موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی الگو

میانگین: 3.3 (4 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۰

معرفی کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی 

موج آزمون همواره برای تمام پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی کتاب‌های متنوعی دارد. این بار نوبت دانش‌آموزان پایه دوازدهم تجربی است. کتابی که قصد معرفی آن را دارم، فیزیک دوازدهم است که مخصوص رشته تجربی منتشر شده است.

 این کتاب توسط نویسندگان توانمندی همچون رضا خالو و امیرعلی میری که احتمالا بارها نامشان را در کتاب‌های موج آزمون شنیده‌اید تالیف شده است. 

هدف از تالیف این کتاب این است که دانش‌آموزان بعد از فراگیری مطالب کتاب درسی و حل تست‌ها متنوع از منابع دیگر یک ارزیابی دقیق روی دانسته‌های خود داشته ‌باشند و شرایط خود را بسنجند. اکثر کتاب‌های موج آزمون برای جمع‌بندی مطالب و برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آزمون‌سرنوشت ساز کنکور است. بد نیست در ادامه مطالب نگاهی به ساختار کتاب داشته باشیم. 

این کتاب منطبق با کتاب درسی چیدمان فصل‌ها را انجام داده و در کل 6 فصل را شامل می‌شود. فصل اول تا چهارم شامل مباحث درسی کتاب است که 48 آزمون دارد البته از این 48 آزمون 8 آزمون آن به صورت جامع است که در انتهای هر فصل به صورت 2 آزمون جامع مطرح شده است. 

تعداد آزمون‌های هر فصل بسته به حجم مطالب و اهمیت آن متفاوت است. در فصل پنجم کتاب، آزمون‌های جامع گنجانده شده‌است، این آزمون‌ها به دو دسته کلی تقسیم شده است. دسته اول، آزمون‌های جامع فیزیک دوازدهم است که در قالب 6 آزمون ترمی و جامع آورده شده است و دسته دوم آزمون‌های جامع مطابق با کنکور سراسری را شامل می‌شود که در قالب 5 آزمون آورده شده است. 

در نهایت فصل ششم به پاسخ‌های تشریحی آزمون‌ها اختصاص یافته است. در ادامه مطالب، بخش درسنامه و تعداد تست‌های کتاب را بررسی می‌کنیم تا اگر این کتاب مناسب شما بود در تهیه آن دچار تردید نباشید.

درسنامه کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی

اگر در فهرست یا ابتدای کتاب به دنبال درسنامه باشید خبری از درسنامه نیست، البته کمی طبیعی است چرا که این کتاب آزمون محور است. البته این کتاب بدون درسنامه هم نیست. 

در ابتدای هر فصل یکQR code  وجود دارد که دانش‌آموزان با اسکن آن می‌توانند درسنامه را در قالب الگوهای یادآوری به صورت فایل دانلود کنند. نویسندگان در الگوهای یادآوری مطالب درسی را به صورت نمودارهای درختی جمع‌بندی کرده و تمام نکات الزامی را بیان کرده‌اند تا به سرعت مطالب درسی را مرور کنید. علاوه بر این الگوهای یادآوری کتاب، در سایت نشر الگو نیز قرار گرفته است.

 در بخش پاسخ‌های تشریحی نیز که بخش زیادی از کتاب را به خود اختصاص داده است، تست‌ها به صورت کامل تشریح شده‌اند و نکات الزامی تست‌ها در قالب بخش‌هایی با عنوان نیم نگاه بیان شده‌اند که حکم درسنامه به صورت کوتاه و مفید را دارد و دانش‌آموز می‌تواند با مطالعه آن‌ها نکات مربوط به تست‌ها را فرابگیرد. 

مشخص است که درسنامه‌هایی در این حجم کم، مناسب دانش‌آموزانی با سطح قوی یا حداقل متوسط رو به بالا است که مطالب درسی خود را به خوبی فراگرفته و با مرور درسنامه‌ها می‌تواند به سراغ آزمون برود و خود را ارزیابی کند.

 اگر شما جزوه آن دسته از عزیزانی هستید که در مطالب درسی دچار مشکل هستید و نیاز به یک درسنامه مفصل دارید تا مطالب درسی را یاد بگیرید این کتاب را به شما توصیه نمی‌کنیم. بهتر است ابتدا با استفاده از منابع آموزشی دیگر مطالب را به خوبی فرا بگیرید و بعد از تسلط به مطالب درسی به سراغ این کتاب بیایید و خود را محک بزنید. 

بررسی تست‌های کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی

همانطور که در مطالب قبلی نیز بیان کردیم این کتاب آزمون محور است و مطمئنا تعداد زیادی تست در سطح‌های مختلف را با خود به همراه دارد. 

  •    در فصل اول 13 آزمون آورده شده که 11 آزمون مبحثی است و هر کدام 10 تست دارد و دو آزمون آخر آزمون جامع فصل اول هستند و هر کدام 15 تست دارند. 
  •    در فصل دوم در کل 11 آزمون وجود دارد که 9 آزمون مبحثی دارای 10 تست هست و 2 آزمون انتهایی مثل فصل اول جامع هستند و 15 تست دارند. 
  •    در فصل سوم کتاب نیز 17 آزمون 10 سوالی و 2 آزمون جامع 15 سوالی دارد.
  •    در فصل آخر مباحث درسی یعنی فصل چهارم هم 3 آزمون مبحثی 10 سوالی و 2 آزمون جامع 15 سوالی دارد. در کل این 4 فصل 40 آزمون مبحثی 10 تستی و 8 آزمون جامع 15 تستی موجود است. 
  •    در فصل پنجم کتاب نیز 4 آزمون جامع ترمی 20 تستی ، دو آزمون جامع از کل فیزیک دوازدهم که هر کدام 25 تست را شامل می‌شود و 5 آزمون جامع مطابق با کنکور سراسری که هر کدام 30 تست را شامل می‌شود آورده شده است.    

 

نگاه کلی به تعداد تست‌ها و سرفصل‌های کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی

شماره فصل

عنوان فصل

تعداد آزمون

تعداد تست

 

1

حرکت بر خط راست

13

140

 

2

دینامیک

11

120

 

3

نوسان و امواج

19

200

 

4

آشنایی با فیزیک اتمی و هسته‌ای

5

60

 

5

آزمون‌های جامع

11

280

 

مجموع تست ها و آزمون‌ها 

59 

800 

 

اگر یک جمع بندی از مطالب گفته شده بالا داشته باشیم می‌توان گفت:

 کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی در مجموع 59 آزمون دارد که شامل آزمون‌های مبحثی، جامع و شبیه‌ساز کنکور است که 800 تست را شامل می‌شود. 

پاسخ‌های تست‌ها کاملا تشریحی و کامل بیان شده و در پاسخ تست‌های مشابه کنکور خود تست کنکور هم آورده شده است. در برخی از تست‌ها نیز بازی با سوال آورده شده که تست را با زاویه دید دیگری بررسی می‌کند. 

در برخی از تست‌ها نیز از تکنیک‌هایی برای حل ساده‌تر تست استفاده شده که تحت عنوان میانبر از آن یاد شده است.  یکی از نکات مثبت در حل تست‌ها این است که تست‌ها سطح بند شده‌اند و سوالات ساده با حرف، سوالات متوسط با حرف B و سوالات دشوار با حرف C مشخص شده‌اند تا دانش‌آموزان معیار خوبی برای سنجش خود داشته باشند و نیاز خود به آموزش بیش‌تر را متوجه شوند. 

در کل می‌توان گفت این کتاب آزمون محور تعداد تست زیادی دارد و اکثر مدل‌های مختلف تست‌ها را شامل می‌شود و سطح سوالات با سطح سوالات کنکور برابری می‌کند تا دانش‌آموزان با مطالعه دقیق این تست‌ها تسلط خوبی بر فیزیک سال دوازدهم پیدا کنند.

ویژگی‌های ظاهری کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی

ویژگی‌های ظاهری کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی از قرار زیر است:

  •    تعداد صفحات کتاب 260 عدد و وزن کتاب 586 گرم است که مناسب است و حمل آن را آسان می‌کند.
  •    جلد روی کتاب بسیار زیبا و جذاب است و لحن کتاب روان است.
  •    سایز و فونت نوشته‌ها مناسب و استاندارد است و از رنگ‌های ملایم و دلنشین در صفحه‌آرایی آن بخصوص در قسمت پاسخ‌های تشریحی استفاده شده است تا دانش‌آموزان برای مطالعه راغب‌تر باشند.
  •    جنس کاغذ سفید و با کیفیت است. 

خرید کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی

شما می‌توانید کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی را به صورت آنلاین از وبسایت تلکتاب خریداری کنید و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید‌. برای موفقیت در کنکور سراسری فقط یک گام فاصله دارید. کافی است هر چه سریعتر کتاب مورد نظرتان را در فروشگاه اینترنتی تلکتاب سفارش دهید و زمان را از دست ندهید. 

قیمت کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی

داوطلبان کنکور رشته تجربی می‌توانند کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی را از وبسایت تلکتاب خریداری کنند. شما عزیزان می‌توانید اکثر کتاب‌های کمک درسی خود را با تخفیف خوبی از وبسایت تلکتاب تهیه کنید. 

جمع‌بندی 

کتاب موج آزمون فیزیک دوازدهم تجربی یک منبع مناسب و کامل برای جمع بندی مطالب درسی دانش‌آموزان سال یازدهم رشته تجربی است. با مطالعه این کتاب کمک درسی می‌توانید در کنار کتاب درسی خود را برای کنکور آماده کنید و با خیالی آسوده در جلسه کنکور حاضر شوید.

نظرات کاربران