ایجاد شده توسط superadmin در تاریخ
خرید کتاب های کنکور

 کلید قبولی در کنکور با این 3 کتاب

 

کتاب‌های کمک درسی همواره یار بسیاری از دانش آموزان در دوران تحصیل مخصوصا زمان کنکور هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و می‌توانند باعث موفقیت در آزمون شوند. اما کدام کتاب‌ها بهترین هستند و بهتر است برای قبولی از آن‌ها استفاده کنیم. در ادامه این مطلب بهترین کتاب‌ها را که در واقع کلید قبولی در کنکور با این 3 کتاب هست را بررسی کرده و اطلاعات لازم درباره آن‌ها را بیان می‌کنیم.

آشنایی با بهترین کتاب های کنکور خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز یکی از شناخته‌شده‌ترین ناشران کتاب‌های کمک‌درسی در ایران است که به واسطه ارائه محتواهای آموزشی باکیفیت و به‌ روز، در بین دانش‌آموزان کنکوری از محبوبیت بالایی برخوردار است. با توجه به تنوع عناوین کتاب‌های این انتشارات، انتخاب بهترین کتاب‌ها برای هر دانش‌آموز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در ادامه بهترین کتاب‌های کنکور این انتشارات را بررسی می‌کنیم.

  1. کتاب های هفت خان خیلی سبز

کتاب‌های موضوعی هفت خان، یک گنجینه گسترده از دروس ادبیات بوده که برای آمادگی بهتر در آزمون‌های کنکور طراحی شده است. این مجموعه شامل مباحث گوناگونی از جمله تاریخ ادبیات، لغت و املا، قرابت معنایی و آرایه‌های ادبی است. با توجه به ساختار و مضامین مطالعاتی این کتاب، می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر برای تقویت مهارت‌های آزمونی در حوزه ادبیات مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مزایای این مجموعه، پوشش وسیعی که از تست‌ها و سوالات کنکورهای گذشته دارد است. این امر به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با الگوهای سوالات گذشته آشنا شده و بهترین استراتژی برای پاسخگویی به آنها را بیاموزند. با توجه به ارزش آموزشی این کتاب‌ها، مناسب است که در زمان‌های مختلف روز، مانند در حین سفر با تاکسی یا حتی در محیط‌های آموزشی مثل مدرسه و دانشگاه مورد استفاده قرار گیرند. حجم کتاب‌ها مناسب و قابل حمل بوده و این امر از جابجایی آسان آنها بدون مشکل اطمینان می‌دهد.

2. کتاب‌های فصل آزمون 

این مجموعه‌ مخصوص دوره جمع‌بندی هستند، اما نه برای کسانی که مطالعه‌ کامل را به پایان نرسانده‌اند، بلکه برای افرادی که به دنبال آزمون‌ها در آخرین روزهای آماده‌سازی هستند، مناسب در نظر گرفته می‌شود. همانطور که ذکر شد، مجموعه کتاب های فصل ازمون شامل تعداد زیادی آزمون است که به تفکیک موضوع، فصل و سال تحصیلی مطالب را پوشش می‌دهند.

آزمون‌ها برخی از فصول به آزمون‌های با موضوعات جزئی‌تر تقسیم شده‌اند و در پایان، یک آزمون استاندارد پایان فصل نیز وجود دارد. همچنین، برای دانش‌آموزان قوی‌تر، آزمونی با سختی بیشتر با نام "به سوی 100" نیز در نظر گرفته شده است. تعداد سوالات در هر آزمون معمولا 10 یا 15 است. آزمون‌های پایانی و جامع که با سرفصل کنکور هماهنگ شده‌اند، دارای تعداد سوال مشابه با کنکور هستند. کتاب‌های "فصل آزمون زیست"، "فصل آزمون شیمی خیلی سبز"، "فصل آزمون فیزیک" و "فصل آزمون ریاضی تجربی" از پرفروش‌ترین کتاب‌های این مجموعه هستند.

3. کتاب‌های چند کنکور

انتشارات "خیلی سبز" با معرفی سری جدید "کتاب‌های چند کنکور"، وارد عرصه آموزشی شده است. این سری کتاب‌ها، بر اساس تغییرات در نظام آموزشی، به چاپ رسیده و شامل مجموعه‌ای از آزمون‌های متنوع برای کنکورهای ریاضی، تجربی و انسانی در داخل و خارج از کشور است، که به طور کلی 12 کنکور را شامل می‌شود.

جلد اول این مجموعه شامل 12 آزمون کنکور و 12 پاسخنامه است، در حالی که جلد دوم پاسخنامه‌های تشریحی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، مجموعه "چند کنکور عمومی"، که شامل 37 آزمون عمومی از تمام رشته‌ها در 6 سال اخیر است، به چاپ رسیده است و برای استفاده‌ دانش‌آموزان همه رشته‌ها مناسب است.

تغییرات در تست‌های کنکورهای سراسری، از سال ۱۳۹۷ بر اساس کتاب‌های درسی نظام جدید صورت گرفته است. بنابراین، تست‌های موجود در این کتاب‌ها متناسب با این تغییرات بوده و در صورت لزوم، تست‌های تالیفی یا از سایر منابع جایگزین شده‌اند. این تغییرات در پاسخنامه‌ها به همراه شماره سوال مشخص شده‌اند، تا دانش‌آموزان بتوانند با آنها آشنا شوند.

بررسی بهترین کتاب‌های کنکور انتشارات گاج

گروه آموزشی جوکار یا همان انتشارات گاج، از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در زمینه کتب کمک آموزشی آغاز کرد. این انتشارات، مجموعه‌ای گسترده از کتب آموزشی را از مقاطع تحصیلی ابتدایی تا کنکور تولید می‌کند. همچنین، گاج چندین کتاب آموزشی با موضوعات دانشگاهی نیز منتشر کرده است که داوطلبان برای تحصیلات تکمیلی خود می‌توانند از آنها بهره ببرند. برای اطلاع از کتاب های دانشگاهی با انتشاراتی های مختلف می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  1. میکرو طبقه بندی گاج

کتاب‌های میکرو طبقه‌بندی گاج، به عنوان مهم‌ترین و معروف‌ترین منابع آموزشی در این حوزه شناخته می‌شوند. این کتاب‌ها شامل تست‌های زیادی برای آمادگی در کنکورهای سراسری، تست‌های تالیفی و حتی آزمون‌های آزمایشی گاج هستند که به صورت میکروطبقه‌بندی شده‌اند.

به عبارت دیگر، در هر موضوع مثل مشتق، تست‌ها به زیرموضوعات متعددی مانند تعریف مشتق، فرمول‌های مشتق، خط مماس و غیره تقسیم شده‌اند. این تقسیم‌بندی اساسا با طرح درس معلمان هماهنگ است، به طوری که دانش‌آموزان می‌توانند پس از تدریس هر زیرموضوع، تست‌های مرتبط با آن را پیدا و حل کنند.

پاسخ‌های تشریحی کاملی ارائه شده است. این کتاب‌ها همچنین دارای درس‌نامه‌هایی هستند که به طور نسبی خلاصه‌اند و برای آموزش ابتدایی مطالب مناسب نیستند. در واقع، بیشتر حجم این درس‌نامه‌ها متشکل از نکات تستی و کاربردهای آنها در حل تست‌ها است.

2. کتاب‌های آی‌کیو و آی‌کیو پلاس (آی‌کیو+)

این کتاب‌ها از سری گاج، به عنوان پاسخی به انتقاداتی که به کتاب‌های میکروطبقه‌بندی مطرح شده بود، معرفی شده‌اند. این کتاب‌ها به دلیل عدم حضور سوالات خلاقانه و بی‌روح بودن در کتاب‌های میکرو، برای دانش‌آموزان قوی‌تر به منظور حل سوالاتی با سطح بالاتر از کنکور طراحی شده‌اند.

تعداد تست‌ها در این کتاب‌ها کمتر از کتاب‌های میکرو است، اما نباید آنها را به عنوان منبع اصلی برای تست‌زنی استفاده کرد. بهتر است این کتاب‌ها به عنوان یک منبع دوم در کنار کتاب‌های میکرو یا منابع دیگر مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، این کتاب‌ها می‌توانند به عنوان یک کتاب کمکی برای فرصت‌های مرور و جمع‌بندی مانند دی‌ماه و ایام بعد از عید تا کنکور مورد استفاده قرار گیرند.

سری جدید کتاب‌های آی‌کیو پلاس نیز با تغییراتی در برند و ظاهر شادتر نسبت به سری آی‌کیو منتشر شده است. این سری کتاب‌ها هنوز برای همه دروس عرضه نشده است، اما برخی از محصولات مانند بانک تست زیست‌شناسی جامع، بانک تست شیمی و بانک تست ریاضی تجربی از پرفروش‌ترین‌های این سری هستند.

3. دور دنیا در 4 ساعت گاج

کتاب‌های دور دنیا در 4 ساعت از سری گاج، شامل شش سال سوالات کنکور سراسری داخل و خارج از کشور به همراه پاسخ‌های تشریحی کامل هستند. تجربه نشان داده است که برخی از سوالات کنکور هر سال، از نظر مدل و نوع، با سوالات سال‌های گذشته مشابه یا کاملا یکسان هستند.

همچنین، این کتاب‌ها شامل سوالات عمومی (مشترک) شش سال در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان، هنر و کنکورهای خارج از کشور هستند که با ۳۷ آزمون، منبع بسیار مناسبی برای تست‌زنی در ماه‌های پایانی به کنکور است.

با تغییر نظام آموزشی و عدم برگزاری کنکور مطابق با کتاب‌های درسی جدید، نیاز دانش‌آموزان به کنکورهای آزمایشی با کنکورهای سراسری سال‌های گذشته برطرف نشده بود. انتشارات گاج با اعمال تغییرات حداقلی، کتاب‌های "دور دنیا در 4 ساعت" را تا حد امکان هماهنگ با کتاب‌های درسی نظام جدید کرده است.

بنابراین، نسخه جدید این کتاب‌ها نیز شامل شش سال سوالات کنکور سراسری داخل و خارج از کشور (مجموعا ۱۲ کنکور) است که برخی از سوالات آن تغییر یافته‌اند و دور دنیا ریاضی، دور دنیا تجربی و دور دنیا انسانی را فراهم آورده است. 

بهترین کتاب‌های کنکور مدرسان شریف

انتشارات مدرسان شریف به احتمال زیاد مشهورترین ناشر فعال در حوزه چاپ کتاب‌های ارشد و دکتری است و هر دانشجویی بدون شک آن را می‌شناسد و از کیفیت کار و طرفداران زیاد این انتشارات آگاه است. 

خرید کتاب‌های مدرسان شریف، یکی از اقداماتی است که داوطلبان کنکور ارشد و دکتری به طور مطلوب در فهرست کارهای مهم و فوری خود قرار می‌دهند، زیرا لیست کتاب‌های مدرسان شریف یکی از کاملترین و جامع‌ترین لیست‌های موجود در بازار چاپ و نشر است.

  1. کتاب های تک درس مدرسان شریف

در کتاب‌های این سبک، برای هر درس یک کتاب شامل آموزش گام به گام مطالب به زبانی ساده همراه با آوردن مثال‌ها و تست‌ها در ضمن آموزش، ارائه شده است. در کتاب‌های مؤسسه مدرسان شریف از آوردن مطالب غیر ضروری پرهیز شده و خلاصه آنچه مورد نیاز داوطلب است ارائه شده است و هر جایی که در پاسخگویی تست‌ها روش‌های تستی وجود داشته به آنها اشاره شده است.

پس از آموزش مطالب هر فصل، تمام تست‌های آزمون‌های ارشد ۱۵ سال اخیر مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی به صورت طبقه بندی شده گنجانده شده است تا دانشجو پس از آموزش مطالب، تمام تست‌های سال‌های قبل مربوط به آن فصل را مرور کند.

در نهایت، در پایان هر فصل بعد از تست های طبقه بندی شده، تعدادی تست تکمیلی جهت تمرین هر چه بیشتر به همراه پاسخ‌های کلیدی قرار داده شده تا اگر دانشجو نیاز به تمرین بیشتر پیدا کرد، بتواند به این بخش مراجعه کند. در پایان تمام کتاب‌ها، سوال و پاسخ تشریحی آخرین آزمون کارشناسی ارشد نیز آورده شده است.

البته در نسل جدید کتابهای مدرسان شریف (میکروطبقه بندی شده)، کلیه تست های سالهای گذشته هر فصل بعد از پایان درسنامه همان فصل آورده نشده، بلکه در بین مطالب درسنامه با توجه به ارتباط معنایی و مفهومی هر تست بعد از درسنامه خاص خود آورده شده است.

2. کتاب‌های تست مدرسان شریف

انتشارات مدرسان شریف برای هر رشته کتاب‌های دیگری که فقط شامل سؤالات و پاسخ‌های تشریحی آزمون‌های کارشناسی ارشد ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر است را به جامعه علمی کشور عرضه کرده است. 

کتاب‌های کارشناسی ارشد و دیگر مقاطع تحصیلی مؤسسه مدرسان شریف با توجه به ساختار کاملا حرفه‌ای و علمی آنها و توجه به نیاز دانشجویان، داوطلبان را از مراجعه به کتاب‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. مطمئنا تعداد تست‌های فراوان، آموزش ساده و روان مطالب، به روز بودن کتاب‌ها و آوردن جدیدترین تست‌های آزمون کارشناسی ارشد سال‌های اخیر، از مشخصه‌های کتاب‌های مدرسان شریف است.

نکات مهم برای قبولی در کنکور

کنکور سراسری، آزمونی سرنوشت‌ساز برای بسیاری از دانش‌آموزان ایرانی است که دروازه ورود به دانشگاه و ادامه تحصیلات عالیه را به ‌روی آن‌ها می‌گشاید. قبولی در این آزمون با تلاش مستمر، برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از راهکارهای درست امکان‌پذیر است. در این مطلب، به برخی از نکات مهم برای قبولی در کنکور اشاره می‌کنیم:

1. شروع زود هنگام و برنامه‌ریزی

  • از همان دوران ابتدایی دبیرستان به فکر کنکور باشید.

  • برنامه‌ریزی درسی منظم و متناسب با توانایی‌ها و شرایط خود داشته باشید.

  • از یک مشاور تحصیلی مجرب کمک بگیرید.

2. انتخاب منابع مناسب

  • از منابع معتبر و به‌روز برای مطالعه استفاده کنید.

  • کتاب‌های درسی و کمک‌درسی را به‌طور کامل مطالعه کنید.

  • از تست‌های کنکور سال‌های گذشته برای سنجش آموخته‌های خود استفاده کنید.

3. مطالعه عمیق و فعال

  • به‌جای حفظ مطالب، به مفاهیم درسی عمیقا تسلط پیدا کنید.

  • مطالب را به‌طور مرتب مرور و جمع‌بندی کنید.

  • از روش‌های مختلف یادگیری مانند حل نمونه سوال، بحث و گفتگو و خلاصه‌نویسی استفاده کنید.

4. تست‌زنی

  • تست‌زنی را به‌طور منظم و هدفمند در برنامه خود قرار دهید.

  • از تست‌های کنکور سال‌های گذشته و آزمون‌های آزمایشی برای تست‌زنی استفاده کنید.

  • روش‌های صحیح تست‌زنی را یاد بگیرید.

5. مدیریت زمان

  • در زمان مطالعه و در جلسه کنکور به‌طور مؤثر از زمان خود استفاده کنید.

  • برای هر درس و مبحث، زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

  • از تکنیک‌های مدیریت زمان مانند زمان‌بندی معکوس و علامت‌گذاری سوالات استفاده کنید.

نحوه مطالعه کتاب‌های کمک درسی برای کنکور

کتاب‌های کمک‌درسی می‌توانند ابزارهای مفیدی برای آماده شدن برای کنکور باشند، اما استفاده درست و مؤثر از آن‌ها اهمیت بسیاری دارد.

انتخاب کتاب‌های مناسب

  • با توجه به سطح علمی و نیازهای خود کتاب‌های کمک‌درسی را انتخاب کنید.

  • از مشاوران تحصیلی یا دانش‌آموزان سال‌های قبل راهنمایی بخواهید.

  • نظرات و نقدهای کتاب‌های مختلف را در  سایت‌ها و فروم‌های کنکوری مطالعه کنید.

برنامه‌ریزی برای مطالعه

  • برای مطالعه هر کتاب، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

  • زمان مشخصی را در برنامه خود به مطالعه هر کتاب اختصاص دهید.

  • برنامه خود را به‌طور مرتب مرور و در صورت نیاز، آن را به‌روزرسانی کنید.

نحوه مطالعه

  • قبل از مطالعه هر کتاب، پیش‌زمینه ذهنی خود را از آن موضوع مرور کنید.

  • به‌طور فعال مطالعه کنید.

  • مطالب را به‌طور کامل درک کنید و فقط به حفظ آن‌ها اکتفا نکنید.

  • از  روش‌های مختلف یادگیری مانند  خلاصه‌نویسی،  نمودار کشیدن و حل نمونه سوال استفاده کنید.

سخن پایانی

خرید بهترین کتاب‌ها برای کنکور می‌تواند برای تست زنی و موفقیت در این آزمون بسیار مفید باشد. شما می‌توانید از میان بهترین کتاب‌های انتشارات مختلف، کتاب مناسب را انتخاب کرده و بر اساس نکات مهم کنکور و نحوه مطالعه کتاب، خود را برای این آزمون آماده کنید. تلکتاب تمامی کتاب های ذکر شده را به دو صورت اینترنتی و حضوری به فروش می رساند.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML