جمع بندی شیمی دوازدهم نشر الگو

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۶۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۱۲۸٬۰۰۰

قطع
تعداد صفحات
240
نوع جلد

جمع بندی شیمی دوازدهم نشر الگو

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب جمع بندی شیمی دوازدهم نشر الگو از بانک کتاب تلکتاب | ارسال رایگان کتاب به سراسر کشور | مشاهده PDF نمونه کتاب در ادامه مطلب :

فهرست کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم الگو 

فصل1

مولکول‌ها در خدمت تندرستی 

فصل 2

آسایش و رفاه در سایه شیمی 

فصل 3

شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی ماندگاری 

فصل 4

شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشنتر

 

جمع‌بندی شیمی دوازدهم انتشارات الگو

کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم، ویژه داوطلبان کنکور رشته تجربی و رشته ریاضی و دانش‌آموزان پایه دوازدهم است. این کتاب تک‌جلدی بوده و درسنامه، بانک تست و پاسخنامه را شامل می‌شود.

 کتاب چهار فصل دارد و در ابتدای هر فصل نقشه ذهنی آن نوشته شده، یعنی این که تعداد تست تالیفی، تست کنکوری، تست سطح دوم و مفاهیمی که قرار است در فصل موردنظر مطالعه کنید آمده است.  درس شیمی، 35 عدد از سوالات کنکور ریاضی و تجربی را شامل می‌شود که حدود یک‌سوم از سوالات شیمی مربوط به پایه دوازدهم بوده و زمان پاسخگویی به این درس در کنکور، حدود 35 دقیقه است.  در ادامه مطلب به بررسی این کتاب که توسط امیرحسین معروفی و مسعود جعفری نوشته شده است می‌پردازیم.

هدف از کتاب‌های دوره جمع‌بندی کنکور چیست؟

دوره جمع‌بندی کنکور، زمانی است که دانش‌آموزان باید دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را مرور کنند تا خود را برای کنکور سراسری آماده سازند. استمرار و مطالعه پیوسته کلید اصلی موفقیت در کنکور سراسری است تا دانش‌آموزان را به کسب نتیجه دلخواه نزدیک کند.

یکی از مواردی که در دوره جمع‌بندی کنکور اهمیت زیادی دارد انتخاب یک منبع آموزشی مناسب برای جمع‌بندی است. توجه داشته باشید که دوره جمع‌بندی کنکور برای یادگیری مباحث جدید نیست، در این زمان شما باید به مرور و سازماندهی مطالبی که در گذشته یاد گرفتید بپردازید.

دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی و تجربی می‌توانند با انتخاب کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم موفقیت خود را در این درس تضمین کنند.

ظاهر کتاب جمع‌بندی شیمی 12 الگو

از نظر ظاهری این کتاب شبیه دیگر کتاب‌های نشر الگو است و سایز و فونت نوشته‌ها استاندارد بوده و گرافیک و اشکال و تصاویر کتاب کیفیت مناسبی دارد و طراحی و ترکیب رنگی کتاب از جذابیت کافی برخوردار است.

ویژگی‌های مهم‌کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم الگو

از نظر طبقه‌بندی، این کتاب مطابق کتاب درسی شیمی دوازدهم است و ساختار آن به شکل زیر است:

  •    درسنامه
  •    ویژه دانش‌آموزان پایه دوازدهم و کنکور سراسری رشته ریاضی و تجربی 
  •    آزمون برای هر فصل با پاسخنامه
  •    جمع‌بندی در قالب جدول
  •    آزمون‌های جمع‌بندی برای هر فصل با پاسخنامه

از سیر تا پیاز آموزش شیمی دوازدهم

مولفین تلاش کرده‌اند که مطالب درسنامه خارج از کتاب درسی نباشد و تمام مطالب کتاب درسی دوازدهم را شامل شود. از آنجایی که در درس شیمی اشکال و تصاویر اهمیت بسیاری دارند بنابراین سعی شده همه اشکال کتاب بررسی شود و نکات آن در قالب جدول مطرح شود.

مطالب و نکات مهم با تیترهایی از هم تفکیک شده و به‌صورت منظم به همه مطالب کتاب درسی پرداخته شده است تا با ایجاد نظم در دسته‌بندی مطالب، نکات مهم و اساسی بهتر در ذهن داوطلب ثبت شود.

برای تاکید مطالب مهم کتاب از تیترهای «توجه» و «توضیح» استفاده شده است. از دیگر وی‌ژگی‌های مهم درسنامه کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم، توجه به تیتر « اشتباه نکنید» است که نکات مبهم درس را توضیح می‌دهد. مثال‌های زیادی در درسنامه وجود دارد که با پاسخ تشریحی به تثبیت مطالب در ذهن دانش‌آموزان کمک می‌کند.

بعد از هر زیرفصل یک آزمون 13 سوالی با ده سوال درست و نادرست و سه سوال چهارگزینه‌ای قرار دارد، پاسخنامه سوالات تستی کاملا تشریحی است. همچنین بعد از هر زیرفصل، تعدادی جدول برای مرور سریع مطالب قرار دارد و کلمات کلیدی در توضیح پررنگ درج شده است. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های درسنامه را مرور می‌کنیم:

  •    ارائه درسنامه جامع با روش خودآموز
  •    ارائه کیفیت مناسب نمودار‌ها و جدول‌های کتاب 
  •    ارائه نکات مهم و تذکر‌های برای هر درس
  •    ارائه مطالب در راستای کتاب درسی
  •    تطابق با کتاب درسی
  •    توجه ویژه به شکل‌های کتاب و بررسی و تحلیل آن‌ها
  •    ارائه جدول جمع‌بندی در هر فصل 
  •    ارائه لغت‌ها و اصطلاحات مهم برای هر درس
  •    ارائه جدول برای مرور سریع ارائه‌شده
  •    آزمون‌های جمع‌بندی شیمی در هر فصل با پاسخنامه

بعد از هر فصل دو آزمون جامع با ده سؤال قرار دارد تمامی مطالب آن فصل را شامل می‌شود و پاسخنامه این بخش کاملا تشریحی بوده و گزینه‌های غلط نیز بررسی شده است.

بانک تست کتاب

نکته مهمی که در هنگام تست‌‌زنی باید به آن توجه کنید این است که تست‌های تألیفی کتاب به مرور مطالب و تمرینات کتاب درسی می‌پردازد و خیال دانش‌آموزان را از مرور دوره تمرینات دوره‌ای کتاب راحت می‌کند، علاوه بر این تست‌های کنکور هر مبحث در انتهای آن مبحث قرار دارد. 

پاسخنامه کلیدی هم در انتهای تست‌های هر مبحث قرار دارد، علاوه بر این آموزش کامل و نکات مهم در پاسخنامه تشریحی آمده است. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب‌های نشر الگو استفاده از کد کیو آر است که با استفاده از آن می‌توانید پاسخ تشریحی مربوط به آن مبحث و برخی دیگر از فعالیت‌های کتاب را ببینید. 

همچنین می‌توانید با کمک این کد پی دی اف بعضی از نکات کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم که شاید در کتاب وجود ندارد را از وبسایت الگو دانلود کنید. 

کتاب‌های مشابه جمع‌بندی شیمی دوازدهم الگو

دانش‌آموزان در صورت تمایل می‌توانند از کتاب‌های مشابه جمع‌بندی شیمی دوازدهم در تلکتاب را خریداری کنند، در ادامه چند مورد از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

خرید کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم الگو از تلکتاب

دانش‌آموزان پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور رشته‌های ریاضی و تجربی که قصد خرید کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم الگو را دارند می‌توانند با مراجعه به تلکتاب و ثبت‌سفارش کتاب را با تخفیف ویژه خریداری کنند و چند روز بعد کتاب را در درب منزل خود تحویل بگیرند.

جمع‌بندی

کتاب جمع‌بندی شیمی دوازدهم الگو، کتابی جامع و کامل است و از آنجایی‌که کتابی برای دوره جمع‌بندی است از بیان هر گونه مطلب اضافه در آن جلوگیری شده است.

از ویژگی‌های جالب این کتاب که باعث شده تلکتاب آن را به شما پیشنهاد کند آوردن خلاصه مطالب هر فصل در ابتدای فصل چه از نظر فرمول‌ها، چه از نظر حفظیات و مفاهیم است‌، همچنین ارائه تست‌های سطح دوم که تعداد قابل توجهی در بین تست‌های کتاب دارند، این تست‌های چالشی برای محک زدن دانش‌آموزان سطح قوی مناسب است. 

مطالب بیان شده در کتاب کاملا در راستای کتاب درسی بوده و مطالبی خارج از کتاب درسی ندارد و برای همه سطوح دانش‌آموزان مناسب است.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML