نردبام عربی جامع انسانی خیلی سبز

میانگین: 5 (1 رای دادن)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۶۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۶۸٬۰۰۰

قطع
نوع جلد
نویسنده/نویسندگان
ناشر
نوع چاپ
تاریخ چاپ
1402
نوبت چاپ
یک
دسته بندی موضوعی
مناسب برای
تعداد جلد
یک
نگارش کتاب
اول
شابک
9786222305819

نردبام عربی جامع انسانی خیلی سبز

کتاب نردبام عربی جامع انسانی خیلی سبز منبعی کامل و حرفه‌ای برای یادگیری زبان عربی  است. با این کتاب می‌توانید نمرات تشریحی بالا و درصدهای خوب را در آزمون‌های آزمایشی تجربه کنید؛ چرا که کتاب شامل مطالب سه کتاب عربی دهم، یازدهم و دوازدهم است و بسیار کامل تالیف شده است.
این سری از کتاب‌های خیلی سبز، دارای لحنی رسمی‌تر نسبت به دیگر سری‌های خیلی سبز است. در هر صورت، کتاب جامع است و تمامی نکات کنکوری را پوشش می‌دهد. چیدمان فصل های کتاب در هر پایه مطابق با کتاب درسی جدید صورت گرفته است تا دانش آموزان بتوانند به راحتی مبحث مورد نظر را پیدا کنند. 
انتشارات خیلی سبز همیشه جزو به‌روزترین منابع درسی دانش آموزان بوده است که مطالبی مفید و کنکوری را در قالب بیانی شیرین به دانش آموزان آموزش می‌دهد. همچنین، دارای کتابی کامل و منحصربه‌فرد است. در این نوشته به تحلیل و بررسی کامل کتاب عربی نردبام جامع خیلی سبز پرداخته می‌شود.

بررسی ساختار کتاب

در این قسمت به ساختار کلی کتاب و جنبه‌های گوناگون آن اشاره می‌شود.

آموزش (درسنامه)

این کتاب به‌دلیل جامع بودن؛ دارای درسنامه‌ای ترکیبی از سه پایه دبیرستان است تا دانش آموزان کنکوری بتوانند همه مطالب را یکجا داشته باشند و نکات را جمع‌بندی کنند. 
در این کتاب شروع هر درس با درسنامه است. به طور کلی در درسنامه ها توضیحات قواعد، کادرهای  تستی و نکات ترجمه دیده می شود. بنابراین کتاب، کامل است و برای تکمیل آن، مثال‌های آموزشی نیز میان آموزش درسنامه محور جای داده شده است.

زبان و لحن نوشتاری قابل فهم و بسیار ساده است تا دانش آموزان با هر پایه درسی بتوانند آن را متوجه شوند. در این کتاب تمام مطالب از پایه آموزش داده شده است؛ بنابراین مناسب دانش آموزان ضعیف نیز است. همین ویژگی باعث می‌شود دانش آموز مطالب را از صفر تا صد متوجه شود و به مشکلی برنخورد؛ چرا که مباحث از ابتدا تا انتها به صورت نکته‌ای بیان شده‌اند.

 

درسنامه عربی انسانی نردبام خیلی سبز


سعی شده است تا از مطالب اضافی و بی‌مورد در درسنامه جلوگیری شود؛ با این حال، برخی نکات خارج کتاب نیز در مجموعه نردبام خیلی سبز به‌چشم میخورد که غیر مستقیم مرتبط با مطلب اصلی کتاب است. این مطالب باعث می‌شود درس اصلی را بهتر متوجه شوید و نمرات بهتری کسب کنید. بنابراین نگران نباشید؛ تمام تمرین‌ها و درسنامه کتاب جامع عربی نردبام استاندارد بوده  و قابل اطمینان 

در درسنامه مربوط به این درس نیز در کتاب عربی جامع پیشرفته نردبام خیلی سبز به آن پرداخته شده است. اما کادری با عنوان مخصوص رشته انسانی دیده نمی شود. بهتر بود اگر به این صورت در درسنامه ها برای مطالب تیتر گذاری می شد. 

تست (تمرین)
در این کتاب، در قسمت شروع سوالات تستی، واژگان نیز در ابتدای پرسش‌ها به چشم میخورد.
این قسمت دارای سطح متوسط و مناسب است. تعداد سوالات واژگان زیاد نیست و در حدی طراحی شده است که تسلط شما را در واژگان به تثبیت برساند؛ چرا که برای این قسمت همین قدر حساسیت کافی است.

سؤالات بخش بعدی از کتاب در مورد تست‌های سخت‌تر و مورد اهمیت‌تر است. این تست‌ها اکثرا ترجمه هستند. تعداد تست‌های ترجمه در این بخش مناسب هستند و برای تسلط و یادگیری کامل شما در این بخش کفایت می‎کنند. همچنین، در این کتاب تست‌های ترکیبی خوبی مطرح شده است که شما را برای کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی آماده می‌کند.

سطح سوالات و نمونه‌ مثال‌های کتاب عربی جامع نردبام، مطابق با آخرین آزمون‌های آزمایشی و آخرین امتحان‌های نهایی است.

بعد از سوالات ترجمه و واژگان، سوالات مفهومی دیده می‌شوند. این مدل سوال‌ها نمونه‌های خوبی برای یادگیری عمیق و درک درست از قواعد عربی هستند؛ چرا که درک مطلب و میزان تسلط شما را به‌طور دقیق محک می‌زنند.

شروع سوالات مفهومی از آسان به سخت است تا دانش آموز با مواجه اولیت تست‌ها خسته نشود و انگیزه خود را از دست ندهد. همچنین، بسیاری از سوالات مهم کنکور و امتحان‌های نهایی در این کتاب جای گرفته‌اند تا دانش آموز با تمام تیپ‌های سوال سال‌های قبل به‌طور کامل آشنا شود.

تعداد تست ها و سوالات
در این قسمت تعداد سوالات و تست‎‌های هر درس در پایه مربوطه را بررسی می‌کنیم که می‌توانید این آمار را طور دقیق در جدول زیر مشاهده کنید.

کتاب

درس

تعداد تست

عربی دهم

1

84

2

75

3و4

179

5

90

6

121

7

105

8

100

عربی یازدهم

1

104

2

95

3

88

4

115

5

112

6

119

7

121

عربی دوازدهم

1

114

2

120

3

134

4

136

مجموع

2012

نقطه قوت کتاب عربی جامع رشته انسانی نردبام خیلی سبز

کتاب عربی نردبام دارای مزیت‌های زیادی است؛ اما به طور کلی نقطه قوت این کتاب پاسخ نامه تشریحی آن است.  پاسخ ها بسیار واضح تالیف و نوشته شده‌اند و به راحتی دانش آموز متوجه مشکل و اشکال خود می‌شود. همچنین، تمام گزینه‌ها با ذکر دلیل به طور کامل توضیح داده شده‌اند. همچنین، تمام پرسش‎‌ها و درک مطلب‌های کتاب اصلی در قالب تست و انواع مثال پوشش داده شده‌اند تا تمام نکات کنکوری در کتاب وجود داشته باشند.

از دیگر مزیت‌های کتاب، استراتژی‌های مطالعاتی است. کتاب نردبام خیلی سبز تکنیک‌ها و روش‌های راهبردی و کاربردی مطالعاتی و تست زدن را به شما در مطمئن‌ترین روش آموزش خواهد داد. توصیه میکنیم حتما تمام پاسخ ها را به دقت مطالعه کرده و اشتباهات خود را یادداشت کنید و با پاسخ نامه مقایسه کنید.

ویژگی های اصلی کتاب 

  • درسنامه های خلاصه و کاربردی
  • استراتژی‌های مطالعاتی
  • پوشش نکات مهم کتاب اصلی
  • بیان نکته های مهم ترجمه
  • سوالات تستی متنوع
  • پاسخ های تشریح کامل
  • واژه نامه همراه با مترادف ها، متضاد و جمع مکسر
  • ایده‎های جدید در طراحی تست

ظاهر کتاب

کتاب پیش‌رو، چاپ جدید است و مناسب دانش آموزان مستعد و تلاشگری که برای کنکور سال جدید آماده می‎‌شوند طراحی شده است. کتاب عربی جامع پیشرفته نردبام خیلی سبز کیفیت چاپ و کاغذ مناسب است و مشکلی ندارد.
کتاب  صفحه آرایی  ساده‌ای دارد و از دو رنگ در نوشتار متن استفاده شده است. طراحی و گرافیک جلد کتاب عربی جامع پیشرفته نردبام خیلی سبز ساده اما زیبا است.

کتاب دارای ساختاری منظم و مرتب است. همین ویژگی باعث شده است تا دانش آموزان در پیدا کردن مبحث یا تست‌ها دچار سردرگمی نشوند و به خوبی آنها را پیدا کنند. کتاب جامع نردبام خیلی سبز منبعی عالی برای یادگیری و افزایش سطح دانش شما است.
فراموش نکنید که استمرار و تلاش دو رمز جدانشدنی موفقیت هستند. ممکن است بارها در روند یادگیری به مشکل برخورد کنید و ناامید شوید؛ تنها باید ادامه دهید و تلاش کنید. از خواندن مجدد درسنامه و تست‌ها خسته نشوید و بارها آنها را مرور کنید تا مطالب در ذهنتان تثبیت شوند.

جمع بندی

کتاب عربی جامع پیشرفته نردبام خیلی سبز کتابی جامع و  مفید برای هر سطح درسی است. 
دانش آموزان می‌توانند با استفاده از این کتاب ضعف‌های خود را برطرف کرده و به درصدها و نمرات قابل توجهی برسند. همچنین، کتاب جامع عربی نردبام چاپ جدید دارای تغییراتی مطابق با آخرین کنکور و امتحان‌های نهایی است؛ بنابراین برای آمادگی در آزمون‌های سراسری بسیار مناسب است.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML