتی بوده که به دانش‌آموز برای درک بهتر درس زیست‌شناسی کمک می‌نماید. در این قسمت از مطلب به بیان برخی از کتاب‌های کار زیست‌شناسی دهم می‌پردازیم:

کتاب کار زیست ‌شناسی دهم گاج

کتاب کار زیست‌شناسی دهم به طراحی دقیق مطالب کتاب درسی پرداخته و تمامی نکات و مسائل را برای درک بهتر دانش‌آموز در قالب سوال تألیف شده است. تمام سؤالات این کتاب بر پایه معلم محوری بوده و به همین دلیل بدون جواب هستند. دانش‌آموز با تهیه این کتاب می‌تواند اطلاعات و مطالعات خود را با جواب دادن به سؤالات به چالش بکشاند.

کتاب کار زیست‌ شناسی دهم مهر و ماه

کتاب کار زیست‌شناسی از انتشارات مهر و ماه در قالب در چند قسمت همچون توضیحات مختصر، طراحی سؤال و پاسخ به سؤالات تألیف شده است. پاسخنامه تشریحی این کتاب در جلد دوم آن آمده که بطور کامل به بیان جواب کامل سؤال پرداخته است.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بیان بهترین کتاب‌های کمک درسی و انواع کتاب‌های کمک درسی پرداختیم. با مطالعه این مطلب می‌توانید متناسب با نیاز خود اقدام به خریداری هر یک نمایید. توجه داشته باشید که با مطالعه انواع کتب کمک درسی زیست شناسی می‌توانید مفاهیم این درس را به خوبی دریافته و درصد خوبی در کنکور از این درس کسب کنید. 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML