عالی و فوق العاده باش تا تو را نادیده نگیرند اثر کال نیوپورت ترجمه نسترن خدیو

میانگین: 5 (1 رای دادن)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۵۰٬۰۰۰
- 10%
‎تومان۱۳۵٬۰۰۰

عالی و فوق العاده باش تا تو را  نادیده نگیرند اثر کال نیوپورت ترجمه نسترن خدیو

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب عالی و فوق العاده باش تا تو را  نادیده نگیرند اثر کال نیوپورت ترجمه نسترن خدیو انتشارات مات

این کتاب، اثر کال نیوپورت است به ترجمه نسترین خدیو و چاپ انتشارات مات.

همه ی ما هزاران بار شنیده ایم، افرادی که به دنبال علاقه و اشتیاق خود بروند موفق خواهند بود. اما نیوپورت در اثر خود چیزی کاملا جدید و تا حد زیادی متناقض با این مسئله را ذکر کرده است، او از زاویه ای دیگر به مبحث اشتیاق و علاقه پرداخته، در حقیقت کال نیوپورت از تلاش برای خلق عشق و علاقه نسبت به حرفه ای که در آن فعالیت می کنیم سخن می گوید، از نحوه ی انجام کارمان و از تاثیری که تلاش برای بهترین بودن در هر زمینه ای که در آن مشغول به فعالیتیم بر ارتقای شغلی و موفقیت مان می گذارد.

این اثر باور ذهنی و نحوه تفکر ما را درباره ی کسب و کار ایده آل تغییر می دهد و تعریفی جدید از رضایت مندی در ما خلق می کند، تعریفی که فرصت رشد و توسعه را در اختیار ما قرار می دهد، فارغ از نوع کاری که به آن مشغولیم.

به طور خلاصه می گویم من به دو ذهنیت متفاوت که افراد برای زندگی کاری خود دنبال کرده اند اشاره کرده ام. رویکرد اول «ذهنیت مهارت محور» است که روی آن چه شما به دنیا عرضه می کنید تاکید دارد (کسب مهارت و هدف گذاری) و رویکرد دوم «ذهنیت اشتیاق شغلی» است که روی به دست آوردن شغل ایدئال تمرکز دارد. رویکرد مهارت محور واضح و قابل درک است، ولی رویکرد دوم منجر به ایجاد سوالات مبهم و بی جواب می گردد. بعد از ملاقات جردن تایس بدین نتیجه رسیدم که رویکرد مهارت محور هیجان انگیز و جالب است: شما بر اساس این رویکرد باید از دغدغه های خودخواهانه درباره اینکه آیا کار مطلوبی به دست آورده اید یا خیر اجتناب ورزید و در عوض نهایت تلاش تان را بکنید تا در شغل تان مهارتی به دست آورید. هیچ کس شغل عالی برای شما پیدا نمی کند، شما خودتان باید دنبال آن بروید و این کار آسانی نیست.

در نتیجه طبیعی است که به نوازندگانی چون جردن تایس غبطه بخوریم. طبق قانون دوم شما می بایست به جای مخالفت با رویکرد مهارت محور آن را الگوی خود قرار دهید. به بیانی دیگر پیشنهاد می کنم عوض اینکه از خودتان بپرسید که آیا به کارتان علاقه دارید یا نه، به حدی در آن عالی و فوق العاده باشید تا شما را نادیده نگیرند. ذهنیت خود را تغییر دهید.

من به دلیل این تغییر ذهنیت به پیشرفت و موفقیت های هیجان انگیز دست پیدا کردم، ولی همان طور که متوجه شدم این کار برای عده ای راحت و برای عده ای دیگر سخت است. زمانی که در وبلاگم راجع به عملکرد مهارت محور پست گذاشتم، برخی از خوانندگان ناراحت شدند و با صحبت های من مخالفت کردند و دلایل مشترکی داشتند و قبل از اینکه ادامه بدهم آن ها را با شما ذکر میکنم.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML