شیمی دهم بهمن بازرگان مبتکران جلد دوم

میانگین: 5 (4 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۶۴۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۵۱۲٬۰۰۰

قطع
تعداد صفحات
652
نوع جلد

شیمی دهم بهمن بازرگان مبتکران جلد دوم

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب شیمی دهم جلد دوم مبتکران جلد دوم بهمن بازرگان شامل: پرسش های چهار گزینه ای ویژه کنکور 1403 به بعد

شیمی دهم جلد دوم انتشارات مبتکران

کتاب شیمی دهم جلد دوم انتشارات مبتکران یکی از منابع مهم درسی شیمی برای دانش‌آموزان دهم دبیرستان است. این کتاب ادامه جلد اول است که مفاهیم پیشرفته‌تر شیمی از جمله شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی‌فیزیکی و شیمی نانو به‌صورت کاملاً تخصصی و جامع بررسی کرده است؛ البته، این کتاب برای آمادگی کنکور و آزمون‌های سطح بالاتر مانند المپیاد طراحی شده است و منشأ آن نیز کتاب‌درسی است. همچنین، سعی شده مطالب خارج از کتاب و قدیمی نداشته باشد تا به کتابی کاملاً به‌روز تبدیل شود؛ بنابراین مناسب کسانی است که قصد دارند در درس شیمی دهم پیشرفت کنند و در آزمون سراسری آماده شوند. 
در زیر به بررسی ویژگی‌های این کتاب پرداخته شده است. 

فهرست کتاب
کتاب شیمی دهم جلد اول مبتکران در مقطع دهم دبیرستان، شامل یک‌فصل به نام "کیهان و الفبای هستی" است؛ اما جلد دوم این کتاب که در اینجا برسی شده است، شامل دو فصل از کتاب شیمی دهم به همراه تست‌های مهم و پرکاربرد می‌باشد. تعداد تست هر فصل را به‌صورت دقیق‌تر می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

فصل

تعداد تست

کیهان الفبای زادگاه هستی (جلد اول)

604 تست

ردپای گازها در زندگی (جلد دوم)

638 تست

آب آهنگ زندگی (جلد دوم)

615 تست

 

با مطالعه کتاب شیمی 10 جلد 2 مبتکران، دانش‌آموزان می‌توانند مفاهیم پیشرفته‌تر شیمی را درک کرده و با استفاده از آن‌ها به حل مسائل شیمی پرداخته و در آزمون‌های درسی خود موفقیت چشمگیری کسب کنند. 

بررسی کامل کتاب مبتکران جلد دوم شیمی
کتاب مبتکران جلد دوم شیمی دهم دبیرستان علاوه بر تست‌های کنکوری، به‌عنوان یک کتاب‌درسی شیمی برای دانش‌آموزان دهم دبیرستان تدوین شده است و به گسترش مفاهیم شیمی و آموزش مباحث پایه شیمی می‌پردازد.

در کتاب مبتکران جلد دوم شیمی دهم دبیرستان، تست‌های متنوعی قرار دارد که به‌صورت روان و واضح در قسمت پاسخ‌نامه، پاسخ داده شده است.

همچنین، تست‌ها و سؤالات به چند روش حل شده است شده‌اند که این امر می‌تواند دغدغه‌های کنکوری را حل کرده و با سؤالات تستی آن سطح دانش خود را محک بزنند؛ زیرا باتوجه‌به پاسخ‌نامه مشکلات خود را درک و در درس شیمی پیشرفت می‌کند.

این کتاب بسیار کامل و جامع می‌باشد. با مطالعه این کتاب و جلد اول آن، از هر منبعی بی‌نیاز خواهید شد.


در این قسمت ویژگی‌هایی که کتاب مبتکران را از دیگر کتاب‌های کمک‌درسی شیمی متفاوت کرده است، اشاره شده است:

ساختار منظم
ساختار مرتب و منظمی که این کتاب دارد؛ باعث تفاوت آن با دیگر کتاب کمک‌درسی شده است. یعنی یک جلد از این کتاب، یک‌فصل کامل کتاب شیمی را در بر می‌گیرد که شامل پاسخنامه، درسنامه کامل و جامع و سؤالات تستی است. جامع بودن یکی از ویژگی‌های مهم کتاب‌های درسی است که مبتکران آن را به‌خوبی رعایت می‌کند. 

آموزش روان و ساده
اگر یک مطلب از درسنامه کتاب شیمی مبتکران را بخوانید، متوجه می‌شوید که کتاب بسیار اصولی محور و با لحنی صمیمی جلو رفته است! در واقع، از کلمات بسیار سنگین یا غیرقابل‌فهم به‌هیچ‌عنوان استفاده نمی‌کند و سعی دارد مطلب را به آسان‌ترین شکل ممکن برای دانش‌آموز توضیح دهد. 

تست‌های تألیفی
کتاب‌های مبتکران جزو کتاب‌هایی است که هر ساله تست‌های خود را به‌روز کرده و مطابق با تست‌های کنکور جلو می‌رود. همچنین، سعی می‌کند تست‌های قدیمی و کم‌کاربرد را حذف و به‌جای آن از تست‌های جدید با سطح کنکور استفاده کند. تست‌های تألیفی کتاب مبتکران باعث می‌شود آمادگی داوطلب در آزمون‌های آزمایشی بیشتر شود و دانش‌آموزان با تیپ‌های بیشتری از سؤال و تست آشنا شوند. 

طبقه‌بندی تست
رویکرد کتاب مبتکران در خصوص چیدمان تست‌ها بسیار خاص و کاربردی است. تست‌های مبتکران از آسان به دشوار چیده شده‌اند تا دانش‌آموز بتواند به‌خوبی خود را محک بزند. 
همچنین، با این ویژگی می‌تواند به‌راحتی مباحث را برای خود شخصی‌سازی کنید و اگر در درس شیمی قوی هستید، مستقیماً به سراغ سؤالات دشوارتر بروید و بالعکس. 

پاسخنامه تشریحی
پاسخنامه کتاب شیمی مبتکران جلد دوم، طوری طراحی شده است که درسنامه اصلی را نیز پوشش می‌دهد. در واقع، با خواندن پاسخنامه یک سؤال، با توضیحات کلی هر گزینه و روش‌های مطلوب و تستی آن روبه‌رو می‌شوید. همچنین، پاسخنامه بسیار روان و قابل‌فهم نوشته شده است تا اگر اشکالی در سؤال داشته‌اید یا متوجه آن نشده‌اید، به طور کامل برطرف شود. 

بهترین روش مطالعه کتاب‌های مبتکران
برای بازدهی بیشتر، توصیه می‌کنیم به نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود توجه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از مطالعه کتاب‌های مبتکران بگیرید.
خواندن فصل به‌صورت جامع
 برای مطالعه کتاب کمک‌درسی کنکور، باید هر فصل را به‌صورت جامع و کامل مطالعه کنید و سعی کنید تمامی جزئیات را درک کنید. ابتدا از روی کتاب اصلی آموزش پرورش اطلاعات اولیه را به دست آورید و سپس به سراغ کتاب کمک‌درسی بروید تا اطلاعات کامل شده در ذهن شما ماندگار و منسجم شوند. سعی کنید هر فصل را کامل کنید تا مطلبی جا نماند و بتوانید به‌راحتی به سراغ تست‌های فصل بروید.

 

تصویر
شیمی 10 مبتکران تلکتاب


ایجاد یادداشت
در طول مطالعه کتاب کمک‌درسی کنکور، یادداشت‌برداری از نکات و اصطلاحات مهم و دشوار کمک می‌کند تا این نکات بهتر در ذهن شما ثبت شود. این موضوع را فراموش نکنید و سعی کنید هر مطلبی که می‌خوانید سریعاً خلاصه آن را برای خود بنویسید.
حل تمرین و مثال
 بعد از خواندن هر فصل، حل تمرینات و مثال‌های موجود در کتاب کمک‌درسی کنکور می‌تواند به شما کمک کند تا درک شما از مطالب بهبود یابد. همچنین، تمرین‌های آموزشی یا تست‌های آموزشی برای تثبیت مطلب به شما بسیار کمک می‌کنند. 

مرور
 برای حفظ مطالب یاد گرفته شده، باید مرور کنید. بهتر است هر فصل را پس از گذشت چند روز مرور کنید تا برای همیشه در خاطرتان ماندگار شود. برای این کار می‌توانید از تست یا تمرین‌های ارائه شده استفاده کنید و متوجه شوید چقدر در فصل موردنظر تسلط دارید.

جمع‌بندی

در کل، کتاب مبتکران جلد دوم شیمی دهم دبیرستان به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مفاهیم پایه و مهم شیمی را به‌درستی فراگیرند و با استفاده از آن‌ها بتوانند به‌خوبی به حل مسائل شیمیایی بپردازند. 
همان‌طور که بررسی شد، کتاب شیمی دهم جلد دوم مبتکران، بیشتر مباحث شیمی دهم را پوشش می‌دهد و در ادامه جلد اول آن طراحی شده است. اگر دنبال کتابی جامع هستید که در کنار آمادگی در کلاس و پیشرفت در نمره‌هایتان بتوانید به سطح کنکور نیز برسید، این کتاب را از دست ندهید.

کتاب شیمی دهم مبتکران تحت دو عنوان به صورت تک جلدی و دو جلدی به چاپ رسیده است که فرق این دو عنوان در تعداد تست ها و سوالات المپیاد میباشد.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML