شیمی یازدهم میکرو گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۸۴٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۸۷٬۲۰۰

قطع
تعداد صفحات
520
نوع جلد
وزن
800
نویسنده/نویسندگان
ناشر
نوع چاپ
تاریخ چاپ
1402
دسته بندی موضوعی
مناسب برای
تعداد جلد
یک
شابک
9786003597235

شیمی یازدهم میکرو گاج

ویژگی , محتوا و خرید اینترنتی کتاب شیمی یازدهم میکرو گاج

شیمی یازدهم میکرو طبقهبندی گاج

هدف از انتشار شیمی یازدهم میکرو طبقهبندی گاج آماده کردن دانش‌آموزان برای حضور در کنکور سراسری و سایر آزمون‌های آزمایشی است. ترتیب قرار گرفتن‌ فصل‌ها و بخش‌های این کتاب بر اساس کتاب شیمی پایه یازدهم است و صفحه‌ به صفحه آن با کتاب درسی مطابقت دارد. لحنی که نویسنده برای نوشتن این محصول استفاده کرده است ساده و صمیمی است.

درسنامه

 نویسنده در درسنامه‌های کتاب شیمی یازدهم میکروطبقهبندی گاج با استفاده از لحنی ساده، فهم مطالب را آسان کرده است. حجم درسنامه با در نظر گرفتن محتوای آن منطقی به نظر می‌رسد. در محتوای درسنامه نگاه ویژه‌ای به تمرین‌های کتاب درسی شده است و به طور تقریبی هیچ نکته‌ای از قلم نیفتاده است. نویسنده برای نگارش متن درسنامه سعی کرده است همانند سبکی که در طراحی سوالات کنکور سراسری به کار رفته است عمل کند. قسمت‌های آموزشی که در درسنامه بیان شده‌اند با عناوین سر فصل‌های کتاب درسی منطبق هستند و هر بخش آموزشی شامل چند بسته آموزشی نیز می‌باشد. به طور کلی کتاب شیمی یازدهم میکروطبقهبندی گاج تمام مباحث کتاب شیمی پایه یازدهم را پوشش می‌دهد.

مخاطب اصلی کتاب نامبرده همه دانش‌آموزان پایه یازدهم هستند؛ بنابراین همه دانش‌آموزان با هر سطح علمی می‌توانند از این کتاب بهره کافی را ببرند. یکی از دلایلی که سبب می‌شود این کتاب کمک آموزشی برای همه دانش‌آموزان قابل استفاده باشد بیان روشن و شفاف مطالب درسی است که فهم این کتاب را آسان کرده است.

شیوه مناسبی که برای آموزش در این کتاب استفاده شده است باعث می‌شود که دانش‌آموز در زمان خواندن آن سردرگم نشود و مفاهیم مختلف را به خوبی درک کند. در درسنامه قسمتی وجود دارد با عنوان آقا اجازه که سوالاتی که در بیشتر مواقع ذهن دانش‌آموزان را درگیر می‌کنند و همچنین سوالاتی که خیلی متداول نیستند را بررسی می‌کند. به علاوه مطالبی که در کتاب درسی مطرح نشده‌اند برای این‌ که دانش‌‌آموزان  مطالب درسی را بهتر درک کنند در همین بخش آقا اجازه گنجانده شده‌اند.

درسنامه شیمی یازدهم میکرو گاج

در قسمت درسنامه از مثال‌های متعددی نیز استفاده شده است که با دقت انتخاب شده‌اند و مثال‌های خوبی هستند که ترتیب قرار گرفتن آن‌ها از ساده شروع می‌شود و به تدریج مثال‌های دشوار ارائه می‌شوند. در قسمت‌هایی که مطلب برای مخاطب مبهم است و نیاز هست که توضیحاتی ارائه شود، قسمت‌هایی وجود دارد با عنوان شفافسازی که باید مورد توجه قرار بگیرند.

در کتاب شیمی یازدهم میکرو انتشارات گاج در قسمت درسنامه ، مطالبی در پاورقی و مقدمه ذکر شده‌‌‌اند که چندان جالب نیستند و ممکن است تمرکز دانش‌آموز را از بین ببرند. همچنین رنگی که برای صفحات درسنامه انتخاب شده، رنگ مناسبی نیست. این صفحات که به رنگ زرد نزدیک به نارنجی هستند ممکن است باعث خستگی دانش‌آموز شوند.

انتشارات

انتشارات گاج

دسته بندی

سوالات تستی و آموزش

پایه  

یازدهم

رشته تحصیلی

تجربی و ریاضی

نويسندگان  

امیر حسین کریمی، پویا الفتی

سوال کنکور

دارد

درسنامه  

دارد

درس

همه دروس

موضوع  

شیمی

تست‌های علامت دار

دارد

تست ترکیبی

دارد

 

سوالات تستی

در کتاب شیمی یازدهم میکرو طبقهبندی گاج تعداد تستی که گردآوری شده‌ است مناسب می‌باشد. البته ناگفته نماند که برخی از قسمت‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفتند و سوالات تستی بیشتری برای آن قسمت‌ها ارائه می‌شد به طور مثال در همان بسته اول، از نخستین تست کاملا متوجه می‌شویم که این قسمت نیاز به ارائه تست بیشتری دارد و کافی نبودن سوالات تستی کاملا حس می‌شود. در شیوه قرار گرفتن تست‌ها، نظم خاصی وجود ندارد. برخی از سوالات تستی دارای رنگ آبی هستند که برای مرور کردن مباحث موجود در درسنامه ارائه شده‌اند. لازم به ذکر است که این تستها شاید همه مباحث مطرح شده در درسنامه را پوشش ندهند ولی در کل خیلی از مطالب درسنامه به صورت سوالات تستی ارائه شده‌اند.

ترتیب قرار گرفتن سوالات تستی براساس ترتیب مطالب ارائه شده در درسنامه می‌باشد؛ به عبارت دیگر ابتدا مباحث درسنامه وجود دارند و پس از آن سوالات مرتبط با محتوای ارائه شده در درسنامه قرار دارند. سوالات چهارگزینه‌ای به شکل میکروطبقهبندی هستند. بعد از این قسمت نیز بخشی وجود دارد به اسم تست‌های پرت و پلا که در این بخش، سوالات تستی وجود دارد که موضوعات آن‌ها یکی نیست و این قسمت تیپ‌های مختلفی از تست را در بر می‌گیرد. همچنین سوالاتی که در این بخش وجود دارند در مسیر کنکور هستند. در بخش پرت و پلا تعدادی از سوالات کنکور سال‌های گذشته وجود دارند.

در کتاب نامبرده تست‌هایی نیز ارائه شده‌اند که ایده‌ای نو را بیان میکنند هرچند تعدادشان اندک است و بهتر بود که نویسنده به این نوع از تست‌ها توجه بیشتری می‌کرد. سوالات تستی که در کتاب شیمی یازدهم میکروطبقهبندی گاج وجود دارند قابل استفاده برای همه دانش‌آموزان با هر سطح علمی می‌باشند و تا حدودی نیازهای آن‌ها را برطرف میکنند. در این کتاب نویسنده تعدادی تست ترکیبی نیز جمع‌آوری کرده‌است و مولف برای این که این تست‌ها از سوالات تستی دیگر متمایز شوند در کنار تست‌ به ترکیبی بودن آن اشاره کرده است. البته بهتر بود که نویسنده تست‌های ترکیبی را در بخش سوالات پرت و پلا قرار می‌داد.

در قسمتی که به سوالات به صورت تشریحی پاسخ داده می‌شود مباحث درسنامه به صورت نکتهمحور بیان می‌شوند و به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌شود که ابتدا سوالاتی که رنگ آبی دارند را پاسخ دهند و سپس به سراغ سایر تستها بروند.

شکل ظاهری کتاب

در کتاب شیمی 11 میکرو گاج اندازه فونت و نوع قلم نگارش و همچنین صفحهآرایی مناسب هستند در ضمن نمودارها و اشکال مختلف کیفیت بالایی دارند طرحی که برای جلد کتاب در نظر گرفته شده مناسب است. همچنین اشتباهات املایی و علمی موجود در این کتاب بسیار کم هستند و دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان منبع اول مطالعه از این کتاب استفاده کنند. در درسنامه رنگ‌هایی که استفاده‌ شده‌اند درسنانه را به یک بخش جذاب تبدیل کرده‌اند. کاغذ مورد استفاده برای کتاب نامبرده نیز کیفیت خوبی دارد.

سخن پایانی

حجم کتاب فوق با توجه به مطالب که ارائه داده است مناسب و منطقی می‌باشد. مطالب کتاب با نهایت دقت جمعآوری شده‌اند و در نگارش کتاب نیز دقت زیادی به کار رفته است؛ بنابراین تعداد غلط‌های نگارشی و علمی در آن بسیار کم می‌باشند همه دانش‌آموزان می‌توانند از محتوای مفید کتاب فوق استفاده کنند. به دلیل مطالب مفیدی که در این کتاب وجود دارد. دانش‌آموزان می‌توانند از این کتاب به عنوان منبع اول برای آمادگی در کنکور سراسری و سایر امتحان‌ها استفاده کنند.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML