مسائل شیمی کنکور نشر الگو

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۳۳۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۲۶۴٬۰۰۰

قطع
تعداد صفحات
416
نوع جلد

مسائل شیمی کنکور نشر الگو

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب مسائل شیمی کنکور نشر الگو

کتاب مسائل شیمی کنکور نشر الگو 

کتاب مسائل شیمی کنکور نشر الگو، ویژه داوطلبان کنکور رشته تجربی و ریاضی است و به درک بهتر مفاهیم و حل مسائل شیمی کمک بسیاری می‌کند. هدف از تالیف این کتاب بالا بردن مهارت تست‌‌زنی مسائل درس شیمی در کنکور است، ابتدای کتاب با فهرست آن شروع می‌شود که بر اساس چیدمان کتاب درسی شیمی است، البته فصل صفر که پیش‌نیاز مباحث حل مسئله شیمی بوده در ابتدای فهرست قرار دارد. 

مولفین این تلاش کردند تا دانش‌آموزان با مطالعه دقیق و مداوم کتاب موفق به حل تمام تست‌های شیمی در کنکور شوند. این کتاب تألیف امیرحسین معروفی، سعید نوری و مسعود جعفری است. اگر قصد خرید این کتاب را دارید ادامه مطلب اطلاعات کاملی درباره کتاب به شما می‌دهد.

فصل‌بندی کتاب حل مسائل شیمی کنکور الگو

شماره فصل 

عنوان فصل 

فصل صفر

مقدمات حل مسئله شیمی

فصل اول

کیهان زادگاه الفبای هستی

فصل دوم

ردپای گازها در زندگی

فصل سوم 

آب آهنگ زندگی 

فصل چهارم 

قدر هدایای زمینی را بدانیم

فصل پنجم

در پی غذای سالم 

فصل ششم 

پوشاک، نیازی پایان ناپذیر

فصل هفتم

مولکول‌ها در خدمت تندرستی 

فصل هشتم 

آسایش و رفاه در سایه شیمی

فصل نهم

شیمی، جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

فصل دهم

شیمی راهی به سوی آینده ای روشن تر

بررسی و تحلیل ظاهر کتاب مسائل شیمی کنکور انتشارات الگو

کتاب مسائل شیمی مانند دیگر کتاب‌های نشر الگو از ظاهر ساده و جذابی برخوردار است. طرح روی جلد در نگاه اول هر کسی را به تفکر وا می‌دارد، طرح یک انسان باستانی و یک فضانورد که در کنار هم روی نیمکره زمین نشستند و دور تا دور آن‌ها از ترکیبات آلی که مربوط به شیمی آلی بوده را فراگرفته است. در حاشیه صفحات کتاب، قسمتی به‌عنوان چرک‌نویس وجود دارد. گرافیک کتاب از کیفیت استانداری برخوردار بوده و ظاهر ساده و آرام‌بخش کتاب حس خیلی خوبی را به مخاطب می‌دهد.

ویژگی‌های کتاب حل مسائل شیمی کنکور الگو به صورت خلاصه

در ادامه مطلب شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب حل مسائل شیمی کنکور آشنا می‌کنیم:

  •    ویژه دانش‌آموزان و داوطلبان رشته ریاضی و تجربی

  •    ارائه مطالب شیمی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

  •    ارائه درسنامه کامل 

  •    مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی

  •    ارائه پاسخنامه کاملا تشریحی 

  •    ارائه تکنیک‌های حل مسئله شیمی 

اهمیت درس شیمی برای دانش‌آموزان

درس شیمی در کنار مطالب شیرینی که دارد با مسائل پیچیده و چالشی برای اکثر دانش‌آموزان کمی مشکل است. از طرفی کمبود وقت، نداشتن تمرکز لازم و سرعت بالا حل مسائل شیمی را در کنکور مشکل می‌کند.

برای جبران این کمبودها و نیازهای دانش‌آموزان، یک کتاب کمک‌درسی معتبر بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. کتاب حل مسائل شیمی کنکور با مطالب جامع و کامل برای همه سطوح دانش‌آموزان قابل‌استفاده خواهد بود.

آموزش به زبان ساده و روان

کتاب با « فصل صفر» شروع می‌شود و در مجموع 11 فصل دارد. در فصل صفر مطالب مقدماتی که برای حل مسئله لازم است ذکر شد، به‌طور مثال مباحث تکنیک محاسباتی، فرمول‌نویسی ترکیبات یونی و مولکولی در این فصل توضیح داده شده است.

در درسنامه از توضیح کامل مطالب خودداری شده و بیشتر به ارائه مباحثی که در حل مسائل لازم هست پرداخته شده است. درسنامه هر فصل به بخش‌های کوچکی تقسیم شده که نام هر کدام از بخش‌ها کلاس حل مسئله نام دارد.

بعد از پایان درسنامه خلاصه، مطلبی تحت‌عنوان « چگونه مسئله حل کنیم» وجود دارد که با تکنیک و توضیح کامل به داوطلبان کنکور در حل مسائل شیمی کمک می‌کند، در ادامه چند تست در سطح متوسط قرار دارد که برای به کار بردن این تکنیک و روش‌ها در کتاب آمده است.

هر کدام از مباحث کلاس حل مسئله یا 3 است و بیشترین حجم توضیح مربوط به فصل دوم شیمی 11 بوده که درباره مبحث آنتالپی، قانون هس است، این فصل شامل کلاس حل مسئله است.

همان‌طور که اشاره شد این کتاب درسنامه محور نیست و هدف آن حل مسئله شیمی در کنکور است، بنابراین تست‌های ارائه شده بسیار سطح متوسط و ساده‌ای دارند‌.

در انتهای هر فصل سه تا آزمون جامع ، آزمون ترکیبی و آزمون سطح دو قرار دارد که انواع مختلفی از سوال‌ها را شامل می‌شود که برای محک زدن  تسلط دانش‌آموزان بر مباحث مفید خواهد بود.

 بانک تست کتاب 

تست‌های کتاب حل مسائل شیمی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  •    تست‌های مربوط به درسنامه است که بعد از توضیحات درسنامه قرار دارد که حجم آن با توجه به مباحث هر فصل متغیر است

  •    قسمت دوم تست‌ها مربوط به بخش چگونه مسئله حل کنیم است که میانگین تعداد سوالات آن برای هر فصل 20 عدد است

  •   قسمت سوم تست‌ها، آزمون‌های پایانی هر فصل هستند که تعداد سوالات آزمون‌های جامع 20 سوال و تعداد آزمون‌های ترکیبی و آزمون‌های سطح دو 10 سوال است.

هر فصل از کتاب شامل چند کلاس حل مسئله بوده و هر کلاس شامل ده مسئله است. متاسفانه تعداد کمی تست‌های کنکوری در کتاب وجود دارد، بعد از پایان هر فصل می‌توانید آزمون‌های شبیه‌سازی کنکور را در کتاب مشاهده کنید، برای استفاده از پاسخنامه این آزمون‌ها می‌توانید از کد QR   در کتاب استفاده کنید.

پاسخنامه تشریحی به صورت ساده و روان به سوالات پاسخ داده و از روش و تکنیک‌های درسنامه استفاده کرده است. به احتمال زیاد یکی از دلایل عدم استفاده از تست‌های چالشی و پیچیده به علت تک‌جلدی بودن کتاب است.

کتاب مشابه‌های حل مسائل شیمی کنکور در تلکتاب

دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند در صورت تمایل از کتاب‌های مشابه در تلکتاب استفاده کنند، در ادامه چند مورد از این کتاب‌های مشابه حل مسائل شیمی کنکور را بررسی می‌کنیم:

خرید کتاب حل مسائل شیمی کنکور در تلکتاب

دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری که خواهان یادگیری حل مسائل شیمی کنکور هستند می‌توانند این کتاب را به صورت آنلاین از تلکتاب خریداری کنند، دانش‌آموزان می‌توانند این کتاب را که از تخفیف ویژه برخوردار است در سایت تلکتاب ثبت سفارش کرده و چند روز بعد کتاب را درب منزل خود تحویل بگیرند.

جمع‌بندی

با معرفی کتاب حل مسائل شیمی کنکور متوجه شدید که این کتاب برای مطالعه معمولی دانش‌آموزان و هم برای مطالعه برای کنکور مناسب است. از آنجایی که یک‌سوم سوالات شیمی در کنکور مربوط به مسائل آن است،  بنابراین پرداختن به روش و تکنیک‌های حل مسئله شیمی بسیار مفید خواهد بود.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML