سیر تا پیاز هندسه پایه کنکور گاج

میانگین: 5 (3 رای)

این کتاب در بانک کتاب تلکتاب عرضه شده است
شما می توانید لذت خرید آسان و مطمئن را با تلکتاب تجربه کنید
خرید کتاب و ارسال رایگان به سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن 
mailدرصورتی که موفق به خرید اینترنتی کتاب نشدید می توانید برای خرید تلفنی کتاب با شماره 66470460-021 تماس حاصل فرمایید.

آماده ارسال
‎تومان۳۹٬۰۰۰
- 20%
‎تومان۳۱٬۲۰۰

قطع
تعداد صفحات
408
نوع جلد

سیر تا پیاز هندسه پایه کنکور گاج

هندسه پایه کنکور یکی از بهترین کتاب‌های سری سیر تا پیاز انتشارات گاج به شمار می‌رود. این کتاب ویژه دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیک در مقطع تحصیلی پایه دهم و یازدهم تنظیم شده است. این کتاب به صورتی تألیف شده که دانش‌آموزان را جهت شرکت در آزمون بزرگ کنکور سراسری آماده می‌کند. بخش‌های مختلفی دارد که تمام مباحث درسی و سؤالات را در بر می‌گیرد. از کتاب‌های جامع جهت آموزش مباحث هندسه ۱ و ۲ است و آموزش‌ها به‌صورت عمیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مشخصات کتاب سیر تا پیاز هندسه پایه کنکور انتشارات گاج

در کتاب سیر تا پیاز هندسه پایه کنکور گاج نیازهای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی فیزیک به خوبی پاسخ داده شده است. این کتاب دارای درس‌نامه کامل و جامع است و تمام سؤالات چهار گزینه‌ای و تشریحی همراه با پاسخ‌های کامل را در بر می‌گیرد. محتوای کتاب ویژه داوطلبان کنکور است و به‌صورت جزئی و همراه با نکات تستی به آموزش مطالب می‌پردازد. با این حال از پرداختن به نکات فراتر از سطح کتاب خودداری شده و در چهارچوب کنکور تألیف شده است. در سخنان ابتدایی کتاب هدف مؤلف از تألیف کتاب آورده شده و هندسه را به‌صورت تخصصی در راستای کنکور شرح داده‌ است. لحن مؤلف رسمی و در عین حال ساده و روان است. مشخصات کتاب عبارت‌اند از:

ساختار کتاب سیر تا پیاز هندسه پایه کنکور گاج

کتاب سیر تا پیاز هندسه پایه کنکور گاج در دو بخش مجزا تقسیم شده است که عبارت‌اند از:

1-مباحث درس‌نامه

قسمت آموزشی کتاب را تشکیل می‌دهد. مطابق با مباحث کتاب‌های درسی هندسه دهم و یازدهم طراحی شده‌اند. درس‌نامه با توجه به قالب کلی کتاب درسی تألیف شده است و مطالب را به‌صورت طبقه‌بندی ارائه می‌دهد. تمامی نکاتی که در کتاب درسی عنوان شده به‌صورت جزئی و دقیق در این بخش آورده شده‌اند. همچنین تمرینات و فعالیت‌های کتاب درسی همراه با راه‌حل‌های ساده و کاربردی ارائه شده‌اند. پس از توضیح هر یک از مباحث با مثال‌های آموزشی و تست‌های استاندارد مواجه می‌شوید. اگر بلافاصله به حل تست‌ها و مثال‌ها بپردازید یادگیری مطالب سریع‌تر پیش می‌روند و میزان تسلط شما در درس هندسه افزایش می‌یابد. متن درس‌نامه کاملاً روان و به دور از پیچیدگی است. تمامی آموزش‌ها قابل فهم هستند به صورتی که دانش‌آموزان ضعیف می‌توانند مباحثی را که درکشان در کتاب درسی سخت است در این قسمت متوجه شوند. از آنجایی که این کتاب ویژه کنکور سراسری تألیف شده مباحث درس‌نامه در راستای سؤالات و آزمون‌های آزمایشی تنظیم شده‌اند. 

از ارائه توضیحات مفهومی و نکات فراتر از کتاب خودداری شده و محتوا کاملاً قابل درک و فهم است. کتاب هندسه پایه کنکور تمام مسائل و مباحث کنکور را پوشش می‌دهد و تست‌های آن مطابق با کنکور تألیف شده‌اند. در بخش درس‌نامه هر فصل تیتربندی شده و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق فهرست به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند. در کنار هر یک از مطالب آموزشی انواع نکات کنکوری و فرمول‌ها آورده شده‌اند تا تسلط دانش‌آموزان برای حل انواع سؤالات چهار گزینه‌ای افزایش یابد. کامل بودن درس‌نامه تمام دانش‌آموزان ضعیف و قوی را از مراجعه به دیگر کتاب‌های آموزشی بی‌نیاز می‌کند.

2-مبحث تست

بخش دوم کتاب در قالب سؤالات چهار گزینه‌ای ارائه می‌شود. این سؤالات میکرو طبقه‌بندی شده‌اند و مطابق با هر فصل درس‌نامه قرار گرفته‌اند. تست‌های کنکورهای سال‌های گذشته در داخل و خارج از کشور به‌صورت کامل در این کتاب پوشش داده شده‌اند. اکثر تست‌ها در دسته تست‌های تألیفی قرار می‌گیرند و هدف مؤلف تکرار سؤالات و درک بهتر مطالب آموزشی است. تست‌های تألیفی شبیه‌سازی سؤالات کنکور و آزمون‌های آزمایشی هستند. برخی از این تست‌ها با ایده جدید توسط مؤلف طراحی شده‌اند که در کنکور سال‌های گذشته دیده نمی‌شوند. تست‌ها با علامت مخصوص مشخص شده‌اند. 

موضوع

فصل

عنوان

تست‌ها

 

1

استدلال و ترسیم‌های هندسی

149

آزمون

10

2

تشابه، قضیه تالس و کاربردهای آن

155

 

هندسه دهم

آزمون

10

3

چند ضلعی‌ها

204

آزمون

10

4

تجسم فضایی

106

 

 

 

هندسه یازدهم

آزمون

10

5

دایره

202

آزمون

10

6

تبدیل‌های هندسی و انواع کابردهای آن

87

آزمون

10

7

رابطه طولای مثلث

143

آزمون

10

آزمون‌های جامع 1

15

آزمون‌های جامع 2

15

آزمون‌های جامع 3

15

مجموع تست ها

1161

انواع سوالات تستی

بخشی از تست‌ها مربوط به مباحث جدیدی هستند که در دروس هندسه اضافه شده‌اند؛ مانند نظام شبکه‌ای و تفکر تجسمی، قضیه سینوس و کسینوس و موجب شده تا دانش‌آموزان دید مناسبی به کنکور داشته باشند. برخلاف اغلب منابع کنکوری تست‌ها در این کتاب از سطح ساده به دشوار چیده نشده‌اند. در واقع درجه سختی سؤالات با علامت ستاره خالی و ستاره توپر مشخص می‌شوند. سؤالات واجب و مهم با ستاره خالی و سؤالات دشوار با ستاره توپر علامت‌گذاری شده‌اند. سؤالاتی که فاقد علامت ستاره هستند جهت مرور نکات سؤالات ستاره‌دار و برای تمرین بیشتر به کار می‌روند. این سه دسته سؤالات برای داوطلبان کنکور کافی است. از ویژگی‌های این قسمت می‌توان به گلچین کردن برخی از سؤالات اشاره کرد. این سؤالات جهت مرور و جمع‌بندی مباحث قرار گرفته‌اند. دانش‌آموزانی که دارای محدودیت زمانی هستند می‌توانند از طریق این بخش به مرور سؤالات و نکات بپردازند.

آخرین بخش کتاب متعلق به پاسخ‌نامه تشریحی تست‌ها است. در پاسخ‌نامه راه‌حل‌ها به‌صورت کامل و قابل فهم ارائه می‌شوند. تنها گزینه صحیح بررسی شده است و در صورت لزوم چندین راه‌حل برای آن ارائه می‌شود. در بخش پاسخ‌نامه کادرهای خاکستری رنگ قرار گرفته‌اند. این کادرها دارای نکاتی هستند که بخش‌هایی از نکات درس‌نامه را به‌صورت کلی مرور می‌کنند و در حل سؤال تأثیرگذارند. نکات کوچکی با عنوان «تذکر» در بخش‌هایی از پاسخ‌نامه دیده می‌شوند که توجه دانش‌آموزان را به خود جلب می‌کنند.

مزایا و کاربرد کتاب سیر تا پیاز هندسه پایه کنکور گاج

تهیه و مطالعه کتاب سیر تا پیاز هندسه پایه کنکور گاج مزایای زیادی برای داوطلبان کنکور در پی دارد. مزایای این کتاب عبارت‌اند از:

  •    دارای بانک کاملی از تست‌های تألیفی و کنکوری همراه با پاسخ‌نامه تشریحی است. 

  •    مباحث کتاب درسی را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد. 

  •    دارای کادرهای رنگی حاوی نکات مهم کنکوری و تستی است. 

  •    دارای جداول جمع‌بندی برای مرور سریع مطالب مهم کتاب است. 

  •    تنوع تست‌ها بالا بوده و در سطح استاندارد، مفهومی و ترکیبی تنظیم شده‌اند. 

  •    دارای آزمون پایان فصل است.

  •    مطالب دشوار و چالشی کتاب درسی با عنوان «زوم» و «نقد کتاب درسی» مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب معرفی شده برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم و داوطلبان کنکور مناسب است. همچنین دانش‌آموزان پایه دوازدهم می‌توانند از نکات تستی این کتاب بهره‌مند شوند. این کتاب ویژه کنکور و شرکت در آزمون‌های آزمایشی طراحی شده و برای شرکت در امتحانات نهایی چندان مناسب نیست.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML