فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۳۳۰٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۲۶۴٬۰۰۰

قطع
تعداد صفحات
272
نوع جلد
نویسنده/نویسندگان
ناشر
نوع چاپ
تاریخ چاپ
1402
دسته بندی موضوعی
مناسب برای
شابک
9812541674411

فیزیک دوازدهم تجربی جلد اول میکرو گاج

هدف از انتشار کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد اول میکرو گاج افزایش تسلط دانشآموزان برای تست زدن در آزمونهای مختلف از جمله امتحانهای آزمایشی و کنکور میباشد. با مطالعه این کتاب تسلط دانش‌آموز برای پاسخ دادن به انواع سوالات تستی افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا این‌ کتاب‌ مجموعه‌ای جامع از تیپ‌های مختلف تست را شامل می‌شود و دانش‌آموز را با انواع سوالات چهارگزینه‌ای آشنا می‌کند. نویسندگان این کتاب بهروز نادری نژاد، سعید احمدی، علیرضا ایدلخانی و محمد آهنگر هستند. این محصول با کتاب درسی مطابقت دارد و حاوی سوالات آزمون سراسری و تست‌های تالیفی است.

کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد 1 میکرو گاج همان طور که از اسم آن مشخص است برای افزایش سطح علمی دانش‌آموزان مقطع دوازدهم رشته تجربی و در موضوع فیزیک طراحی شده است. کتاب فوق تمام مطالب کتاب درسی را پوشش می‌دهد و ترتیب قرار گرفتن فصل‌ها منطبق با کتاب درسی است و تمام مفاهیمی که در فصل‌های مختلف کتاب بیان شده‌اند را به صورت سوال تستی ارائه می‌دهد. در فهرست این کتاب کمک آموزشی شماره مربوط به هر مبحثی مشخص شده است. قلمی که برای نگارش این کتاب استفاده شده است با لحنی رسمی است. کتاب فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج دارای دو جلد است که در جلد اول مجموعه‌ای از تست‌ها وجود دارند که دارای پاسخنامه کلیدی هستند. اما در جلد دوم برای تست‌های ارائه شده پاسخنامه تشریحی وجود دارد.

 

تصویر
نکته فیزیک 12 تجربی گاج تلکتاب

 

آموزش

کتاب فیزیک دوازدهم رشته تجربی جلد اول میکرو انتشارات گاج در حقیقت بانک سوالات تستی است و بر اساس مباحث موجود در کتاب درسی تست‌هایی در این کتاب کمک آموزشی ارائه شده‌اند؛ بنابراین در این محصول بخشی با نام درسنامه یا آموزش وجود ندارد. اما در بخش پاسخنامه تشریحی که پاسخنامه فیزیک دوازدهم تجربی میکرو گاج است برای هر مبحث آموزشی خلاصه‌ای از نکات آموزشی ارائه شده است. 

لازم به ذکر است کتاب بانک تست فیزیک پایه تجربی میکرو گاج  و همچنین پاسخنامه فیزیک پایه تجربی میکرو گاج در همین سایت عرضه شده است.

درس  

فیزیک

مناسب برای دانش‌آموزان

مبتدی، متوسط و قوی

مقطع

دوازدهم

رشته تحصیلی

تجربی

انتشارات

گاج

تست کنکور

دارد

مولفان

سعید احمدی، محمد آهنگر، علیرضا ایدلخانی و بهروز نادری نژاد

میزان پوشش کتاب درسی

همه مطالب درسی را پوشش می‌دهد

نحوه ارائه تست‌ها

فصل به فصل

درسنامه

ندارد

 

سوالات تستی

هدف از تالیف کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد اول میکرو گاج آموزش مطالب درسی به صورت سوالات تستی می‌باشد. این کتاب مجموعه‌ای از تست‌ می‌باشد که به طور جامع و کامل نکات و مفاهیم آموزشی را پوشش می‌دهد. کتاب فوق در برگیرنده مباحث مربوط به کتاب فیزیک پایه دوازدهم رشته تجربی است. این مجموعه هم از نظر تعداد تست و هم از نظر کیفیت تست کتاب بسیار خوبی است که مطالعه آن برای داوطلبان کنکور مفید است. سوالات چهارگزینه‌ای موجود در این کتاب به شکل میکرو دستهبندی شده‌اند. 

لازم به ذکر است که تست‌هایی که در این محصول جمعآوری شده‌اند از تیپ‌های مختلف می‌باشند؛ به عبارت دیگر مولفان این کتاب سعی کرده‌اند برای تالیف این محصول از تمرین‌های کتاب درسی و سوالات کنکور سراسری استفاده کنند. یکی از امتیازات کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد اول میکروگاج این است که دارای تست‌های تالیفی نیز می‌باشد. به عبارت دیگر افزون بر سوالات شناسنامهدار که در این کتاب ذکر شده‌اند مجموعه‌ای از سوالات تالیفی نیز وجود دارند.

 وجود این تست‌ها در این کتاب سبب می‌شود که متن کتاب درسی به شکل بهتری پوشش داده شود همچنین دانش‌آموزان با ایده‌های جدید آشنا شوند؛ اما لازم به ذکر است که ارائه این تست‌های تالیفی نیز در مسیر کنکور می‌باشد. در محصول نامبرده هر فصلی دارای قسمت‌های مختلفی است به عنوان مثال در فصل سوم که در مورد نوسان و امواج می‌باشد به چهار بخش حرکت نوسانی ساده، بررسی و تحلیل امواج صوتی، شکست و بازتاب امواج و مروری بر مباحث موج تقسیم شده‌‌ است.

یکی دیگر از خصوصیات کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد اول میکرو گاج وجود بخشی به نام یک قدم تا ۱۰۰ می‌باشد. این قسمت شامل تست‌هایی می‌باشد که سطح علمی بالاتری دارند؛ بنابراین دانش‌آموزانی که پایه قویتری دارند می‌توانند از این تست‌ها برای آمادگی بیشتر در کنکور سراسری استفاده کنند. همچنین سایر دانش‌آموزان نیز می‌توانند از این قسمت برای افزایش بار علمی خود بهره ببرند. پس از یک قدم تا ۱۰۰ نیز یک آزمون ارزشیابی وجود دارد که پاسخ دادن به سوالات موجود در این قسمت نیز معیاری برای سنجش میزان یادگیری دانشآموزان می‌باشد.

یکی از امتیازات کتاب فوق این است که در آغاز هر فصل لیست کاملی قرار دارد که تعداد سوالات چهار گزینه‌ای و شماره صفحات مربوط به تست‌های مختلف آورده شده است. علاوه بر این سوالات، برای جمعبندی تمام نکاتی که در هر فصل ذکر شده است نیز تعدادی تست قرار دارد که تعداد و شماره صفحه آن‌ها نیز در فهرست بیان شده است. در زمان جمعبندی، مطالعه این تست‌ها کمک زیادی به داوطلب می‌کند تا خود را برای کنکور سراسری آماده کند.

مخاطب اصلی محصول فوق دانش‌آموزانی هستند که در پایه دوازدهم رشته تجربی مشغول تحصیل هستند  و همه این دانش‌آموزان با هر سطح علمی می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند.

ظاهر کتاب

نویسنده کتاب فوق برای نگارش کتاب از سایز و فونت خوبی استفاده کرده است که باعث جذاب شدن کتاب شده است. برای ترسیم نمودارها و شکل‌ها دقت زیادی به کار رفته است و به صورت تمیز رسم شده‌اند. هرچند تنوع رنگ کمی در انتشار این کتاب به کار رفته است اما همان تعداد کم رنگ نیز به خوبی استفاده شده‌اند و همین موضوع بر جذابیت کتاب افزوده است و در هنگام مطالعه از کسل شدن دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند. طرحی که روی جلد کتاب وجود دارد نیز عکس آلبرت انیشتین است که با مباحث فیزیک هماهنگ است و باعث جذاب شدن کتاب می‌شود.

سخن پایانی

حجم کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد اول میکرو گاج با محتوای آن تناسب دارد و معقول می‌باشد. در نگارش این محصول دقت زیادی به کار رفته است و فاقد غلط املایی و علمی است و این مورد یکی از نقاط قوت کتاب مورد نظر می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به بخش یک قدم تا ۱۰۰ اشاره کرد که در پایان هر بخش گنجانده شده است و با پاسخ دادن به سوالات آن بار علمی دانش‌‌آموزان افزایش پیدا می‌کند.

 از دیگر خصوصیات ممتاز این محصول می‌توان به سوالات جمع بندی آن اشاره کرد که برای نتیجه گیری و جمع بندی مباحث مربوط به هر بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعه این محصول که بانک جامعی از سوالات تستی می‌باشد به همه دانش‌آموزانی که در مقطع دوازدهم تجربی درس می‌خوانند پیشنهاد می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند همزمان با تدریس دبیر فیزیک، از سوالات تستی این کتاب استفاده کنند.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML