اصول دیپلماسی فرهنگی نویسنده حامد انوریان اصل

میانگین: 5 (2 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۱۳۰٬۰۰۰

اصول دیپلماسی فرهنگی نویسنده حامد انوریان اصل

مشخصات و خرید اینترنتی کتاب اصول دیپلماسی فرهنگی نویسنده حامد انوریان اصل نشر ساکو

درباره کتاب:

 کتاب اصول دیپلماسی فرهنگی 4 فصل تنظیم شده است:

بخش اول فصل اول با ارائه بحثی نظری به مفهوم‌شناسی مفاهیم فرهنگ، دیپلماسی، دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی می‌پردازد. بخش دوم با بهره‌گیری از الگوی هافستد به بررسی فرهنگ ملت‌ها براساس مؤلفه‌ها و شاخص‌هایی چون فاصله قدرت، فردگرایی ـ جمع‌گرایی، مردگرایی ـ زن‌گرایی و ابهام‌گریزی (پرهیز از عدم قطعیت) می‌پردازد. بخش سوم به اهمیت روابط فرهنگی ملت‌ها پرداخته و به دنبال آشنایی با برخی از ویژگی‌های فرهنگی سایر ملت‌ها از طریق ارائه شاخصه‌های فرهنگی آنها است.

فصل دوم در بخش اول به دنبال تبیین نقش دیپلماسی فرهنگی در برقراری صلح و امنیت در سطح جهانی است. در بخش دوم انواع ابزارها، روش‌ها و شیوه‌هایی که دیپلماسی فرهنگی را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌رساند مورد واکاوی قرار گرفته است.

فصل سوم در بخش اول به دنبال توضیح نقش و اهمیت سازمان‌های فرهنگی بین‌المللی در دیپلماسی فرهنگی و ارتباطات فرهنگی از طریق سازمان‌های بین‌المللی است. بخش دوم ساختار، سیاست‌ها و فعالیت‌های نهادهای فرهنگی بین‌المللی مانند یونسکو و نهادهای فرهنگی منطقه‌ای مانند اکو و آیسسکو را تشریح می‌کند. بخش سوم آن به دنبال ارائه توضیح اجمالی از سازمان‌های فرهنگی بین‌المللی خصوصی و ساختار و فعالیت‌های آنها می‌باشد.

فصل چهارم در بخش اول به تعاریف، منابع و اهداف دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. بخش دوم این فصل به واکاوی سازمان‌ها و ارگان‌های متولی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی می‌پردازد. در بخش سوم به طور اجمالی روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML