ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور رشته ریاضی مهروماه

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۹۵٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۹۶٬۰۰۰

ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور رشته ریاضی مهروماه

از منابع جامع کنکور تک جلدی مفید و ارزشمند می‌توان ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور رشته ریاضی مهروماه را نام برد. محتوای کتاب به‌صورت جمع و جور بیان شده و از درس‌نامه مختصر و مفید، تست‌های کافی و پاسخ‌های تشریحی تشکیل شده است. این کتاب برای مقاطع تحصیلی یازدهم و دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک طراحی شده و به تمام مطالب کتاب درسی آنها می‌پردازد. 

همچنین دارای 18 فصل بوده که تمام مطالب کتاب درسی را به خوبی پوشش می‌دهد. هر فصل دارای درس‌نامه یکپارچه است که در انتهای آن تست‌های طبقه‌بندی شده قرار گرفته‌اند. لحن کتاب رسمی و در عین حال ساده است و با بیانی روان و شیوا نکات را به خوانندگان منتقل می‌کند. کتاب حدود 2030 تست دارد که همراه با پاسخ تشریحی و راه‌حل‌های کاربردی ارائه شده‌اند.

ویژگی‌ها و مشخصات ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور رشته ریاضی مهروماه

محتوای کتاب در چارچوب مطالب کتاب درسی تنظیم شده‌اند و تمام مباحث را به خوبی پوشش می‌دهند. درس‌نامه حالت مفهومی دارد و تمام پاراگراف‌ها و مباحث کتاب درسی را مو به مو توضیح می‌دهد. برای آموزش مفاهیم درسی از روش‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه استفاده شده است. کتاب دارای تست‌های تألیفی، کنکوری و ترکیبی بوده که از تنوع قابل توجهی بهره‌مند هستند. 

سؤالات کنکور سال‌های گذشته مانند سال 1399 در آخر کتاب گنجانده شده‌اند. پاسخ‌نامه تشریحی به ارائه راه‌حل‌های کاربردی و مفید پرداخته است تا دانش‌آموز گیج نشود و بتواند به خوبی مطالب را یاد بگیرد. در واقع مؤلفان اعتقاد دارند که از روش فرمول نباید برای حل تست‌ها استفاده کرد و تمام گزینه‌های سؤالات اعم از درست و غلط کامل توضیح داده شده‌اند.درشکل زیر سرفصل های این کتاب را میبینید:

ریاضی پایه و حسابان مهروماه

بخش درس‌نامه ریاضیات پایه و حسابان انتشارات مهروماه

درس‌نامه کتاب ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور رشته ریاضی مهروماه به‌صورت فصل به فصل تنظیم شده و یکپارچه هستند. در ابتدای درس‌نامه مقدمه قرار گرفته که توضیحات محتوا و کاربرد آنها در دیگر فصل‌ها را بیان می‌کند. از مزیت‌های درس‌نامه می‌توان به مختصر بودن آنها اشاره کرد که از پرداختن به حواشی و مباحث اضافی خودداری کرده و در همان ابتدا به سراغ اصل مطالب می‌رود. ساختار درس‌نامه به‌صورت نکته‌وار و تستی بوده و از ذکر توضیحات مفصل و طولانی خودداری شده است. پس از آوردن هر مطلب به ارائه تست و مثال‌های تشریحی پرداخته شده که تسلط دانش‌آموزان را بر مطالب افزایش می‌دهد و با سوالات آن قسمت آشنا می‌شوند. قبل از آن که تست‌های چهار گزینه‌ای شروع شوند به ارائه مثال‌های تشریحی پرداخته شده که از ویژگی‌های مثبت کتاب به شمار می‌رود. 

درسنامه ریاضی پایه و حسابان مهروماه

تعداد تست‌های درس‌نامه با توجه به حجم کتاب کم است و از تنوع کافی برخوردار نیستند. تمرکز اصلی درس‌نامه پوشش دادن کامل مطالب کتاب درسی و نکات مهم است و برای استفاده بیشتر از تست‌ها باید به قسمت دوم کتاب مراجعه کنید. فصل‌های دوازدهم که فصل‌های پایانی درس‌نامه را تشکیل می‌دهند توضیحات مفصل‌تری دارند و حالت خودآموز به خود گرفته‌اند. 

برای مثال مبحث مشتق بسیار جامع است و حجم بالایی دارد. عبارت «یک گام فراتر» سطح بالایی دارد و خارج از چارچوب کتاب درسی طراحی شده است. این بخش برای دانش‌آموزان قوی بسیار مفید بوده و مطالعه آن توصیه می‌شود. در برخی موارد مباحث ریاضی مانند توابع مثلثاتی و معادلات مثلثاتی از حالت یکپارچه خارج شده و در فصل‌های جداگانه توضیح داده شده‌اند. 

بخش تست ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور مهروماه

پس از مطالعه کامل و دقیق درس‌نامه وارد بخش دوم کتاب ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور رشته ریاضی مهروماه یعنی تست‌ها می شوید. تعداد تست‌ها به 2030 عدد می‌رسد و همین امر کتاب را به یک منبع قابل اتکا برای تست‌زنی تبدیل کرده است. فصل‌های مهم دارای تست‌های بیشتری هستند. تعداد تست‌ها برای دانش‌آموزان با هر سطحی مناسب است. تست‌ها دارای تنوع هستند و شامل تست‌های تألیفی منطبق با کتاب درسی، تست‌های کنکور سال‌های اخیر و تست‌های آزمون‌های قلم چی می‌باشند. 

همچنین تنوع تست‌ها بسیار بالا بوده و همین امر کمبود آنها را در بخش درس‌نامه جبران کرده است. از بین تمرین‌های کتاب درسی نیز تست‌های خلاقانه‌ای طراحی شده‌اند و در پایان کلیه تست‌ها عبارت «برای 100٪» به چشم می‌خورد که سطح آنها از دیگر تست‌ها فراتر بوده و ویژه دانش‌آموزان قوی هستند. این تست‌ها دارای پاسنامه تشریحی نیستند. آزمون‌های جامع نیز در پایان هر فصل برای جمع‌بندی قرار گرفته‌اند که اغلب دارای 10 سؤال هستند. آزمون‌های جامع علاوه بر پاسخ‌نامه تشریحی از پاسخ‌نامه کلیدی در کتاب برخوردار نیستند و برای دریافت پاسخ‌های تشریحی می‌توانید کد QR قرار گرفته در این بخش را اسکن کنید. تعداد تست‌ها و سؤالات کتاب ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور رشته ریاضی مهروماه عبارت‌اند از:

فصل

عنوان

تعداد تست

آزمون

1

عبارت‌های جبری ( اتحادها)

59

10

2

توان‌های گویا( ریشه و رادیکال)

47

10

3

نامعادله ها و تعیین علامت

35

10

4

الگو و دنباله

93

10

5

هندسه تحلیلی( خط)

43

10

6

معادلات گویا و گنگ

41

10

7

قدرمطلق و ویژگی‌های آن

55

10

8

جزء صحیح

39

10

9

مثلثات (دهم و یازدهم)

114

15

10

تابع (دهم و یازدهم)

107

15

11

معادله و تابع درجه دوم

61

10

12

توابع نمایی و لگاریتمی

98

10

13

حد و پیوستگی

120

20

14

تابع (دوازدهم)

155

15

15

مثلثات (دوازدهم)

123

10

16

حدهای نامتناهی و حد در بی‌نهایت

163

10

17

مشتق

176

10

18

کاربرد مشتق

262

10

سؤالات کنکور سراسری 1399

17

سؤالات کنکور خارج از کشور 1399

17

مجموع

2030

بخش پاسخ‌نامه ریاضیات پایه و حسابان رشته ریاضی مهروماه

پاسخ‌های تشریحی تست‌ها به‌صورت کاملاً ساده نوشته شده و همه دانش‌آموزان متوجه مفاهیم آن خواهند شد. در صورت لزوم علت رد شدن گزینه‌های دیگر توضیح داده شده و تنها به توضیح پاسخ گزینه صحیح بسنده نشده است. به این ترتیب دانش‌آموزان متوجه اشتباهات خود می‌شوند و در پاسخ‌دهی به تست‌ها پیشرفت خواهند کرد. بسیاری از تست‌ها دارای راه‌حل دوم هستند. 

به‌طوری‌که راه‌حل‌ها بسیار سریع و کوتاه هستند و از پرداختن به راه‌حل‌های طولانی و وقت‌گیر خودداری شده است. در طول پاسخ‌نامه نکات و یادآوری‌های لازم به چشم می‌خورد که در قالب کادر و جدول بیان شده‌اند. پاسخ‌نامه کامل بوده و چیزی از قلم نیفتاده است. این بخش دارای نکات آموزشی کاملی بوده که در نهایت مهارت تست‌زنی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML