جامعه شناسی جامع کنکور مشاوران آموزش

میانگین: 5 (4 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۴۲۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۳۶٬۰۰۰

قطع
نوع جلد

جامعه شناسی جامع کنکور مشاوران آموزش

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب جامعه شناسی جامع کنکور مشاوران آموزش تالیف وحید تمنا ( ویژه کنکور 1402 )

معرفی کتاب

درس علوم اجتماعی یا جامعه شناسی یکی از دروس بسیار مهم اختصاصی در رشته انسانی است که سوالات مربوط به آن در کنکور و آزمونهای آزمایشی رفته به رفته از حالت حفظی صرف در حال خارج شدن است و جنبه مفهومی و کنکاشی پیدا کرده‌است. همچنین طراحان کنکور سعی بر این دارند که مطالب فصول مختلف کتاب یا مطالب مختلف از چند پایه را با هم ترکیب کنند و درقالب سوالات ترکیبی بیاورند که این نوع سوال نیاز به تسلط کافی نسبت به مطالب کتاب و تست‌زنی از تیپ سوالات مختلف تستی است و نیاز به یک منبع معتبر را ایجاد می‌کند. پس صرف حفظ کردن مطالب کتاب جامعه‌شناسی برای موفقیت کامل در این درس کفایت نمی‌کند و باید به صورت مفهومی این کتاب درک شود.

✅مشخصات کتاب

  • خلاصه مختصر و مفید
  • مناسب برای دانش آموزان سال دهم یازدهم و دوازدهم
  • نمونه سوالات تستی تالیفی و تست های کنکوری سال های گذشته که منطبق با کتاب درسی جدید
  • پاسخ نامه کاملا تشریحی
  • در این مجموعه سعی شده که هر فصل به شکل کاملا مجزایی بر اساس کتاب درسی به بخش های مختلف تقسیم شود و سوالات با توجه به مباحث موجود در آن بخش طراحی گردند
  • سوال های امتحانی با پاسخ:
  • در این کتاب سوال های فراوان مطرح شده است و پاسخ آن ها را ارائه داده ایم تا به نحوی قسمتی از حجم آموزش و پرورش و پاسخ بیران عزیز را کاهش دهیم
  • تمرین های طبقه بندی شده:
  • تمرین های بسیار متنوع و فراوان در هر فصل به صورت نامحسوس طراحی شده تا دانش آموزان بتوانند با این سبک آشنا شده و تمرین ها را حل نمایند

✅درس نامه

درسنهمه کتاب جامعه شناسی جامه مشاوران به گونه ای است که مطالب را تفصیلا ارائه نموده است و نکاتی مهم را خاطر نشان کرده‌است. کلمات کلیدی با فونتی متفاوت مشخص شده‌اند تا دانش‌آموز نسبت به شناخت این کلمات و یادگیری بهتر آن‌ها عمل کند. همچنین زیر قید‌های کتاب مثل برخی ، بسیاری و … خط‌کشی شده است چون طبق تجربه‌ای که ثابت شده است طراحان کنکور و آزمون‌ها بر روی قیود کتاب تاکید و مانور زیادی دارند.

دانش آموزان رشته انسانی در متن درس‌نامه کتاب جامعه شناسی مشاوران و پاسخ‌های تشریحی آن با فلش‌هایی روبه‌رو می‌شوید که این فلش‌ها نشان‌دهنده روابط علت و معلولی بین دو عبارت هستند. یکی از مهم‌ترین تیپ سوالات جامعه‌شناسی ، طرح سوالات علت و معلولی است که یا علت چیزی مورد پرسش است یا معلول چیزی. و چون این روابط علت و معلولی در کتاب به‌صورت مستقیم مشخص نشده‌اند در این کتاب به‌‌آنها توجه زیادی شده تا دانش‌آموز این روابط علّی بین مطالب کتاب را به‌خوبی درک کنند.

✅پرسش های چهار گزینه ای

پرسش های چهار گزینه ای کتاب مشاوران جامعه شناسی جامع به اندازه کافی از نوع تالیفی و کنکور هستند و در دسته‌بندی‌های کاربردی ذکر شده‌اند. این تستها شامل تست‌های حافظه‌ای ، کنکاشی ، مفهومی و ترکیبی‌اند. بعد از اتمام درس‌نامه هر درس با سرعنوان “سر تا ته درس را دوره کنیم” مجموعه تستی آورده شده است که در آن مطالب هر درس از ابتدا تا انتها به‌صورت سوال تستی ارائه شده‌اند. بعد از آن مجموعه تست‌هایی با عنوان “کتاب را زیر ذره‌بین بگذاریم” آورده شده است که در این بخش دانش‌آموز با تست‌ها و نکاتی روبه‌رو می‌شود که شاید قبلا به آن‌ها توجه نمی‌کرده یا به نظرش کم اهمیت بوده است. در بخش بعدی ، مجموعه تست‌هایی با عنوان “جاهای خاص کتاب را فراموش نکنیم” آورده شده است که در آن از تصاویر کتاب درسی ، بخوانیم و بدانیم ، بیندیشید … سوال طرح شده‌است تا به عبارتی کلیه مطالب کتاب از لحاظ تستی پوشش داده شوند. در بخش اخر هم مجموعه تست‌ دوره های قبل کنکور آورده شده استتا دانش آموزان از سطح سوالات کنکور هم مطلع شوند.

در جدول زیر تعداد تست های هر بخش را مشاهده میکنید.

جدول کمی تست ها

تعداد تست ها    
پایه 1011کنش های ما31
2پدیده های اجتماعی38
3جهان اجتماعی41
4تشریح جهان اجتماعی40
5جهان های اجتماعی35
6پیامدهای جهان اجتماعی30
7ارزیابی جهان اجتماعی46
28هویت48
9بازتولید هویت اجتماعی40
10تغییرات هویت اجتماعی40
11تحولات هویتی جهان اجتماعی (علل درونی)37
12تحولات هویتی جهان اجتماعی (علل بیرونی)39
13هویت ایرانی (هویت فرهنگی ایران)23
14هویت ایرانی (ابعاد اجتماعی و اقتصادی)37
پایه 1111جهان فرهنگی50
2فرهنگ جهانی41
3نمونه های فرهنگ جهانی (1)45
4نمونه های فرهنگ جهانی (2)34
25باورها و ارزش های بنیادین فرهنگ غرب42
6چگونگی تکوین فرهنگ معاصر غرب40
7جامعه جهانی38
8تحولات نظام جهانی43
39جهان دوقطبی35
10جنگ ها و تقابل های جهانی30
11بحران های اقتصادی و زیست محیطی31
12بحران های معرفتی و معنوی32
413سرآغاز بیداری اسلامی39
14انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف بیداری اسلامی42
15افق بیداری اسلامی34
پایه 12 1ذخیره دانشی27
2علوم اجتماعی30
3نظم اجتماعی48
4کنش اجتماعی41
5معنای زندگی38
6قدرت اجتماعی64
7نابرابری اجتماعی55
8سیاست هویت35
9پیشینه علوم اجتماعی در جهان اسلام26
10افق علوم اجتماعی در جهان اسلام33
کنکور سراسری 9820
کنکور 98 خارج از کشور20
مجموع تست ها1537

 

✅پاسخ نامه

پاسخ نامه کتاب از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و حتماً می‌تواند به دانش آموزان در یادگیری جواب تستی که بر آن تسلط نداشته‌اند، کمک کند. تنها ضعف که به پاسخ‌نامه وارد است، پاسخ سؤالات کنکور سراسری اند که به‌صورت پاسخ کلیدی هستند و پاسخ تشریحی برای آن‌ها قرار نگرفته است. همان‌طور که گفتیم پاسخ‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار است اما در مقایسه با بخش پرسش‌های تستی و درس‌نامه کتاب عملکرد به مراتب ضعیفتری دارند.

 

 

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML